Conundrum82 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe ikke en, men to eksterne harddisker som lagring til bilder og videoer. Når man har barn, så blir det en del bilder for å si det slik. Jeg vil derfor ha to stk som er synkroniserte, så hvis den ene sier hasta la vista, så har jeg alltid en til som (forhåpentligvis) fungerer. Jeg har selv tenkt at harddisker i 2TB størrelse burde holde for en stund. I denne forbindelsen lurer jeg på hvilken prisklasse burde jeg legge meg på? Jeg vil jo gjerne ha disker som er så billige som mulig uten at det går utover stabiliteten/holdbarheten/påliteligheten til diskene. Er det noen som har noen tips/råd de vil dele, med tanke på produsenter (Seagate, WD etc) eller modeller de vi anbefale/råde til å unngå? Lønner det seg for eksempel å kjøpe to helt like modeller fra samme produsent, eller to forskjellige modeller fra samme/to forskjellige produsent(er)? Ville dere lagt dere på 1000,- pr disk, eller burde jeg gå høyere for å sikre kvalitet nok? Tenker jo selv at dersom man har to disker som inneholder akkurat det samme, så kan man kanskje slakke litt på kvalitet, siden det er LITE sannsynlig at begge ryker samtidig. Personlig har jeg hørt at Seagate har i snitt grei kvalitet på sine modeller, men har ingen personlig preferanse med noen av dem. All erfaring tas imot med takk. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 WD Red serien skal være helt kurrant. Ville ikke belaget meg bare på disker lokalt, men feks satt opp sync mot jottacloud. 59kr mnd for 10TB online lagring er billig forsikring. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 For å være heilt ærlige! Drit i harddisker og lagre dine biletar i skyen heller. Det er fleire titallstusen gonger tryggare enn at du prøver å lagre det sjølv. 2 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe ikke en, men to eksterne harddisker som lagring til bilder og videoer. Når man har barn, så blir det en del bilder for å si det slik. Jeg vil derfor ha to stk som er synkroniserte, så hvis den ene sier hasta la vista, så har jeg alltid en til som (forhåpentligvis) fungerer. Jeg har selv tenkt at harddisker i 2TB størrelse burde holde for en stund. I denne forbindelsen lurer jeg på hvilken prisklasse burde jeg legge meg på? Jeg vil jo gjerne ha disker som er så billige som mulig uten at det går utover stabiliteten/holdbarheten/påliteligheten til diskene. Er det noen som har noen tips/råd de vil dele, med tanke på produsenter (Seagate, WD etc) eller modeller de vi anbefale/råde til å unngå? Lønner det seg for eksempel å kjøpe to helt like modeller fra samme produsent, eller to forskjellige modeller fra samme/to forskjellige produsent(er)? Ville dere lagt dere på 1000,- pr disk, eller burde jeg gå høyere for å sikre kvalitet nok? Tenker jo selv at dersom man har to disker som inneholder akkurat det samme, så kan man kanskje slakke litt på kvalitet, siden det er LITE sannsynlig at begge ryker samtidig. Personlig har jeg hørt at Seagate har i snitt grei kvalitet på sine modeller, men har ingen personlig preferanse med noen av dem. All erfaring tas imot med takk. Du kan likegodt slå fra deg tanken om to synkroniserte disker med en gang. Det er bare pes og gir deg absolutt ingen sikkerhet den dagen huset brenner, lynet slår ned eller noen bryter seg inn og stikker av med alt utstyret ditt. Kjøp én disk som gir mest mulig kapasitet for pengene. Merke og modell spiller svært liten rolle. Det viktige er at du har en cloud backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå