Gå til innhold

Hva skal det bli av meg?

Anbefalte innlegg

Hei

Jobber for tiden som bilmekaniker, men ønsker å begynne med noe nytt da jeg er mildt sagt drittlei. Føler meg utbrent hele arbeidsdagen og har ingenting å gi. Tjener alt for lite i forhold til innsats og mer.

Kunne tenkt meg en jobb hvor jeg kan gå i hverdagslige klær, firma skjorte/genser er greit.

Ønsker ikke mer mekanisk arbeid og heller ikke å ta mer utdanning/læretid.

Fagbrev, data og elektro vg2 og elektro vg1 har jeg.

Glad i friluftsliv, data og bil

Har dere noen tips om hva jeg kan finne på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket med biltema/bilxtra og der var det fult opp. Men jeg følger med, det er mange studenter på de plassene som forsvinner fort.

Bilselger tar de ikke uten økonomi utdanning tydeligvis... Økonomifolkene leser seg opp på brosjyren som følger med bilen bare, men å kunne alt om penger.

Fagbrev som mekaniker lette kjøretøy.

Lenke til kommentar

Hva med NAF, Falken. Kontroll av kjøretøy, eller bergningsbil. Biltilsynet kunne kanskje vert noe, men det krever vel endel omskolering. Ellers så kunne jo kjøreskole lærer vert noe :)

De to sistnevnte var ikke dum, men er ikke biltilsynet forsåvidt bare ingeniør og annen høy utdanning? Kanskje ikke før tiden men nå hvertfall:)

Jeg kjører berging av og til da vi også har det.

Lenke til kommentar

Hva med NAF, Falken. Kontroll av kjøretøy, eller bergningsbil. Biltilsynet kunne kanskje vert noe, men det krever vel endel omskolering. Ellers så kunne jo kjøreskole lærer vert noe :)

De to sistnevnte var ikke dum, men er ikke biltilsynet forsåvidt bare ingeniør og annen høy utdanning? Kanskje ikke før tiden men nå hvertfall:)

Jeg har selv fagbrev og jobbet som bilmekanikker i 7 år og vet at dette er et yrke som krever god rygg. Man står ofte bøyd over en motor eller ligger på rygg under et dashboard. Jeg omskolerte meg etterhvert til elkraft ingeniør, men er nå ferdig med arbeidslivet.

Dersom du har helseproblemer i forbindelse med jobben, så er det jo mulig å søke Nav om omskolering også.

Lenke til kommentar

Jeg har selv fagbrev og jobbet som bilmekanikker i 7 år og vet at dette er et yrke som krever god rygg. Man står ofte bøyd over en motor eller ligger på rygg under et dashboard. Jeg omskolerte meg etterhvert til elkraft ingeniør, men er nå ferdig med arbeidslivet.

Dersom du har helseproblemer i forbindelse med jobben, så er det jo mulig å søke Nav om omskolering også.

Hvordan fungerer omskolering da?

Jeg har jo hus, dyrehage og biler som må betales. Kan forsåvidt ikke gå uten jobb lenge hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...