Gå til innhold

[Løst] Hvordan sette opp Asus ruter+Asus AP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal sette opp den andre ruteren som AP. Dersom jeg logger inn som admin finner jeg bare den ruteren som er "ruteren"... Jeg har koblet den andre ruteren som skal være AP fra LAn-port til LAN-port, men vet ikke hvordan jeg klarer å logge meg inn på den ruteren som skal være AP og fortelle den at den skal være AP.... Håper dere skjønner problemstillingen.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal sette opp den andre ruteren som AP. Dersom jeg logger inn som admin finner jeg bare den ruteren som er "ruteren"... Jeg har koblet den andre ruteren som skal være AP fra LAn-port til LAN-port, men vet ikke hvordan jeg klarer å logge meg inn på den ruteren som skal være AP og fortelle den at den skal være AP.... Håper dere skjønner problemstillingen.

Har akkurat samme oppsett. Du skal gå fra Wan-porten på AC66 til Lan på AC68. AC66 vil da få en annen IP, og den finner du inne på AC68.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Sett opp en midlertidig løsning med kabel mellom PC og LAN på AC66. Så logger du deg på og setter opp som AP. Deretter kobler du den opp på nettet ditt. Sett enten fast IP på den først eller bruk Device Discovery Utility for å finne den på nettverket for å administrere den.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe her. Takk for hjelpen. Har et nytt spørsmål... Vil nettet fra AP'et vises som et eget nett når jeg søker det opp eller har det samme navnet som ruteren slik at man egentlig ikke vet hvilket punkt man er koblet til?

Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe her. Takk for hjelpen. Har et nytt spørsmål... Vil nettet fra AP'et vises som et eget nett når jeg søker det opp eller har det samme navnet som ruteren slik at man egentlig ikke vet hvilket punkt man er koblet til?

Det navnet (SSID) velger du jo evt. selv, eller kan se det i Wi-Fi-innstillingene.

Lenke til kommentar

Det var innstillingen på ruteren det var snakk om nå. Plages med AP'en også... Når jeg kobler den med kabel til PC'en blir jeg "tvunget" til å oppgi SSID (er det ingen måten å slippe det på?). Har valgt at den skal kjøre som AP, men noe feil er det blitt likevel. Jeg vil blant annet at den skal ha samme SSID som ruteren, men det får jeg ikke til. Får kanskje reset'te alt og starte på nytt...

Lenke til kommentar

:ninja:

Routeren skal stå i routermodus og AP i AP modus. Er ikke verre enn det. SSID setter du til hva du vil ha,respektivt. Sett samme SSID på begge og juster på roaming settingene så du får de til å sammarbeide bedre om å slippe/ta over klienter..

Når man stiller på roaming settingsene, vil ikke da routeren slippe klienter tidligere?

Hvis jeg vil få de til å sammarbeide bedre om å slippe/ta klienter, men beholde rekkevidden på nettverket den andre veien, er dette mulig?

post-261786-0-82729200-1455731424_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...