Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 spilleren din plages med at jordingen blir dratt gjennom rca kablene, pioneer spillerne har dette problemet ofte på grunn av at de er ekstra følsom for dårlig jording og feilkoblinger. de har en sikring på rca delen som heter pico sikring. det er en sikring som skal beskytte utgangene fra overbelastning , den går oftest hvis rca kablene blir dratt av eller satt på mens spiller eller forsterker er på, eller at jordingen har vært dårlig. støyen forsvinner ikke viss feilen blir utbedret, sikringen må også byttes for å få bort støyen. Men ka det har med at den funka heilt fint når bilen er av, men når den er på så er der piping, og når eg gir gass går pipinga opp? DYNAMOSTØY Og du har jo ikke dynamostøy hvis motoren ikke er igang. Spilleren din har brent av jordingen til RCA, dette har skjedd fordi du kobler med strøm på anlegget. Man skal alltid koble fra batteriet når man kobler noe elektrisk Ja du e mykje flinkare enn mej me alt elektrisk. He berre holdt på me det i kanskje eit halvt år Syns ej e flink ej til forskjellige ting (me tanke på at ingen he forklart meg korleis eg skulle ha gjort ting og tang) Men kva er den beste måten å fikse det på? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) spilleren din plages med at jordingen blir dratt gjennom rca kablene, pioneer spillerne har dette problemet ofte på grunn av at de er ekstra følsom for dårlig jording og feilkoblinger. de har en sikring på rca delen som heter pico sikring. det er en sikring som skal beskytte utgangene fra overbelastning , den går oftest hvis rca kablene blir dratt av eller satt på mens spiller eller forsterker er på, eller at jordingen har vært dårlig. støyen forsvinner ikke viss feilen blir utbedret, sikringen må også byttes for å få bort støyen. Men ka det har med at den funka heilt fint når bilen er av, men når den er på så er der piping, og når eg gir gass går pipinga opp?DYNAMOSTØY Og du har jo ikke dynamostøy hvis motoren ikke er igang. Spilleren din har brent av jordingen til RCA, dette har skjedd fordi du kobler med strøm på anlegget. Man skal alltid koble fra batteriet når man kobler noe elektrisk Ja du e mykje flinkare enn mej me alt elektrisk. He berre holdt på me det i kanskje eit halvt år Syns ej e flink ej til forskjellige ting (me tanke på at ingen he forklart meg korleis eg skulle ha gjort ting og tang) Men kva er den beste måten å fikse det på? Jeg har tidligere i tråden linket til en løsning som er enkel og fungerer. Hvis penger ikke er noe problem - så skaffer du deg en ny spiller - eller sender den du har på reparasjon. Er du ute etter en grei og billig løsning gjør du som linken min viser - lager en forbindelse mellom yttersiden på pluggene på signalkablene til kapslingen på spilleren - men husk sikringer. Skaffes billig på Biltema. Endret 13. februar 2016 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Trykte på linken når jeg brukte mobilen. Ble sendt til en spamside som viste et bilde av et godt brukt brød Ok, den er grei Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hehe, artig at dette fungerte. Har en kompis som hadde samme problemet og han løste det ved å surre en høttalerledning rundt inngangen til rca på spilleren og festet andre enden i en skrue på spilleren. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Dette er en måte å fikse det på: http://bcae1.com/images/rca/temporaryrcashieldrepair.html Brukte den metoden, funka heilt fint no er ikkje ein einaste ulyd no ^^ Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Jordingspunket blir veldig varmt når eg gjor det på den måten. Ka kan eg ha gjort feil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvilket jordingspunkt? Varme tyder på mye strøm og/eller dårlig kontakt. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Hvilket jordingspunkt? Varme tyder på mye strøm og/eller dårlig kontakt. Gjor det sann som i linken (Sjå med data, på mobil kan du bli sendt til ei upassande nettside) http://bcae1.com/images/rca/temporaryrcashieldrepair.html Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvis det er jordingspunktet på spilleren eller RCA-kablene så tyder det på at det går strøm der. Dobbeltsjekk at spilleren og forsterkeren har skikkelig god forbindelse til jord. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Gjort det rett? går varmegang i jordingsgreiene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Du må også ha god jording fra spiller til bilens chassis og fra forsterkeren og til chassis. Evt. rett på batteriet. Og håper du har loddet. Ikke bare teipet løse ledninger mot RCA-kontaktene. Varmgang kan tyde på at forsterkeren trekker strøm fra jord via spilleren og gjennom RCA-kablene i stedet for fra egen jord. Endret 16. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Du må også ha god jording fra spiller til bilens chassis og fra forsterkeren og til chassis. Evt. rett på batteriet. Og håper du har loddet. Ikke bare teipet løse ledninger mot RCA-kontaktene. Varmgang kan tyde på at forsterkeren trekker strøm fra jord via spilleren og gjennom RCA-kablene i stedet for fra egen jord. Spiller jording er original ikkje våre borti, forsterkeren er rett på minus på batteri. Og det e selfølgelig loddet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg ville dratt en ledning fra samme jordingspunkt på spilleren og rett til chassis-jord et sted nære spilleren. Det er ganske vanlig å gjøre siden den originale jordinga ofte er veldig puslete. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg ville dratt en ledning fra samme jordingspunkt på spilleren og rett til chassis-jord et sted nære spilleren. Det er ganske vanlig å gjøre siden den originale jordinga ofte er veldig puslete. Så jeg blr ta ei ledning rett på spilleren der jeg har festet rca jordinga og til ein betre jordingsplass? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg ville dratt en ledning fra samme jordingspunkt på spilleren og rett til chassis-jord et sted nære spilleren. Det er ganske vanlig å gjøre siden den originale jordinga ofte er veldig puslete. Så jeg blr ta ei ledning rett på spilleren der jeg har festet rca jordinga og til ein betre jordingsplass? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Ja. Å ta den bak til batteriet e vel for longt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Ja. Finn en bolt som går rett i chassis et sted bak spilleren. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Funka dinne trur du/dykk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Hvis den metallramma er igjen festa i chassis så bør det være bra. Puss vekk lakken før du skrur fast. Bruk ringkabelsko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå