Ketil_H Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg har en Aeg vaskemaskin (l71476fl) som ikke klarer å pumpe ut vann dersom det er mye vann i den. Når jeg starter en helt tom maskin med skylling, så fyller den seg, jobber litt, men feiler med E20 når den skal pumpe ut. Det merkelige er at om jeg tømmer ut litt vann via bunn slangen, og starter programmet igjen så tømmer den seg helt fint. Kan noen skjønne hvorfor noen liter vann for mye fører til at pumpa ikke vil pumpe? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Luftehull som er tett? Tatt egen service på maskinen? Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Feilen var der før jeg startet å skru på den, men har ikke holdt fingrene unna nei Luftehull? Hva og hvor er det på maskinen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Har du sjekket lofilteret? Sjekket om det er knekk på tømmeslangen? Er høyste punkt på tømmeslangen mer enn 100 cm over gulvet? Kan være noe som har satt seg i tømmeslangen (ikke så vanlig feil). Kan være feil på pumpa (må sjekkes av fagmann). Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Har du sjekket lofilteret? Sjekket om det er knekk på tømmeslangen? Er høyste punkt på tømmeslangen mer enn 100 cm over gulvet? Kan være noe som har satt seg i tømmeslangen (ikke så vanlig feil). Kan være feil på pumpa (må sjekkes av fagmann). Jeg har sjekket de tingene, men ikke funnet noe galt. Det er nok ikke pumpen eller slangen. Dersom jeg tapper ut ca. 0,5/1 liter fra maskinen og starter programmet igjen, så tømmer den seg helt fint. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hvis det har virket før; pumpa er slitt og må byttes. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Byttet selv pumpen på min Bosh. Dersom du er kompetent, mål at pumpen får strøm. Evt. prøvekjør den i "benk" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå