Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Det er ein pipelyd i anlegget når bilen går. I youtube filmen som eg linkar til høyrer dykk at lyden blir høgare når eg gir gass, og når eg skrur av bilen er der ingen lyd. Kva kan det vere? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Dynamostøy. Her finner du mange Google-treff om akkurat dette problemet: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=dynamost%C3%B8y%20bilstereo Generelt er det lurt å legge signal- og strømkabler til forsterkeren på forskjellig side av bilen. Problemet kommer av at strømkabelen (som er indirekte koblet til dynamoen) sender ut støy når det går strøm gjennom kabelen. Hvis signalkabelen ligger inntil, vil støyen bli "tatt opp" i signalkabelen. Derfor varierer lyden med turtall på bilen, siden dynamoen lader mer ved høyere turtall og omvendt. Kan også være lurt å bruke skjermede kabler. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Dynamostøy. Her finner du mange Google-treff om akkurat dette problemet: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=dynamost%C3%B8y%20bilstereo Generelt er det lurt å legge signal- og strømkabler til forsterkeren på forskjellig side av bilen. Problemet kommer av at strømkabelen (som er indirekte koblet til dynamoen) sender ut støy når det går strøm gjennom kabelen. Hvis signalkabelen ligger inntil, vil støyen bli "tatt opp" i signalkabelen. Derfor varierer lyden med turtall på bilen, siden dynamoen lader mer ved høyere turtall og omvendt. Kan også være lurt å bruke skjermede kabler. Men so he det seg sann at eg har tatt ut signal kablene og hatt dei direkte frå spelaren til forsterkarane, dei ligge rett gjennom bilen langt frå noken ledninga. Er ein mercedes w202. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Er jordingen til forsterkeren god nok? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Er jordingen til forsterkeren god nok? Rett på minus på batteriet med kabelsko og heile pakka Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Mitt inntrykk er at det som oftest er en skadd signalkabel som fanger opp tenning/dynamostøy. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Mitt inntrykk er at det som oftest er en skadd signalkabel som fanger opp tenning/dynamostøy. Det er 2 heilt nye signal kabla, og ein som e litt gamlare. Ingen av dei he skade. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Det er vanskelig å vite om en kabel har skade, men om du plugger fra en og en kabel og hører om lyden forsvinner kan du jo stoke om og teste. Ellers ville jeg sett på jording av spilleren. Jeg pleier å koble spillerens minus til jord på spillerens hus. så gir jeg huset en skikkelig forbindelse til nærmeste jordpunkt. Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Har hørt om flere med w202 som har dette problemet. 1. Pass på at strøm og phono går på vær sin side av bilen! 2. Bytt til en tykkere og bedre phonokabel, evt bruk støyfilter. 3. Skader heller ikke sjekke jording på spiller og forsterker. Kan også lage en ny jord til spiller. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Opplevde noe lignende på en Pioneer-spiller. Da var det en skrue bak på spilleren som måtte justeres. Det fant jeg ut etter å ha sjekket alt av kabler 20 ganger. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Fann ut noke, men ej fe ikkje det til å stemme... Tok video av det. I videoane blir det vist at når eg tek ein heilt vanlig kabel, som ikkje er kobla til noke, å tek den borti rca inngangen på spilleren og bort i chassiset på spilleren på samme tid, så forsvinn lyden heilt. Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 spilleren din plages med at jordingen blir dratt gjennom rca kablene, pioneer spillerne har dette problemet ofte på grunn av at de er ekstra følsom for dårlig jording og feilkoblinger. de har en sikring på rca delen som heter pico sikring. det er en sikring som skal beskytte utgangene fra overbelastning , den går oftest hvis rca kablene blir dratt av eller satt på mens spiller eller forsterker er på, eller at jordingen har vært dårlig. støyen forsvinner ikke viss feilen blir utbedret, sikringen må også byttes for å få bort støyen. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 spilleren din plages med at jordingen blir dratt gjennom rca kablene, pioneer spillerne har dette problemet ofte på grunn av at de er ekstra følsom for dårlig jording og feilkoblinger. de har en sikring på rca delen som heter pico sikring. det er en sikring som skal beskytte utgangene fra overbelastning , den går oftest hvis rca kablene blir dratt av eller satt på mens spiller eller forsterker er på, eller at jordingen har vært dårlig. støyen forsvinner ikke viss feilen blir utbedret, sikringen må også byttes for å få bort støyen. So ka må eg gjer for å fikse det? Sende den på reperasjon? Eller er det noko eg kan gjere med det? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Dette er en måte å fikse det på: http://bcae1.com/images/rca/temporaryrcashieldrepair.html 1 Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Den linken var kjempebra... ?? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Den linken var kjempebra... Var det ironi? Løsningen fungerer den - har selv gjort det på egen Pioneer spiller - ble plaget med dynamostøy. Har fungert nå støyfritt i 4 år etter denne fiksen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg tipper at noen leste den "forkortede" linken og trodde det var til en side om eldre par og ikke Temporary RCA Shield Repair. Ikke noe virus eller annet rusk på den linken. 1 Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Trykte på linken når jeg brukte mobilen. Ble sendt til en spamside som viste et bilde av et godt brukt brød ? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 spilleren din plages med at jordingen blir dratt gjennom rca kablene, pioneer spillerne har dette problemet ofte på grunn av at de er ekstra følsom for dårlig jording og feilkoblinger. de har en sikring på rca delen som heter pico sikring. det er en sikring som skal beskytte utgangene fra overbelastning , den går oftest hvis rca kablene blir dratt av eller satt på mens spiller eller forsterker er på, eller at jordingen har vært dårlig. støyen forsvinner ikke viss feilen blir utbedret, sikringen må også byttes for å få bort støyen. Men ka det har med at den funka heilt fint når bilen er av, men når den er på så er der piping, og når eg gir gass går pipinga opp? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 spilleren din plages med at jordingen blir dratt gjennom rca kablene, pioneer spillerne har dette problemet ofte på grunn av at de er ekstra følsom for dårlig jording og feilkoblinger. de har en sikring på rca delen som heter pico sikring. det er en sikring som skal beskytte utgangene fra overbelastning , den går oftest hvis rca kablene blir dratt av eller satt på mens spiller eller forsterker er på, eller at jordingen har vært dårlig. støyen forsvinner ikke viss feilen blir utbedret, sikringen må også byttes for å få bort støyen. Men ka det har med at den funka heilt fint når bilen er av, men når den er på så er der piping, og når eg gir gass går pipinga opp? DYNAMOSTØY Og du har jo ikke dynamostøy hvis motoren ikke er igang. Spilleren din har brent av jordingen til RCA, dette har skjedd fordi du kobler med strøm på anlegget. Man skal alltid koble fra batteriet når man kobler noe elektrisk 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå