Gå til innhold

sapphire eller hercules 9800pro

evgeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå for hercules - best kjøling. Hercules korta oser av kvalitet, og på standard klokkefrekvenser yter dei 2-5% meir enn sapphire og powercolor :D (ikkje masse - men litt :p)

Klokker greit gjør dei også - aldri lest/hørt om noken som ikkje klarer å klokke sine hercules kort godt... kjører sjøl et 9800pro på 430/410 (820 effektivt pga ddr)

Lenke til kommentar
Gå for hercules - best kjøling. Hercules korta oser av kvalitet, og på standard klokkefrekvenser yter dei 2-5% meir enn sapphire og powercolor :D (ikkje masse - men litt :p)

Klokker greit gjør dei også - aldri lest/hørt om noken som ikkje klarer å klokke sine hercules kort godt... kjører sjøl et 9800pro på 430/410 (820 effektivt pga ddr)

Har du noe som støtter den påstanden ? Hva er standar core og mem settings på hercules da ?

Hva mener du med effektivt pga ddr ?

Lenke til kommentar

Har du noe som støtter den påstanden ? Hva er standar core og mem settings på hercules da ?

effektivt DDR (Double Data Rate) 410 ganger 2 = 820. Samme som FSBen på P4 fks. som er QDR altså fsb ganger 4.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål:

Hva er forskjellen / Hva er best av: -PRO, -SE, -XT ??  :shrug:

Skal kvitte meg med det ELENDIGE FX5600 Ultra kortet!!

Orker ikke gå inn i spesifike tekniske forskjeller, prøver å forklare enkels mulig.

9800se= Er dårligere enn 9800np og 9800pro, men disse kan ofte soft moddes til 9800np og 9800pro.

9800pro= Er en versjon av 9800 som har 2.8ns minne og høyere GPU og Minne hastigheter. Dette kortetet er det nest råeste ATI modellen du får tak i.

9800XT= Er samme teknologi som 9800pro, men har høyrer klokkehastighet + noen andre tileggs ting som er lagt til som F.eks temp sensor. Dette er det beste ATI kortet du får tak i.

Rangering blir:

XT

PRO

None pro

SE

Rangerign av ATI kort:

9800xt

9800pro

9800np

9700pro

9700

9800se (husk at dette ofte kan softmoddes til 9800pro/np)

9500pro (Kan gjøres om i eldre versjoner til 9700pro/np)

9600pro

9500np

9600

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar
PowerColor. :)

Disse er kjent for å klokke bra, og de er så billige at du har penger til overs til god kjøling også.

jepp, har hatt mitt opp på 485/400 stabilt, funker med 490/410 også, men blir varm etter hvert gitt.

Er det med stock kjøling eller?

Orginal kjøling faktisk, men maskina står i et rom der det er ned mot -grader. Tror det er +4 eller.no

Lenke til kommentar

effektivt DDR (Double Data Rate) 410 ganger 2 = 820. Samme som FSBen på P4 fks. som er QDR altså fsb ganger 4.

Vet hva det betyr, men virker sånn på meg at han fikk det til å høres ut som det er bare hercules som har den teknlogien. Og tviler sterk på påstanden hans om at hercules yter bedre orginalt enn andre 9800pro produsenter. Særlig da hercules er build by ATI som både sapphire og Powercolor er.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål:

Hva er forskjellen / Hva er best av: -PRO, -SE, -XT ??  :shrug:

Skal kvitte meg med det ELENDIGE FX5600 Ultra kortet!!

Orker ikke gå inn i spesifike tekniske forskjeller, prøver å forklare enkels mulig.

9800se= Er dårligere enn 9800np og 9800pro, men disse kan ofte soft moddes til 9800np og 9800pro.

9800pro= Er en versjon av 9800 som har 2.8ns minne og høyere GPU og Minne hastigheter. Dette kortetet er det nest råeste ATI modellen du får tak i.

9800XT= Er samme teknologi som 9800pro, men har høyrer klokkehastighet + noen andre tileggs ting som er lagt til som F.eks temp sensor. Dette er det beste ATI kortet du får tak i.

Rangering blir:

XT

PRO

None pro

SE

Rangerign av ATI kort:

9800xt

9800pro

9800np

9700pro

9700

9800se (husk at dette ofte kan softmoddes til 9800pro/np)

9500pro (Kan gjøres om i eldre versjoner til 9700pro/np)

9600pro

9500np

9600

Takk skal du ha |SeVen|...det var akkurat den forklaringen jeg ville ha :cool:

Lenke til kommentar
Har sett en del reviews av disse 2 korta og som oftest vinner sapphire på overklokking. Det er ganske rart siden hercules kortet er utstyrt med skikkelig kjølesystem.

Jeg bare lurer hvilket kort jeg skal kjøpe meg når det gjelder overklokking.

Vel har motsatt oppfanting av dette både utifra tester og egen erfaring så yter hercules hakket bedre.

Lenke til kommentar

|Seven|:

Hercules er _ikkje_ built by ATI, men "Powered by ATI"..

http://home.tiscali.no/ompatut/hercules.jpg <= ser det ut som "BBA" ?

At eg skreiv "410 mhz (820 effektivt pga ddr)" var berre en måte å skrive det på...

Default er 380/340 (680 effektivt) - eg kjører 430/410 (820 effektivt)....

Fornøyd med den forklaringa?

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Har sett en del reviews av disse 2 korta og som oftest vinner sapphire på overklokking. Det er ganske rart siden hercules kortet er utstyrt med skikkelig kjølesystem.

Jeg bare lurer hvilket kort jeg skal kjøpe meg når det gjelder overklokking.

Vel har motsatt oppfanting av dette både utifra tester og egen erfaring så yter hercules hakket bedre.

Så du har Hercules?

Lenke til kommentar
|Seven|:

Hercules er _ikkje_ built by ATI, men "Powered by ATI"..

http://home.tiscali.no/ompatut/hercules.jpg <= ser det ut som "BBA" ?

At eg skreiv "410 mhz (820 effektivt pga ddr)" var berre en måte å skrive det på...

Default er 380/340 (680 effektivt) - eg kjører 430/410 (820 effektivt)....

Fornøyd med den forklaringa?

Jeg bøyer meg i støvet.

Men hva er orginale settings på Gpu og minne på hercules ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...