Phaug1 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Hei, jeg er medlem av en russegruppe som har litt problemer med anleggete i russebilen våres. Det får rett og slett ikke nok strøm. Vi har to 200 amper batterier som driver anlegget. Anlegget består av 6 12 " subber hvor 2 forsterkere driver de (3 subber blir drevet av en forsterker). Hver forsterker klarer 1200 watt men dette er maks. I tillegg har vi en forsterker til som driver 2 diskanter, og 4 andre høytalere er ikke helt sikker på hvor mye watt de er på. Men hele anlegget er 12 volt. Vi får til å spille musikk i 1 time, men etter dette må vi ta ut batteriene og lade de på nytt igjen, noe som ikke er så gunstig i en russebil. Vi har tenkt og finne ett aggregat som klarer å lade begge batteriene og drive anlegget så vi kan spille i mange flere timer. Batteriene sitter i en boks så de er litt isolerte men ikke 100 %. Jeg har hørt at lader du batterier så kommer det noe som heter knallgass og det vil være ett problem når det er mange folk rundt. Aggregatet har vi tenkt og sette oppå biltaket i en boks med utlufting. Men problemet vårt er at vi aner ikke hvilket aggregat vi kan bruke og det kan ikke være kjempetungt heller. Så viss noen har ett forslag så ville det hjulpet oss masse! Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 hvis jeg forstår det rett så har dere en knall stor stereo som står på to batteri som spiller dette tomt på en time, hvorfor bruker dere ikke bilen til å lade batteriene? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Det skal en ganske kraftig lader til, for å lade 2stk 200a batterier, spes mens de er under belastning. Et agregat er heller ikke billig, selv om dere bare trenger et lite et. Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Enkel å plokke i en dynamo fra volvo foreksempel på 150a det skal holde ganske bra. En strømskiller hadde ikke vært dumt heller Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Montere den som en ekstra dynamo kun for stereon Lenke til kommentar
Phaug1 Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Montere den som en ekstra dynamo kun for stereon Dynamoen klarer ikke produsere nok strøm til dette, men vi har tenkt og putte inn røykmaskin og og dette trenger 220 volt, vi har funnet ett agregat som er på 900 watt. Batteriladerne vi har tenkt og kjøpe er 25 amp som er på 300 watt ett ekstra blir på 600 watt. Men fungere det og bruke en batterilader på 25 amp så det blir 12,5 amp per batteri eller er det bedre da og kjøpe en batterilader på si 40 amp eller mer. Vet ikke hvor store batteriladere man kan få, men vi er avhengi av det klarer å gi nok strøm til anlegget våres. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Om dere ønsker eit bra aggregat som er garantert å levere konstant strøm og ein fin sinuskurve ser dere på Honda sine. Hjelpekorpset mitt har 2 stk. Honda 20i som blir kjørt hardt over mange timer, og har aldri gitt oss problem. Da dåke må vera forsiktige med er billigaggregat som leverer "urein" strøm som i verste fall kan skade elektroniske komponenter. http://www.berema.no/Aggregater/Stromaggregater.aspx Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Hvis du sier nøyaktig hvilke forsterkere dere har, så kan jeg finne ut hva dere trenger Lenke til kommentar
Russejenta Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Gjelder det tilbudet fortsatt? For vi har nemlig det samme problemet Lenke til kommentar
Russejenta Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Hvis du sier nøyaktig hvilke forsterkere dere har, så kan jeg finne ut hva dere trenger ^^ Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Hvis du sier nøyaktig hvilke forsterkere dere har, så kan jeg finne ut hva dere trenger ^^ Ja, kjør på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå