Gå til innhold

GUIDE: Slik får du bra nett overalt i hjemmet ditt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo selv sagt at du må benytte eple-enheter eksklusivt for at det skal være stabilt? 15-20 enheter vil jeg si er ganske vanlig. Poenget er at alt du kommer med er veldig generelle termer uten noen særlig detaljer. Det tyder ikke på spesielt krevende bruk. Det er ikke noe galt med det som sådan, alle må ikke være krevende.

AtW

Jeg har absolutt ingen problemer med å fjerne meg fra kategorien "Krevende brukere" dersom mine krav til nettet ikke kvalifiserer til den definisjonen.

Ja, jeg har et nettverk bygget opp rundt komponenter fra Apple, ikke fordi jeg har sagt at jeg MÅ, men fordi det er det som fungerer best. Det gjelder å velge riktige komponenter vet du, her som ellers... :)

Det er ikke det som fungerer BEST, en Asus RT66U er langt bedre. Men det fungerer nok for deg, siden du er som Apple brukere flest, "litt enklere".

Forøvrig skal man lete lenge etter produkter som er mer kresen og sær på kompatibilitet en Apple produkter, så det blir direkte komisk å patetisk å se dette "Det lønner seg å velge skikkelig utstyr" vrøvlet ditt. Det understreker bare poenget mitt, Apple brukere er "litt enklere sammenskrudd".

Da er det jo enda godt at produktene og tjenestene til Apple fungerer så bra da. Jeg er hvert fall glad for at Apple fungerer mye bedre enn alt det jeg prøvde med OS fra Microsoft og Google. Siden man er "litt enklere sammenskrudd" så får man jo heller kjøpe de produktene som dermed er aller best sammenskrudd og levert med de best sammenskrudde tjenestene i markedet. Noe annet ville jo ikke fungert.

Kjøpe de litt forenkla produktene som virker for deg, mener du altså.

Lenke til kommentar

Du har jo selv sagt at du må benytte eple-enheter eksklusivt for at det skal være stabilt? 15-20 enheter vil jeg si er ganske vanlig. Poenget er at alt du kommer med er veldig generelle termer uten noen særlig detaljer. Det tyder ikke på spesielt krevende bruk. Det er ikke noe galt med det som sådan, alle må ikke være krevende.

AtW

Jeg har absolutt ingen problemer med å fjerne meg fra kategorien "Krevende brukere" dersom mine krav til nettet ikke kvalifiserer til den definisjonen.

Ja, jeg har et nettverk bygget opp rundt komponenter fra Apple, ikke fordi jeg har sagt at jeg MÅ, men fordi det er det som fungerer best. Det gjelder å velge riktige komponenter vet du, her som ellers... :)

Det er ikke det som fungerer BEST, en Asus RT66U er langt bedre. Men det fungerer nok for deg, siden du er som Apple brukere flest, "litt enklere".

Forøvrig skal man lete lenge etter produkter som er mer kresen og sær på kompatibilitet en Apple produkter, så det blir direkte komisk å patetisk å se dette "Det lønner seg å velge skikkelig utstyr" vrøvlet ditt. Det understreker bare poenget mitt, Apple brukere er "litt enklere sammenskrudd".

Da er det jo enda godt at produktene og tjenestene til Apple fungerer så bra da. Jeg er hvert fall glad for at Apple fungerer mye bedre enn alt det jeg prøvde med OS fra Microsoft og Google. Siden man er "litt enklere sammenskrudd" så får man jo heller kjøpe de produktene som dermed er aller best sammenskrudd og levert med de best sammenskrudde tjenestene i markedet. Noe annet ville jo ikke fungert.

Du må gjerne vinkle det sånn hvis du ønsker å være nedlatende. Jeg vil heller si at jeg handler svært avanserte produkter og løsninger som allerede fra de er påtenkt er utviklet for å fungere perfekt, slik at jeg slipper å fikle med dem for å få dem til fungere...:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hijacker tråden med et lite amatørspørsmål... Ble litt inspirert av tråden og ser på det rælet av noe nettverkskabler jeg har strekt hulter til bulter i heimen.. Tenkte jeg skulle investere i nye kabler og legge de skikkelig.

Ser at det er noen brillefine leverandørpriser fra EET på MicroConnectkabler, det koster jo en slikk og ingenting. Prisdifferansen på Cat6, Cat6 SSTP/SFTP, Cat6a SSTP/SFTP og Cat7 SSTP/SFTP er mer eller mindre ingenting om jeg ikke overstiger 15 meter, noe jeg ikke trenger på noen av mine strekk.

Men leser rundt på nett at det å benytte seg av skjermede kabler kan være "vanskelig"? Noen sier at hvis den ikke jordes så fungerer det dårligere enn vanlige uskjermede kabler og noen påstår at den må jordes godt i begge ender, mens andre påstår at hvis man jorder i begge ender så vil skjermingen fungere som en antenne og det skaper bare krøll så man må passe på at de kun jordes i den ene enden av kabelen og ikke på begge ender osv osv...

Dette forsto jeg fint lite av for å være helt ærlig. Hva må man passe på om man skal få utbytte av skjermede kabler? Ser at min Cisco SG300 switch har metallbiter i portene som visstnok er for å støtte skjermede kabler. Switchen jeg har i stua som er en HP ProCurve 1410-16G ser også ut til å ha dette. Mens switchen på soverommet som er en Cisco SG100-8D ser ikke ut til å ha dette.

Hvordan skal dette egentlig kobles opp?

Lenke til kommentar

I det minste snakker du om nettverk og ikke alle produktene og tjenestene til en random leverandør

Kjøp skjermet, mye av kritikken mot skjermet er litt utdatert. Man får også vegguttak og patchepanel som fint støtter skjermet, er ikke så mye hokus pokus med det, er mer stress med resten av termineringen.

AtW

Lenke til kommentar

Du må gjerne vinkle det sånn hvis du ønsker å være nedlatende. Jeg vil heller si at jeg handler svært avanserte produkter og løsninger som allerede fra de er påtenkt er utviklet for å fungere perfekt, slik at jeg slipper å fikle med dem for å få dem til fungere... :)

Du fortsetter i kjent stil med stråmannen din! :rofl: 

Nei, det er bare greit å opplyse de som kanskje måtte være i fare for å ta dette tullet ditt som god fisk. Det er ett faktum at troen er sterkere en kompetansen hos menigheten du tilhører.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Du må gjerne vinkle det sånn hvis du ønsker å være nedlatende. Jeg vil heller si at jeg handler svært avanserte produkter og løsninger som allerede fra de er påtenkt er utviklet for å fungere perfekt, slik at jeg slipper å fikle med dem for å få dem til fungere... :)

Du fortsetter i kjent stil med stråmannen din! :rofl: 

Nei, det er bare greit å opplyse de som kanskje måtte være i fare for å ta dette tullet ditt som god fisk. Det er ett faktum at troen er sterkere en kompetansen hos menigheten du tilhører.

Enig med siDDis, nå dummer du deg ut Rusher.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...