rabbis Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hei! Håper det er noen Jusskyndige her inne som kan hjelpe meg med en ganske enkel sak. Overtok en leilighet 15.juli i fjor og betalte husleie fra 15. til 15 hver mnd. Så kom tiden da jeg kulle si opp da jeg fant en rimeligere plass å bo, og jeg har 2 mnd oppsgelsestid. I kontrakten står det at oppsigelse må skje før den 1. i mnd. Så mitt spørsmål er: Vil de 2 mnd starte å løpe ut fra 1.januar (utifra kontrakten) eller 15.januar (siden leieforholdet ble innledet den 15.juli). Jeg sa opp noen dager før 1.jan. Håper noen kan komme med en tanke eller to Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Det normale vil være fra første månedsskifte og to hele kalendermåneder etterpå. Altså fra 1. januar og ut februar. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Kva står i husleigeavtalen? Dersom det der ikkje står at det er avtalt noke anna så gjeld standardbetingelsane etter husleigelova, altså at oppsigelsestida starter den 1 i kommande måned etter at oppsigelsen er sendt. Men det er fullt mulig å avtale andre vilkår også, slik som f.eks. at oppsigelsen følger husleigeperioda, men eg synest dette rimer dårlig med at kontrakta då nevner oppsigelse før den fyrste i måneden. Den naturlege tolkninga av at du sa opp i desember, vil då være at oppsigelsestida er over når februar måned er over. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå