Gjest medlem-329093 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Hjelp... Etter en feilet oppdatering av windows 10 etter at windows 8.1 var slettet for godt av windows fra min Intel compute stick som kom med windows 8 fra fabrikk, så jeg ingen annen råd enn å installere Linux (Ubuntu 14.04 LTS) på denne pinne-PC'en, men jeg angrer som en hund nå... Er det noen som kan veilede meg i hvordan jeg får installert windows 8/8.1 igjen på den? Så skal jeg ihvertfal ikke installere windows 10 igjen... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Prøv denne: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/create-reset-refresh-media Her er for Windows 10: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10ISO Jeg vil anbefale W10 fremfor W8, da sistnevnte er virkelig forferdelig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Nedlasting av windows 8 feiler på den linken... feiler etter 17% nedlastet. Jeg kan ikke bruke windows 10 for opdateringen av win 10 etter vellykket installasjon av win 10 feilet! Jeg har ikke produktnøkkel, så må sikkert betale... Men lisensen koster mer enn maskinen... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Lisensnøkkel skal jo følge med, enten i esken, manualer eller klistret på maskinen. Om ikke ta kontakt med forhandler. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Ok PhilosopherSe7en, det står ikke på esken eller på maskinen, og jeg kan ikke huske å ha truffet på en lisensnøkkel da jeg pakket ut maskinen. Det var windows 8.1 med Bing, kanskje det er en ulisensiert utgave eller noe...? Forresten så prøvde jeg å laste ned windows 8 men windows har sluttet å selge lisenser til win. 8/8.1 ser det ut som... REDIGERT: Det mest irriterende er egentlig at Linux ikke støtter driverne til skriveren min, som jeg kjøpte for noen få måneder siden, så jeg får ikke skrevet ut uten å plukke frem laptopen... (HP Envy 4504 skriver) Endret 14. februar 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Lisensnøkkelen ligger sikkert i BIOS på en slik ny maskin... Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Lisensnøkkelen ligger sikkert i BIOS på en slik ny maskin... Hvor i BIOS da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Lisensnøkkelen ligger sikkert i BIOS på en slik ny maskin... Hvor i BIOS da? Det vet jeg ikke da jeg ikke har noen nytte av å vite det. Jeg bare installerer operativsystemet på den maskinen og så aktiverer den seg selv ved en anledning. http://www.cnet.com/news/windows-8-moves-to-bios-based-product-keys/ Endret 14. februar 2016 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Lisensnøkkelen ligger sikkert i BIOS på en slik ny maskin... Hvor i BIOS da? Det vet jeg ikke da jeg ikke har noen nytte av å vite det. Jeg bare installerer operativsystemet på den maskinen og så aktiverer den seg selv ved en anledning. http://www.cnet.com/news/windows-8-moves-to-bios-based-product-keys/ Ok. Hmmm, nå fikk jeg til å installere skriveren likevel!! Jippiiii!! Da trenger jeg ikke bytte tilbake til winblows likevel, for en VPN med LInux støtte samtidig som windows og android skal jeg nå klare å finne.. Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Her er kansje løsningen trykk f8 under oppstart du skal da få recovery mode http://icomputestick.com/how-to-factory-reset-intel-compute-stick/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Takk Mantaturbo, har prøvd det, windows er slettet for godt, så det finnes ingenting å rulle tilbake til. Men nå klarer jeg meg med linux likevel tror jeg Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 (endret) Heisann. Jeg brente en windows 10 64bit iso DVD og kjørte den, på oppstart fikk jeg da valget om å trykke en hvilken som helst tast for å boote fra DVD, den startet å boote fra DVD etter at jeg trykket, men etter et halvt minutt kom det blåaktig skjerm med følgende melding: " noe gikk galt. Vi starter maskinen på nytt for deg." eller noe sånt. Dette gjentok seg hver eneste av de ca. 4-5 neste gangene jeg gadd å prøve også, verdt å merke seg kanskje at originale windows 8 på den maskinen var 32 bit... kan det ha noe med saken å gjøre? Men har tidligere prøvd å boote fra 32bit DVD med windows 10 og da ville den ikke boote fra DVD i det hele tatt. Så nå har jeg pakket ned den pc'en. Orker ikke mer linux. Og det var faktisk linux som var tregt, jeg har aldri hatt så mange skrivefeil (manglende bokstaver overalt) som jeg hadde på den PC'en med linux. Jeg har trådløst tastatur tilkoblet nå og den nye stasjonære med ca. samme specs og windows 10 hopper ikke over en eneste bokstav lenger. Og jeg brukte den samme 64bit DVD'en til å fjerne windows 8.1 WIM BOOT rælet som var på denne pc'en da jeg kjøpte den og installere windows 10 64bit og DVD'en funket utmerket da. Så det er ikke noe feil med DVD'en heller. Endret 17. april 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå