Gå til innhold

Kodi - Noen som bruker dette fantastiske programmet?

Anbefalte innlegg

Noen som bruker Kodi her inne? Kanskje dele litt erfaringer, tips, bilder av installasjon osv?

Har et lite problem kanskje noen kan hjelpe meg med.

Da jeg startet stuepcen her en dag var alt i kodi tilbakestilt. Skin var endret, samme gjaldt innstillinger gjort her.

Nå klarer ikke Kodi å vise bildet korrekt på tv/projektor lengre uten omstart av maskinen. Når den starter fra sleep så er enten alt ekstremt zoomet inn, eller så er Kodi kun på en liten del av skjermen.

Andre som har opplevd lignende og har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer om jeg en dag bruker projektoren, og neste dag tv, eller omvendt. Vet ikke hva som er grunnen eller hvordan jeg kan løse det.

Kan være windows (eller hva du kjører kodi på) som ikke håndterer bytte av hdmi-enhet. Etter oppgradering til Windows 10 på min media-boks så takler den ikke å switche mellom UHD 30Hz til HD 60Hz; det går ikke... må restarte maskinen etter å ha byttet oppløsning. Ikke noe problem med verken kodi eller hardware; er dårlige windows drivere.

Ser ut som maskinen prøver å kjøre ut UHD 60Hz før den switcher til HD; som ikke går via HDMI 1.4a (som maskinen har).

Løsning på dette problemet for min del er å oppskalere alt HD/SD materiale til UHD; og holder meg til oppdateringsfrekvens under 30Hz. Litt irriterende, men det løser seg nok innen kort tid. Gidder ikke gå tilbake til Windows 8.1 igjen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Har Kodi på en Raspberry Pi2 som er koblet til TVen. Bruker LibreElec, det var bare og skrive den til SD-kortet. Konfigurasjon av Kodi tok litt tid, ettersom jeg ikke hadde brukt det før. Bruker Kodi til å se på TV (via DVB-C nettverkstuner som er styrt av en tvheadend server), samt se på video / filmer som jeg har på en filserver.

Kodi funker ganske bra, av og til så restarter det når jeg navigerer i menyene. Har ikke skjedd men jeg ser på TV eller film, så da er jeg fornøyd.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...