Shruggie Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Det gidder jeg ikke å svare på en gang. Du tar ikke for deg noen av mine argumenter, du bare prøver å lage nye. Og ingen av de er interessante. Du kommer med en stråmann der du hevder at jeg vil styre menneskets evolusjonære utvikling. Det jeg ønsker, er et bedre samfunn. Når det gjelder å avle frem hunderaser er hensikten å finne frem til noe mennesket liker, der de driver med innavl og det som verre er. Her ofrer de med viten helsen til hunden, for å skape ett eller annet utseende eller en oppførsel. Å begynne å prate om mennesket i denne relasjonen, er bare tullete. Pass deg, du ror så hardt at du risikerer noen blemmer... Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Pass deg, du ror så hardt at du risikerer noen blemmer... Jeg tror seriøst du ikke forstår hva det er prat om her. Ikke for å såre deg, men jeg tror ikke du er toppen av det menneskelige potensial og vil dermed bli selektert ut. Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Staten har gjort mye for å skape en likhet mellom kvinner og menn i Norge økonomisk og sosialt. Eksempelvis ved å legge skolen mer til rette for jenter enn gutter. At ingen damer vil ha enkelte menn, kan handle om at de ønsker menn med god økonomi og høy sosial status, slik damer alltid har gjort. Det har skapt en skjevhet, slik at enkelte ikke lengre er gode nok. OK, tydelig at jeg misforsto. Det du mener er at samfunnet gir kvinner en urettferdig fordel, og at dette holder enkelte menn ut av det gode liv? Greit nok. Men selv tror jeg ikke at det handler om økonomi. Jeg tror det enkelt og greit handler om at noen menn er mindre sosialt begavet enn andre. Du kan ikke forvente at det faller kvinner i fanget ditt når du tilbringer livet foran en skjerm. Og la oss si at alle menn tjente likt, tror du dette ville ført til at alle ble gift? Noen vil alltid være mindre tiltrekkende enn andre. Det høres sikkert både brutalt og fascistisk ut, men det er ikke alle som har gode nok gener til å reprodusere seg. Slik er det bare. Så jeg spør: istedet for å forandre samfunnet, ville det ikke vært mer naturlig at ufrivillig single jobber med seg selv for å bli mer tiltrekkende? Edit: måtte fikse på siteringen. Endret 14. februar 2016 av Lite kreativt navn Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 OK, tydelig at jeg misforsto. Det du mener er at samfunnet gir kvinner en urettferdig fordel, og at dette holder enkelte menn ut av det gode liv? Greit nok. Men selv tror jeg ikke at det handler om økonomi. Jeg tror det enkelt og greit handler om at noen menn er mindre sosialt begavet enn andre. Du kan ikke forvente at det faller kvinner i fanget ditt når du tilbringer livet foran en skjerm. Og la oss si at alle menn tjente likt, tror du dette ville ført til at alle ble gift? Noen vil alltid være mindre tiltrekkende enn andre. Det høres sikkert både brutalt og fascistisk ut, men det er ikke alle som har gode nok gener til å reprodusere seg. Slik er det bare. Så jeg spør: istedet for å forandre samfunnet, ville det ikke vært mer naturlig at ufrivillig single jobber med seg selv for å bli mer tiltrekkende? Edit: måtte fikse på siteringen. Ja, om årsaken til at det er slik er dårlige sosial evner, kan vi være enige, men det er ingen ting som taler for det. Om det så er saken må vi spørre oss om hvorfor det er blitt slik. Hva er det foreldre driver med? En ting vi kan nevne er jo tusenvis av skilsmisser, som igjen gjør at barn bare har en foreldre, noe som videre fører til at de har mindre tid til barna. De burde gjøre det beste ut av det og bedre sine egne liv, absolutt, det er det ingen tvil om. Mangel på suksess kan også føre til at de ikke er like mye sosiale for øvrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå