bnt050 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg skal fikse på innstillinger på det trådløse nettet hjemme. Jeg deler nettet med leietaker. Så ser jeg at jeg kan hake av for "prevents client-to-client communcation". Vil dette medføre økt sikkerhet for meg, slik at leietaker ikke kan tukle med mine filer? Men vil det da samtidig medføre at jeg inne lenger kan printe ut på min printer som jeg er knyttet til via det trådløse nettet? Hva innebærer dette valget egentlig? Lenke til kommentar
h33t Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 client to client (CTC) er en protocol for IRC "chatte tjeneste". så leietaker for ikke tilgang til filene dine. og det har ingen ting med printeren og gjøre. men så lenge du har det aktivert er du jo klart mindre sikker mot angrep utenfra. det er ikke stort sikkerhets hull men om du ikke skal bruke IRC client er det like greit å slå det av. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Akkurat hva de mener er litt uvisst, men jeg TVILER på at de tenker på en IRC protokoll. Det er nok heller det at klienter på det trådløse nettverket ikke får prate med hverandre. Resultatet blir da som du har antatt, din trådløse printer vil da slutte å fungere. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Burde stå i manualen hva produsenten mener med dette. Hva med å bare prøve? Fort gjort å velge og lagre, og eventuelt endre tilbake etterpå. Lenke til kommentar
bnt050 Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg testet dette ut, ved å hake av for "prevents client-to-client communcation", med den følge at printejobben IKKE kom igjennom. Da jeg slo av dette valget, startet printeren umiddelbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå