Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Den skruen gjekk rett i chassis, men vart fortsatt varmt :/ Prøva ein annan plass no. Ka eg ska gjer dersom det ikkje funka? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Må nesten teste forsterker og spiller separat og isolert. Typisk jobb for verksted eller for noen med mer peiling. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Plassen jeg har jordet på spilleren, rca-spiller chassis. Kan det ha noke å sei? Hvor det er jordet kan du sikkert sjå på eit bilde som allerede ligg ute her. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Sikkringane er på 3A, skal ikkje sikkringane gå sann at det ikkje blir so varmt? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Med det nye jordingspunktet blir den ikkje like varm like fort som før. Har prøvd med litt under halv volume ei stund, blir ikkje varmere enn man klarer å ta borti, å holde handa der en stund Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Har du mulighet til å få testa med et galvanisk skille på RCA-kabelen? Edit: Det er ikke bare varmen fra kjøleelementet bak på spilleren som sprer seg via jordingskabelen til RCA-pluggene? Endret 22. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Har du mulighet til å få testa med et galvanisk skille på RCA-kabelen? Edit: Det er ikke bare varmen fra kjøleelementet bak på spilleren som sprer seg via jordingskabelen til RCA-pluggene? Farklare litt nermare? Kjøleelement? Du har bilde av spilleren... Pappa he ganske mykje utstyr. Kan hende jeg kan få testa med et galvanisk skille på rca kabelen om du forklara ka det betyr ? Begynde å bli avansert Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Det innringende området vil mest sansynlig bli varmt uansett pga. kjøling av spilleren. Dette er normalt. Det jeg er redd for er at det går strøm gjennom jord i signalkabelen. Et galvanisk skille vil sperre for denne strømmen og kun slippe gjennom lydsignalet. Du kan også ta ut begge sikringene du monterte og måle strøm i en av soklene for å sjekke om det går strøm der. (Mens spilleren er i gang og spiller musikk). Jeg ville også brukt mye mindre sikringer. Kanskje bare et par hundre mA. Endret 22. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 spillerbakside.png Det innringende området vil mest sansynlig bli varmt uansett pga. kjøling av spilleren. Dette er normalt. Det jeg er redd for er at det går strøm gjennom jord i signalkabelen. Et galvanisk skille vil sperre for denne strømmen og kun slippe gjennom lydsignalet. Du kan også ta ut begge sikringene du monterte og måle strøm i en av soklene for å sjekke om det går strøm der. (Mens spilleren er i gang og spiller musikk). Jeg ville også brukt mye mindre sikringer. Kanskje bare et par hundre mA. Kan dinna kjøling greia på spilleren bli så varm at du kan brenne deg på det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Den kan, men skulle ikke tro det. Dog ikke så veldig usansynlig. Spilleren kan trekke opp til 10A. Dvs. rundt 120-140 watt. Til sammenligning får du loddebolter på 40 watt. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 spillerbakside.png Det innringende området vil mest sansynlig bli varmt uansett pga. kjøling av spilleren. Dette er normalt. Det jeg er redd for er at det går strøm gjennom jord i signalkabelen. Et galvanisk skille vil sperre for denne strømmen og kun slippe gjennom lydsignalet. Du kan også ta ut begge sikringene du monterte og måle strøm i en av soklene for å sjekke om det går strøm der. (Mens spilleren er i gang og spiller musikk). Jeg ville også brukt mye mindre sikringer. Kanskje bare et par hundre mA. Brukte glødelampe, tok frå jord og prøvde på forskjellige plassa på ledningene. Ingen plassa det skjedde noke. So trur ikkje de skal gå strøm gjennom kablene Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Feil måte å måle på. Skal du evt. måle så må du måle strøm. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Feil måte å måle på. Skal du evt. måle så må du måle strøm. Glødelampe skal vel lyse opp når den kjem i kontakt me strøm? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Har dette multimeteret. Ikkje det beste, men det he funka til no. Korleis måle jeg strøm med det? Hva skal det stå på? I hvilket hull skal rød ledning, og hvor skal svart ledning? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Du kan ikke bare pirke tilfeldig borti steder med strøm og få lys. Du må ha en viss spenning samt referanse (pluss og minus). Sett sort probe i COM og rød probe i 10A. Vri bryteren til 10A (20mA/10A). Ta ut begge sikringene du koblet til og stikk probene i én av de. En på hvert kontaktpunkt i sokkelen. Med anlegget på og musikk/lyden i gang skal du måle 0A. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Du kan ikke bare pirke tilfeldig borti steder med strøm og få lys. Du må ha en viss spenning samt referanse (pluss og minus). Sett sort probe i COM og rød probe i 10A. Vri bryteren til 10A (20mA/10A). Ta ut begge sikringene du koblet til og stikk probene i én av de. En på hvert kontaktpunkt i sokkelen. Med anlegget på og musikk/lyden i gang skal du måle 0A. De blei målt 0A Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Vil da tippe det kun er varme fra spilleren du kjenner. Men sett in mindre sikringer. 6A er ganske mye. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Så det er kun varme fra spilleren? Men ekje det brannfarlig at det e so varmt at du brenne deg på det da? Å vatn dampa vekk fort... Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 spillerbakside.png Jeg ville også brukt mye mindre sikringer. Kanskje bare et par hundre mA. Det sto "ikkje høgre enn 3A" men det kan vere overdrivelse. Går de and å få tak i midi sikring som er mindre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå