Gå til innhold

Mobiloperatører i Norge - En sammenlikning


Anbefalte innlegg

Jeg er pr. i dag NetCom kunde. Ville vært interessant å høre fra dere om hva dere er fornøyd/ missfornøyd med hos det selskapet dere er tilknyttet i dag.

 

Telenor er jo ikke blandt det billigste selskapet, men har tilgjengjeld f.eks døgnåpen kundeservice.

 

Chess er heller svak på servicefronten, men har gode priser.

 

Hva vil dere si er positivt/ negativt med de ulike mobilselskapene, og hvem kommer best ut "totalt" hvis vi tar med service, pris, tilleggstjenester (og prisen for disse), hva som er inkl. i abonnementer osv.

 

Synspunkt?

Endret av caluna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Telenor Primær (Privat+) tidligere, men har nå hatt Chess i ett år.

 

- Chess har ikke døgnåpen kundeservice, men du får sperret SIM-kortet ditt døgnet rundt. Telenor har døgnåpen kundeservice, og det er vel dessuten mulig å få nytt SIM-kort på dagen, alle dager bortsett fra søndag. Dette må gå med posten fra Bergen hos Chess.

 

- Hos Telenor kan du få delt opp en stor regning eller utsatt forfall på faktura slik at du slipper purring / stengning. Chess er over hodet ikke fleksible, og i tillegg har de fakturert meg dobbelt i 3 mnd, helt til jeg kontaktet Chess-sjef Idar Vollvik personlig. Da fikk jeg tilbake penger på dagen!

 

- Chess har ingen tjenester på web som lar deg forandre abonement, sjekke hvor mye du har ringt for, sende SMS etc. Ekstra upraktisk siden kundeservice bare er oppe på dagtid hverdager!

 

- Chess har ingen forsikringsordning, så sjekk med ditt forsikringsselskap om du er dekket hvis mobilen blir stjålet, ødelagt eller mistet. Reiseforsikring dekker ofte dette.

 

- Chess tar kr 15,- / mnd. for mobilsvar.

 

Personlig synes jeg ikke Telenor er noe for den som er opptatt av pris. Du ringer tross alt med det samme nettet selv om du har Chess (dersom du ikke velger NetCom dekning) - og det er jo det som teller 99,9% av den tiden man bruker mobilen. Samme tjeneste til langt lavere pris mao. Samtidig har jeg mange ganger vært på vei til å bytte tilbake til Telenor...

 

Min siste telefonregning dumpet nettopp ned i kassen, la oss sammenligne på http://www.telepriser.no :

 

Jeg har ringt 600 min. fordelt på ca. 20/80% NetCom/Telenor + 450 SMS:

 

Chess King: kr. 893

Chess Business kr. 1002,-

NetCom Active Talk: kr. 1096

Telenor Mobil Privat +: kr. 1134

Chess Connect: 1315,-

Telenor DJuice: 1624,-

Telenor Mobil Privat: kr. 1750,-

NetCom/Telenor kontantkort: kr. 2251,-

 

Det er altså ikke SÅ stor forskjell på hvilken operatør du velger, bare du velger rett TYPE abonnement hos den du velger! Jeg tror mange lar seg lokke litt for lett til mange av de nye "billig-selskapene". De tjener kun få kroner - og mister masse i form av service og helhetlig kvalitet på abonnementet. Se på dine siste reginger og bruk kalkulator, særlig hvis du binder deg ved kjøp av ny telefon! Hvis det er avbetaling du trenger finnes det ofte gunstigere måter å gjøre det på...

Lenke til kommentar

Chess er heller svak på servicefronten, men har gode priser.

Jeg vil ikke si at Chess er svak på servicefronten, men jeg har heller ingen stor erfaring med bruk av kundeservicen. Jeg har ringt 06060 en gang, og det var for å få åpnet for MMS-sending. Ventetiden var tilnærmet null, tror jeg ventet ca. 10-15 sekunder.

 

Og når man kan sperre SIM-kortet døgnet rundt, da er det ikke så viktig for meg å ha tilgang til kundeservice 24/7.

Lenke til kommentar
Jeg har ringt 600 min. fordelt på ca. 20/80% NetCom/Telenor + 450 SMS:

 

Chess King: kr. 893

Chess Business kr. 1002,-

NetCom Active Talk: kr. 1096

Telenor Mobil Privat +: kr. 1134

Chess Connect: 1315,-

Telenor DJuice: 1624,-

Telenor Mobil Privat: kr. 1750,-

NetCom/Telenor kontantkort: kr. 2251,-

 

Det er altså ikke SÅ stor forskjell på hvilken operatør du velger, bare du velger rett TYPE abonnement hos den du velger! Jeg tror mange lar seg lokke litt for lett til mange av de nye "billig-selskapene". De tjener kun få kroner - og mister masse i form av service og helhetlig kvalitet på abonnementet.

Hvis vi ser på regningen din, så ser vi fort at man med et slikt forbruk sparer ca. 250,- Kr per mnd med å velge ChessKing ovenfor Telenor Mobil Privat +. Noe som vil gi en besparelse på 3000.- Kr per år. Og 3000.- Kr er faktisk en del penger, i allefall for folk flest. Og ikke minst for "fattige studenter" :D

Lenke til kommentar

Jeg har ærlig talt ikke helt forstått hvorfor Telenor går ut og reklamerer for døgnåpen kundeservice. Det som trekker kunder er rimelige priser.

I de 5 årene jeg har vært hos Netcom har jeg aldri trengt å ringe kundeservice.

Men nå skal det sies at det sikkert er fint for noen som alltid mister pin kode, mister telefonen osv og kunne ringe mitt på natta til kundeservise hvis de føler for det.

Lenke til kommentar
Jeg har ringt 600 min. fordelt på ca. 20/80% NetCom/Telenor + 450 SMS:

 

Chess King: kr. 893

Chess Business kr. 1002,-

NetCom Active Talk: kr. 1096

Telenor Mobil Privat +: kr. 1134

Chess Connect: 1315,-

Telenor DJuice: 1624,-

Telenor Mobil Privat: kr. 1750,-

NetCom/Telenor kontantkort: kr. 2251,-

 

Det er altså ikke SÅ stor forskjell på hvilken operatør du velger, bare du velger rett TYPE abonnement hos den du velger! Jeg tror mange lar seg lokke litt for lett til mange av de nye "billig-selskapene". De tjener kun få kroner - og mister masse i form av service og helhetlig kvalitet på abonnementet.

Hvis vi ser på regningen din, så ser vi fort at man med et slikt forbruk sparer ca. 250,- Kr per mnd med å velge ChessKing ovenfor Telenor Mobil Privat +. Noe som vil gi en besparelse på 3000.- Kr per år. Og 3000.- Kr er faktisk en del penger, i allefall for folk flest. Og ikke minst for "fattige studenter" :D

"Fattige studenter" har vel egentlig ikke råd til annet enn kontantkort!?

 

Hva skal dem med abbonomment og fråde ut penger da!?

Lenke til kommentar
Jeg har ringt 600 min. fordelt på ca. 20/80% NetCom/Telenor + 450 SMS:

 

Chess King: kr. 893

Chess Business kr. 1002,-

NetCom Active Talk: kr. 1096

Telenor Mobil Privat +: kr. 1134

Chess Connect: 1315,-

Telenor DJuice: 1624,-

Telenor Mobil Privat: kr. 1750,-

NetCom/Telenor kontantkort: kr. 2251,-

 

Det er altså ikke SÅ stor forskjell på hvilken operatør du velger, bare du velger rett TYPE abonnement hos den du velger! Jeg tror mange lar seg lokke litt for lett til mange av de nye "billig-selskapene". De tjener kun få kroner - og mister masse i form av service og helhetlig kvalitet på abonnementet.

Hvis vi ser på regningen din, så ser vi fort at man med et slikt forbruk sparer ca. 250,- Kr per mnd med å velge ChessKing ovenfor Telenor Mobil Privat +. Noe som vil gi en besparelse på 3000.- Kr per år. Og 3000.- Kr er faktisk en del penger, i allefall for folk flest. Og ikke minst for "fattige studenter" :D

"Fattige studenter" har vel egentlig ikke råd til annet enn kontantkort!?

 

Hva skal dem med abbonomment og fråde ut penger da!?

:wow: Tulling, for en student med normalt ringevolum så vil det nok bli en god del billigere å benytte et abonnement enn et kontantkort.

Lenke til kommentar

Chess er heller svak på servicefronten, men har gode priser.

Jeg vil ikke si at Chess er svak på servicefronten, men jeg har heller ingen stor erfaring med bruk av kundeservicen. Jeg har ringt 06060 en gang, og det var for å få åpnet for MMS-sending. Ventetiden var tilnærmet null, tror jeg ventet ca. 10-15 sekunder.

 

Og når man kan sperre SIM-kortet døgnet rundt, da er det ikke så viktig for meg å ha tilgang til kundeservice 24/7.

Det jeg mener med heller svak på service, er at Chess er stengt på søndager, åpen kun til kl. 15 på lørdager og åpen til 20 på hverdager.

 

Telenor sin døgnåpne kundeservice er ikke bare for tullinger som mister telefonen sin i tide & utide, og glemmer pin-koden, men hvis man lurer på noe angående en faktura, eller ønsker å fjerne/ legge til tilleggstjenester, oppsett av telefon, generell support. Tror det er noe som kan være greit for folk å vite, at de kan henvende seg når som helst - anytime. Selv om kanskje vi som er på forumet her, ikke har så mye bruk for det (?)

 

Jeg synes Telenor har skjerpet seg ganske kraftig i den siste tiden, senket priser og gjort tjenestene mer oversiktlige.

Lenke til kommentar
Uansett hvordan man vrenger og vrir på dette, så er NetCom og Telenor dyrere enn billigoperatørene i alle forbruksgrupper. Man trenger ikke å bruke priskalkulatorer for å finne ut det. Men slik som jeg har erfart det, er i hvertfall Telenor best på kundeservice.

I flere år har jeg vært frustrert over at de som har såkalt "høyt forbruk" ringer mye og sender få tekstmeldinger, mens de som har "lavt forbruk" ringer lite og sender noe mer tekstmeldinger. Heldigvis har operatørene Chess og You innsett at noen mennesker sender vanvittig mange meldinger, men ringer så og si ingenting (inkludert undertegnede som benytter fasttelefonen til ringing). Med mitt forbruk av ca. 1500 SMS i måneden kan jeg endelig over halvere regningene mine ved bruk av Chess queen (månedspris: 129, ringepris 1,89/min og 0,28kr/SMS) eller You Best (samme priser, men 0,29kr/SMS)

Takk skal dere ha! Nå kan jeg betale 500,- i måneden isteden for 1200,- i måneden! Det var på tide!

:yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...