NeedMoney Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 er det bedre å få trucklappen før eller etter jeg søker jobb på lager? Jeg ønsker ikke å betale for truckkurs fra min egen lomme, men jeg ønsker å få jobb raskt. Jeg ble fortalt at noen rekrutteringsbyråer / NAV / store selskaper kan bidra til å få trucklappen, men hvis det er vanskeligere å få jobb uten trucklappen, så er det vel bedre å få det på forhånd? Jeg har ikke så mye erfaring .... hva er vanlig å gjøre? Takk! Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Har ingen erfaring med hva Nav kan og ikke kan gjøre. Men det jeg gjorde var å nettopp betale for truckførerkurs av egen lomme. Fikk det 1 uke etterpå og jobben påfølgende uke. Det gikk altså ca 2 uker fra jeg begynte på kurset til jeg hadde fått meg jobb. Sikkert mulig å få jobb uten lappen, men regner med det er mye vanskeligere. På jobb så driver jeg med plukk av varer til kunder, samt lasting/lossing av trailere. Begge oppgavene trenger jeg truck til for å utføre. Endret 13. februar 2016 av OhEasy Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Sier seg vel selv at hvis arbeidsgiver slipper å trene deg opp og betale for sertifikat er det større sjangse for å få jobb. NAV kan støtte det, men det er ingen garanti for at de kommer til å gjøre det i din situasjon. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Jeg tok også trucklappen for egen regning. Spurte NAV men de ville kun gi støtte dersom jeg allerede hadde blitt tilbudt jobb som trengte lappen. Men jeg sølte om å beholde dagpenger under utdanning og fikk i det minste dagpenger den uka kurset tok. Edit: Truckførerbevis er en relativt billig investering. Endret 13. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Kommer litt an på hvor du søker tror jeg, moderne lager med fokus på automasjon trenger ikke nødvendigvis å innebære truckkjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå