Leif Olsson Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Havørn Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Du er heldig som har slike mektige rovfugler like utenfor "stuedøren". Her er det ikke bare vinterdagen som er flott, det er også ditt bilde. Apropos bildet av Knut Olsen av 12. februar: Jeg har vært i tvil hvorvidt det er en Spurve- eller hønsehauk idet disse kan være nesten helt like i utseende, dog ikke i størrelse. Etter å har studert bildet nærmere er jeg enig med deg at dette nok må være en hønsehauk. En måte å skille disse fuglene fra hverandre utenom størrelse er halen som er mer avrundet på Hønsehauken, noe som er tilfellet på Knut Olsens sitt fine bilde. For 4 dager siden fløy forøvrig en spurvehauk i stuevinduet hjemme hos oss og ble liggende sterkt omtåket på bakken. Kamera lå i safen, og før jeg fikk hentet dette kviknet spurvehauken til og forsvant. Ergerlig at jeg ikke fikk noen bilder av den. Jeg kommer opprinnelig fra et gårdsbruk i Vestfold. Der fikk vi ofte besøk av hønsehauk som var ute etter hønsene. Så haukene relativt mange ganger på nært hold, men det var før fotointeressen var på topp. Ellers har jeg flere ganger observert hønsehauk i skogen hvor den i elegant flukt snor seg mellom trær og greiner. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Hei Ragnar. Takk før hyggelig kommentar og intressant informasjon Fint at vi er enige om hønsehauk Ses til og fra i havna hos meg og har sett den spise på bytte, krykkje. Bruker sitte på noen mast till fiskebåtene og spana etter bytte då. Har også vhert ute før at sparvehauk fluget in i vindue, ner jeg vhær gutt og bodde i Sverige. Det hvær en hunn og den døde og ble senare inlevert til konservator. Idag vhær en fin dag med 4 havørner og også flott att se de vakkre hanerne til praktærfuger og alkekongen i det flotte vinter lyset Sjelden at se sparvehauk her, men på fredagen fluktet en forbi meg på veien til jobb. Er mye småfugel, så sikker mat til hauken. God helg videre ! M v h Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Hei, Leif. Ragnar har uttrykt det samme som jeg hadde tenkt til å skrive, så jeg "henger" meg på ham ! M v h Albert. Lenke til kommentar
okjo Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Havørna i luftig svev mot blå himmel, et imponerende skue..hver gang. God helg! Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Hei, Leif. Ragnar har uttrykt det samme som jeg hadde tenkt til å skrive, så jeg "henger" meg på ham ! M v h Albert. Hei Albert. Takk før at du " henger " deg på Ragnar og før hyggelig kommentar då M v h Leif Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Havørna i luftig svev mot blå himmel, et imponerende skue..hver gang. God helg! Mvh Oddmund Hei Oddmund. Takk før hyggelig " svevende " kommentar Det er mange ørner her nå og måkerne har full jobb at plage dem :hmm:men den starke vinner altid M v h Leif Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Flott bilde Leif! Nydelig farge på himmelen og fuglen godt plassert i flata.☺ Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Hei lady, queen Helene. Takk før hyggelig kommentar God helg videre og vhær forsiktig med å bråstoppe, kan bli kostbart M v h Lord Leif Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Fin, fint ørnebilde. Takk før " fin " hyggelig kommentar Melvin M v h Leif Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Ett flott bilde av den mektige rovfuglen. kan du tenke deg hvor stort vingespenn denne har ? Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Ett flott bilde av den mektige rovfuglen. kan du tenke deg hvor stort vingespenn denne har ? Mvh. Rolf Hei Rolf. Takk før hyggelig kommentar Leser i min referens bok, fugleguiden, at vingspannet kan bli opp til 240 cm. Obsade på lørdagen, den lille trivelige alkekongen i havna M v h Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg