Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva har du av bilstereo?

satyrian

Anbefalte innlegg

Morro å se hva andre har av stereo :) selv så har jeg

Forsterkere: harman/kardon tc300, tc400,2xtc600 og ca140q. Soundstream human reign. phoenix gold m50.

Høytalere: seas lotus reference frontsett jbl decade t595 6x9. Boston acoustics 797 6x9. Jbl power 1220 12" x2. Mtx thundercast 12" x2.

Headunits: pioneer 80prs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat bestilt meg ny bil (Skoda Superb) med Canton Sound System med 12 høytalere, subwoofer og 610w forsterker.

Det er i hvert fall noen av det bedre originale lydanlegget jeg har prøvet, men det finnes garantert noe som er enda bedre enn dette her.

Men nå det var vel mest selvbygde bilstereo-anlegg du tenkte på her vil jeg tro.......

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mazda 6 07 mod bose pakke

passat 3bg ikke ferdigstilt. mechman 250a dynamo. Odessey 1700T batteri. Pioneer x3600dab. focal 165as. Helix dark blue 1000.2. JL audio 13w7.

Høres ut som et bra oppsett:) prøvd helix før , ikke dårlige forsterkere, leverer mer en nok effekt men litt for lite dempingseffekt for min smak. Prøv en forsterker med mer dempingseffekt så skal du se at du virkelig får morro med 13w7 subben(e)

Lenke til kommentar

Viss du vil prøve noe morro så har han som sto bak de gode gamle orion forsterkerne på 90tallet startet opp igjen. Tror det er noe av det beste innen sq og effekt på lenge som har kommet på markedet. Boland audio. Har kun fb side foreløbig . Ambefaler å sjekke ut. En forsterker fra han ligger høyt på min ønskeliste!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ford S-max (Facelift 2011)
Alpine SPR-60C i alle dørene (110W RMS)

Alpine MRX-V70 forsterker 4*60W + 1*250W RMS plassert i et rom i gulvet (plasseringsvennlig forsterker).
Pioneer 10" 400W 4ohm av et slag i ei lita lukket kasse. 

Skulle hatt noe større forsterker. Ønsker også å få laga til ei custom kasse med 2 stk 8" i et rom i gulvet så de ikke synes.

Bilde fra kabelspagettien da jeg holdt på å montere forsterker.
post-11110-0-96023100-1455474428_thumb.jpg
post-11110-0-83118300-1455474578_thumb.jpg
Har desverre ikke tatt noen bilder av resultatet, men det kan sies at det ikke synes noe av anlegget, bortsett fra den lille sub kassa baki bagasjerommet.
Spiller rimelig greit, men kunne sikkert gjort det mye bedre med en kraftigere forsterker.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig å finne seg en liten 4 kanaler som klarer å fylle dine krav. Koble 2 og 2 dører i lag på hver sin kanal så du halverer ohmen. Og brokoble subben på resterende kanaler. En amp som 220w rms i 4 eller 2ohm og 400w rms brokoblet i 4 eller 2ohm

Lenke til kommentar

Forsterkere: harman/kardon tc300, tc400,2xtc600 og ca140q. Soundstream human reign. phoenix gold m50.

Høytalere: seas lotus reference frontsett jbl decade t595 6x9. Boston acoustics 797 6x9. Jbl power 1220 12" x2. Mtx thundercast 12" x2.

Håper ikke du har alt dette i en og samme bil??

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 2010 mod Honda Civic for et snaut år siden, begynte å bygge anlegg for ca en måned siden. Det består av litt rester fra forrige bilen men er nå en god start uansett. Fra gamle bilen så har jeg to Hertz ES 200 8" subwoofer I selvbygd porta kasse med kammer på ca 21 liter. Driver de med en Hertz EP 4 firekanals forsterker brokoblet til 2 kanaler. Hadde en hertz EP 1D monoblokk til de før, men den var den noen luringer som ikke kunne holde fingrene unna. :hrm: Savner den monoblokka, forbaska god forsterker var det. Bestilte nylig et sett med Hertz Dieci DSK 170.3 to veis komp. sett som foreløpig drives av spilleren, en Pioneer MVH-X560BT. Betydelig oppgradering fra de originale høyttalerne og blir enda bedre med ekstra forsterkerkraft i fremtiden.

Planen nå er å først gjøre kassa ferdig, må finjustere portlengde og lakkeres osv. Vil også skaffe en ny monoblokk til subbene, vil ha Hertz igjen (sjokk, hehe), sikler på en HCP 1DK, burde drive subbene bra. Mulig jeg går for et annet subwoofer oppsett, men er foreløpig fornøyd med de jeg har, de spilte veldig bra i den kassa som jeg hadde i gamle bilen. Måtte bygge ny kasse for å få den kompakt nok så det blir noenlunde praktisk da bagasjerommet er en del mindre I Hondaen jeg har nå. Utpå vårparten så vil jeg prøve meg på litt støydemping av bilen med Dynamat og andre godsaker. Temperaturen ute er jo ikke akkurat optimal for å jobbe med slikt for tida og har ikke oppvarmet garasje. Må kanskje oppgradere dynamo og slikt med tiden også blir nok noe underdimensjonert i lengden.

Som dere har gjettet så er jeg glad I Hertz komponenter, har vært godt fornøyd med merket til nå og har prøvd litt andre merker så kommer nok til å holde meg til Hertz foreløpig. 

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Håper ikke du har alt dette i en og samme bil??

Står ikke i noe bil for øyeblikket. Blir vell å bruke noe av det i neste prosjekt. Må byttes litt slitedeler i harman forsterkerne før bruk

Lenke til kommentar

Pioneer-spiller, Tang band 6.5" bass x2, Tang band 4" fulltune x2, dette drives av en 4 kanals Phoenix gold forsterker og står montert i custom dørsider, spiller klokkerent og med bra trøkk. 16" Focal sub i custom kasse, drives av en Profile California AP1200, 2 kanaler som er brokoblet (600wrms). SQ anlegg som nytes på alle volum :)

Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig å finne seg en liten 4 kanaler som klarer å fylle dine krav. Koble 2 og 2 dører i lag på hver sin kanal så du halverer ohmen. Og brokoble subben på resterende kanaler. En amp som 220w rms i 4 eller 2ohm og 400w rms brokoblet i 4 eller 2ohm

Må ha en forsterker med high level input. Da blir utvalget en del dårligere.

Hva er egentlig for/bakdelen ved å brokoble høyttalerne slik du sier?

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor produsentene av bilstereo ikke leverer spillere til nyere biler.

Ta en eksisterende 2 din spiller støp plast til de mest populære bilene med plass til en skjerm og essensielle knapper "Volum" resten kan kan skjules.

Så de kan levere samme spiller til alle modeller. du bestiller kun plast fronten som passer din bil og spilleren.

Jeg tar kun 10% Pioneer, Alpine eller andre produsenter for ideen.

Lenke til kommentar

Fordeler og ulemper ved lavere ohm er at ved lavere last så sliter forsterkeren mer med å ha full kontroll på høytalerne. Ikke hørbart for den vanlige mann i gata, men en lydkvalitetsfreak hører det godt. Men en kan hente mer effekt ut av forsterkeren ved lavere last.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Orginalt BMW (F30) HarmanKardon med 9 høyttalere og 2 subber er det vel...

I gamle bilen som broren min fikk, en Pug 205, så hadde jeg 2x12" Rockford Punch-serie (P212S4?) i lukket kasse, og en Soundmagus 1500w (x1500?) tror jeg det var. Også et komponentsett fra Ljudia, noe billig saker (Zachry?). 5" i dørene og 1" tweeter ved frontruta. Husker ikke hva slags headunit det var i denne.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...