Gå til innhold

sapphire eller hercules 9800pro

evgeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hercules har jo best kjøling på kortene da...

vell.. eneste måtte vært ramen. Kjølern som sitter på core har mye mindre overflate enn referansekjølern til ATI, men litt større vifte. Både sapphire og hercules kortet jeg hadde her klokket like bra på core, og tempene var så å si identiske. (målt på baksiden av kortet)

Lenke til kommentar

jeg hadde tatt hercules.. fint design på både eske og kort.. og bedre kjøling på rammen..(og kanskje core'en)..fin bundle.. det yter også litt mer...oser av kvalitet.. dessuten er sapphire dyrere..

ellers er jo powercolor et alternativ....

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

hmm....tenkte jeg skulle kjøpe et powercolor radeon 9600XT på komplett.... men så ser jeg at de har flere versoner av kortet ... feks Bravo... er eneste forskjellen at det er VIVO på det ? er det ingen forskjeller på selveste kortet ? bedre ram etc.... hvis ikke så går jeg for et powercolor radeon 9600XT 128mb uten VIVO :)

Lenke til kommentar
hercules har jo best kjøling på kortene da...

vell.. eneste måtte vært ramen. Kjølern som sitter på core har mye mindre overflate enn referansekjølern til ATI, men litt større vifte. Både sapphire og hercules kortet jeg hadde her klokket like bra på core, og tempene var så å si identiske. (målt på baksiden av kortet)

Men så er den laga i 100% kobber, og ikkje 100% aluminium som sapphire og referansekjølerene til ATI er... :p

Trur nok hercules sin kjøler bedre enn begge dei andre....

ASUS sin kjøler derimot, er nok desverre hercules grovt overlegen...

Edit: Trur ikkje den har mindre overflate alikevel, kom på at Hercules korta har heatsink på baksida av core også...

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...