Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pipelyd i anlegget når bilen går.

Håkonv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å få testa med et galvanisk skille på RCA-kabelen?

Edit: Det er ikke bare varmen fra kjøleelementet bak på spilleren som sprer seg via jordingskabelen til RCA-pluggene?

Farklare litt nermare? Kjøleelement? Du har bilde av spilleren...

Pappa he ganske mykje utstyr. Kan hende jeg kan få testa med et galvanisk skille på rca kabelen om du forklara ka det betyr ?

Begynde å bli avansert :p

Lenke til kommentar

post-18544-0-28023500-1456178590_thumb.png

Det innringende området vil mest sansynlig bli varmt uansett pga. kjøling av spilleren. Dette er normalt.

Det jeg er redd for er at det går strøm gjennom jord i signalkabelen. Et galvanisk skille vil sperre for denne strømmen og kun slippe gjennom lydsignalet.

Du kan også ta ut begge sikringene du monterte og måle strøm i en av soklene for å sjekke om det går strøm der. (Mens spilleren er i gang og spiller musikk).

Jeg ville også brukt mye mindre sikringer. Kanskje bare et par hundre mA.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

spillerbakside.png

Det innringende området vil mest sansynlig bli varmt uansett pga. kjøling av spilleren. Dette er normalt.

Det jeg er redd for er at det går strøm gjennom jord i signalkabelen. Et galvanisk skille vil sperre for denne strømmen og kun slippe gjennom lydsignalet.

Du kan også ta ut begge sikringene du monterte og måle strøm i en av soklene for å sjekke om det går strøm der. (Mens spilleren er i gang og spiller musikk).

Kan dinna kjøling greia på spilleren bli så varm at du kan brenne deg på det?

Lenke til kommentar

spillerbakside.png

Brukte glødelampe, tok frå jord og prøvde på forskjellige plassa på ledningene. Ingen plassa det skjedde noke. So trur ikkje de skal gå strøm gjennom kablene

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare pirke tilfeldig borti steder med strøm og få lys. Du må ha en viss spenning samt referanse (pluss og minus).

Sett sort probe i COM og rød probe i 10A. Vri bryteren til 10A (20mA/10A). Ta ut begge sikringene du koblet til og stikk probene i én av de. En på hvert kontaktpunkt i sokkelen. Med anlegget på og musikk/lyden i gang skal du måle 0A.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare pirke tilfeldig borti steder med strøm og få lys. Du må ha en viss spenning samt referanse (pluss og minus).

Sett sort probe i COM og rød probe i 10A. Vri bryteren til 10A (20mA/10A). Ta ut begge sikringene du koblet til og stikk probene i én av de. En på hvert kontaktpunkt i sokkelen. Med anlegget på og musikk/lyden i gang skal du måle 0A.

De blei målt 0A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...