inderen Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hei alle sammen Jeg har vært på et intervju med firma før som driver med Elektronikk utvikling og testing av subsea produkter. De skal møte meg igjen og har sagt at de skal gi meg noen praktiske oppgaver og vil finne ut om jeg passerer til de oppgavene de har. Spørsmålet er at hva slags oppgaver de forventer jeg må gjøre og hvordan jeg må forberede for dette intervjuet. Jeg er veldig interessert å jobbe med denne bedriften og vil gjerne ha gode tips fra alle dere. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hei alle sammen Jeg har vært på et intervju med firma før som driver med Elektronikk utvikling og testing av subsea produkter. De skal møte meg igjen og har sagt at de skal gi meg noen praktiske oppgaver og vil finne ut om jeg passerer til de oppgavene de har. Spørsmålet er at hva slags oppgaver de forventer jeg må gjøre og hvordan jeg må forberede for dette intervjuet. Jeg er veldig interessert å jobbe med denne bedriften og vil gjerne ha gode tips fra alle dere. Takk på forhånd Hvordan ialle dager skal vi vite det ut i fra de opplysnignene? Hvilken stilling er det og hvilke krav stiller de til stillingen? Hva er din bakgrunn? 2 Lenke til kommentar
inderen Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg har Masters i Elektronikk og det finnes ingen stilling foreløpig. De sa at de vil vurdere meg for en mulig anledning om jeg passer til de oppgavene de har. Man må ha Elektronikk bakgrunn som jeg nevnt opp. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg har Masters i Elektronikk og det finnes ingen stilling foreløpig. De sa at de vil vurdere meg for en mulig anledning om jeg passer til de oppgavene de har. Man må ha Elektronikk bakgrunn som jeg nevnt opp. tipper de vill gi deg feilsøkingsoppgaver på kjent elektronikk og gjerne noe SW/FW fiks. Men vanskelig å si når det ikke er noe kjent stilling. Lenke til kommentar
inderen Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Stemmer det.....de har ikke sagt noe fast arbeidsoppgaver. Skal jeg sende en forespørsel om oppgaver og sånn... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Stemmer det.....de har ikke sagt noe fast arbeidsoppgaver. Skal jeg sende en forespørsel om oppgaver og sånn... Jeg ville heller fokusert på å "øve" på ting du er usikker på og lese på fagstoff. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Grunnen til at de er vage om oppgavene er nok at de vil teste hvor godt du kan ta ting "på sparket", ikke bare lese deg til løsningen og huske den. Svært få reelle jobbrelaterte ting er akkurat etter skolebøkene. Du trenger nødvendigvis ikke løse oppgaven, men de vil ha deg til å ressonere så mye som mulig og bruke riktige uttrykk. Det er jo en jobb du skal gjøre, som sikkert skal erstatte en som gjør jobben allerede. Å dra på jobb hver dag hele året er ikke som å dra på skolen og ha prøver hele tiden. Det er bare noe du gjør uten å gå rundt å tenke på om du klarer det eller ikke. Du vil nok få opplæring også. Men først må du gjennom "nåløyet". Endret 14. februar 2016 av Bytex 1 Lenke til kommentar
inderen Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Takk for svar. Jeg tror at De er etter en person som kan bidra med lab oppgaver og sånn. Slik som Hardware testing og feilsøking på kort og jeg vil gjerne ha lignende arbeidsoppgaver. De også sa at de skal ekspandere snart men vet ikke de vil starte med en gang eller etter bestemt tid. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Tror du bare skal slappe av jeg. Kan du overhodet ikke det de spør etter i oppgaven var du ikke rette mannen til å erstatte han som har jobben allerede, sannsynligvis. Den vanligste grunnen til at firmaer rekrutterer er at noen har sluttet og har 3 mnd oppsigelsestid. Endret 14. februar 2016 av Bytex Lenke til kommentar
inderen Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Ja...tror det ....men jeg vil ikke erstatte noen. Begge Firmaet og jeg er interessert fordi min akademisk bakgrunn er relevant til hva de driver med og de vil gjerne vite mer om hvordan jeg passer med de oppgavene de gjør hver dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå