Dentastix Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Hei! Jeg og min samboer har tenkt å begynne på bachelorstudiet i Informatikk: Språk og kommunikasjon ved UiO til høsten. Er det noen som studerer/har studert dette, som kan svare på noen spørsmål? 1) Vi kommer begge til å studere rettvitenskap ved siden av, og lurer derfor på hvor mye obligatorisk undervisning vi kan vente oss. Er det et relativt tungt studie, dersom dere har noe annet å sammenlikne med? 2) Min samboer har kun gamle 1MY, og vi lurer derfor på hvor matteintensivt studiet er. Jeg ser at studieprogrammet er det eneste informatikkprogrammet ved UiO som formelt ikke krever matte, og at man får fritak fra kravet der emnene "egentlig" krever dette. Jeg har selv gamle 3MX (+ mattevalgfag og 3FY) fra VGS, slik at jeg regner med å kunne hjelpe henne der matten blir tung, men det er fint å vite hva vi går til. Dessuten er det nesten 9 år siden VGS for min del. 3) Er det noen som ellers har generelle tips i forhold til studiet, vil jeg være evig takknemlig! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå