Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. Det er akkurat denne typen "omskrivininger" jeg har funnet i veldig mange av artiklene Lenke til kommentar
Visum Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Hersketeknikk du liksom... var vel heller du som fikk din egen retorikk midt i fleisen, etter som tallene kunne bekreftes...eller..? Nå har jeg vedlagt bevis om du orker å lese flere sider med rapporter som viser sannheten, og ikke bare deler av sannheten. I følge politet utgjør det 1-2% av alle voldtekter i Norge Og hvilken statistikk henviser du til? Iflg Oslo Politiet så sa de i 2007 følgende om gjerningsmenn: Europa 7,9% Amerika 3,3% Afrika 30,5% Asia 15,2% Midt-Østen 15,9% Norge 27,2% Skjønner at du har dårlige matematikkunnskaper altså! Og jeg tror ikke at statistikken har blitt noe bedre siden den gang! Kilde. Jeg tror at du bør ha god nok matematikkferdigheter og geografikunnskaper før du skal sette ned og diskutere. Oslo er IKKE Norge - da har jeg lært deg det, siden du ikke lærte det på skolen. For det første argumenterer sånne som deg at muslimene gjennomfører de fleste overfallsvoldtekter i Oslo, ja det kan stemme. De fleste voldtekter i Norge annmeldes ikke, fordi de begås i nære relasjoner. De fleste voldtektene som annmeldes er overfallsvoldtekter gjennomført av folk med innvandrerbakgrunn, men de fleste voldtekter er gjennomført av etniske nordmenn viser denne rapporten fra Kripos. Disse voldtektene annmeldes ikke. For å sette dette i sammenheng med frieord; Der får du kun lese at voldtekter gjennomføres hovedsaklig av innvandrere, altså du får ikke hele sannheten fram, se innlegg #21. Endret 14. februar 2016 av Det gode liv 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg tror at du bør ha god nok matematikkferdigheter og geografikunnskaper før du skal sette ned og diskutere. Oslo er IKKE Norge - da har jeg lært deg det, siden du ikke lærte det på skolen. Du har rett i at det er verre i Oslo, men med slike tall i Oslo så er de helt klart en dominerende gruppe i Norge også. For det første argumenterer sånne som deg at muslimene gjennomfører de fleste overfallsvoldtekter i Oslo, ja det kan stemme. De fleste voldtekter i Norge annmeldes ikke, fordi de begås i nære relasjoner. De fleste voldtektene som annmeldes er overfallsvoldtekter gjennomført av folk med innvandrerbakgrunn, men de fleste voldtekter er gjennomført av etniske nordmenn viser denne rapporten fra Kripos. Disse voldtektene annmeldes ikke. Her finner du på mye tull, rapporten din sier at 14.1% er relasjonsvoldtekt, så de fleste voldtekter blir ikke gjort i nære relasjoner. Det er nok riktig at majoriteten kjenner gjerningsmannen, men det kan godt en creepy fyr i klassen din. At det ofte skjer i nære relasjoner er mer riktig i USA. I Norge og Sverige er en betydelig andel av gjerningsmenn ukjente, eller nesten ukjente. Dette er en konsekvens av at innvandre er så overrepresentert og at skandinaviere har høy respekt for kvinner. Og rapporten innholder verken ordet etnisk, afrik*, utlend* eller norske. Opplagt nok så sier den ingenting om hvem som gjorde voldtektene, så her finner du på konklusjoner. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. Uønsket beføling mot mindreårige sine kjønnsorganer kan ikke karakteriseres som overgrep? Sludder og vås, skjerp deg. 4 Lenke til kommentar
Hekate81 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. Jaså du, du mener altså at det like så godt kan være en etnisk norsk guttegjeng som seksuelt beføler/angriper andre etnisk norske barn som bader. Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere. Så, hvor tar du det fra at det liksom kan være etnisk norske gutter som antaster norske barn i Pirbadet? Endret 14. februar 2016 av Hekate81 4 Lenke til kommentar
Hekate81 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg tror at du bør ha god nok matematikkferdigheter og geografikunnskaper før du skal sette ned og diskutere. Oslo er IKKE Norge - da har jeg lært deg det, siden du ikke lærte det på skolen. Du har rett i at det er verre i Oslo, men med slike tall i Oslo så er de helt klart en dominerende gruppe i Norge også. For det første argumenterer sånne som deg at muslimene gjennomfører de fleste overfallsvoldtekter i Oslo, ja det kan stemme. De fleste voldtekter i Norge annmeldes ikke, fordi de begås i nære relasjoner. De fleste voldtektene som annmeldes er overfallsvoldtekter gjennomført av folk med innvandrerbakgrunn, men de fleste voldtekter er gjennomført av etniske nordmenn viser denne rapporten fra Kripos. Disse voldtektene annmeldes ikke. Her finner du på mye tull, rapporten din sier at 14.1% er relasjonsvoldtekt, så de fleste voldtekter blir ikke gjort i nære relasjoner. Det er nok riktig at majoriteten kjenner gjerningsmannen, men det kan godt en creepy fyr i klassen din. At det ofte skjer i nære relasjoner er mer riktig i USA. I Norge og Sverige er en betydelig andel av gjerningsmenn ukjente, eller nesten ukjente. Dette er en konsekvens av at innvandre er så overrepresentert og at skandinaviere har høy respekt for kvinner. Og rapporten innholder verken ordet etnisk, afrik*, utlend* eller norske. Opplagt nok så sier den ingenting om hvem som gjorde voldtektene, så her finner du på konklusjoner. Ikke-vestlige (hovedsakelig muslimer altså) er overrepresentert i ALLE TYPER VOLDTEKT. Dette må folk ha klart for seg. http://www.dagbladet.no/2016/02/03/kultur/debatt/meninger/voldtekt/kjetil_rolness/43012848/ 4 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. Jaså du, du mener altså at det like så godt kan være en etnisk norsk guttegjeng som seksuelt beføler/angriper andre etnisk norske barn som bader. Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere. Så, hvor tar du det fra at det liksom kan være etnisk norske gutter som antaster norske barn i Pirbadet? En av grunnene til at jeg startet denne tråden var for og belyse dette med faktafeil.. Og når du skriver at: "Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere." Så regner jeg med at du kan henvise til en klar og tydelig kilde for dette ? Og for all del, jeg er ikke ute etter at noe skal skjules samme hvem som har utført en kriminell handling, men akkurat i denne tråden handler det om Thorgrim Bredesen`s behandling av fakta. Lenke til kommentar
Hekate81 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. Jaså du, du mener altså at det like så godt kan være en etnisk norsk guttegjeng som seksuelt beføler/angriper andre etnisk norske barn som bader. Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere. Så, hvor tar du det fra at det liksom kan være etnisk norske gutter som antaster norske barn i Pirbadet? En av grunnene til at jeg startet denne tråden var for og belyse dette med faktafeil.. Og når du skriver at: "Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere." Så regner jeg med at du kan henvise til en klar og tydelig kilde for dette ? Og for all del, jeg er ikke ute etter at noe skal skjules samme hvem som har utført en kriminell handling, men akkurat i denne tråden handler det om Thorgrim Bredesen`s behandling av fakta. Her er det nok du som har bevisbyrden, i det du påstår at det kan ha vært etnisk norske gutter som seksuelt antastet norske barn i Pirbadet. Oppfør deg anstendig og saklig nå, er tross alt du som mener det kan ha vært norske gutter (noe som vil være oppsiktsvekkende siden det pleier å være rasistiske muslimer som står bak slike overgrep). Endret 14. februar 2016 av Hekate81 4 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. Jaså du, du mener altså at det like så godt kan være en etnisk norsk guttegjeng som seksuelt beføler/angriper andre etnisk norske barn som bader. Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere. Så, hvor tar du det fra at det liksom kan være etnisk norske gutter som antaster norske barn i Pirbadet? En av grunnene til at jeg startet denne tråden var for og belyse dette med faktafeil.. Og når du skriver at: "Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere." Så regner jeg med at du kan henvise til en klar og tydelig kilde for dette ? Og for all del, jeg er ikke ute etter at noe skal skjules samme hvem som har utført en kriminell handling, men akkurat i denne tråden handler det om Thorgrim Bredesen`s behandling av fakta. Her er det nok du som har bevisbyrden, i det du påstår at det kan ha vært etnisk norske gutter som seksuelt antastet norske barn i Pirbadet. Oppfør deg anstendig og saklig nå, er tross alt du som mener det kan ha vært norske gutter (noe som vil være oppsiktsvekkende siden det pleier å være rasistiske muslimer som står bak slike overgrep). Nå er det slik at hverken jeg eller Kjetilkl som skrev det om norsk guttegjeng påstår noe som helst. kjetilkl skriver i sitt innlegg:For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Det er ikke en påstand om at det er en norsk guttegjeng det handler om, bare et utsagn om at det kunne ha vært det. Forøvrig så skriver heller ikke Thorgrim Bredesen at det er gutter av utenlandsk opprinnelse som står ansvarlig for det somskjedde på pirbadet, men i begynnelsen av artikkelen skriver han "Overgrepene kommer i kjølvannet av svært mange lignende saker fra blant annet Sverige og Tyskland, hvor asylsøkere og flyktninger beføler og voldtar gutter og jenter på offentlige plasser." Han kobler altså saker i Sverige og Tyskland til det som skjedde i Trondheim, men det finnes jo ikke noe grunnlag for og gjøre det, hvor er fakta ? Når det gjelder en av sakene i Sverige, https://www.frieord.no/utenriks/nye-sex-overgrep-mot-mindrearige-i-svenske-svommehaller/ , Så bruker Bredesen samme metode, i slutten av den artikkelen skriver han "Fria Tider skriver at asylsøkere fra Sveriges største asylmottak, i sommer, ble tilbudt gratis transport til det aktuelle badeanlegget" Altså...det eneste grunnlaget han har for og blande asylsøkere inn i denne saken er at de "ble tilbudt gratis transport til det aktuelle badeanlegget" Endret 14. februar 2016 av Fritto Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Forøvrig så skriver heller ikke Thorgrim Bredesen at det er gutter av utenlandsk opprinnelse som står ansvarlig for det somskjedde på pirbadet, For et sjokk Haddet det vært nordmenn altså etniske norske ville det nok ikke gått ubemerket i artikkelen. 3 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Forøvrig så skriver heller ikke Thorgrim Bredesen at det er gutter av utenlandsk opprinnelse som står ansvarlig for det somskjedde på pirbadet, For et sjokk Haddet det vært nordmenn altså etniske norske ville det nok ikke gått ubemerket i artikkelen. Det er jo noe av poenget mitt ! Bredesen henviser jo aldri til saker hvor det er helt klart at det er etnisk norske involvert..Derimot henter han artikkler fra andre media med ukjente gjerningsmen for så og legge til sine "koblinger" til andre saker der innvandrere og asylsøker kan ha vært involvert. Men som regel har han ikke dekning for sine "henvisninger" 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) For et sjokk Haddet det vært nordmenn altså etniske norske ville det nok ikke gått ubemerket i artikkelen. Det er jo noe av poenget mitt ! Bredesen henviser jo aldri til saker hvor det er helt klart at det er etnisk norske involvert..Derimot henter han artikkler fra andre media med ukjente gjerningsmen for så og legge til sine "koblinger" til andre saker der innvandrere og asylsøker kan ha vært involvert. Men som regel har han ikke dekning for sine "henvisninger" Det kan jo ha noe med at media har et bias når det kommer til innvandrere som gjør noe kriminelt, om de rapporterer i det hele tatt. Endret 14. februar 2016 av geita_ 4 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg må bare få klargjøre en ting.. Det at jeg er kritisk til Thorgrim Bredesen og frieord.no har ingenting med at jeg forsvarer mennesker som er skyldig i og ha begått en kriminell handling, uansett hvor de er fra.. Og er de som har begått en kriminell handling av utenlandsk opprinnelse så bør de kunne sendes ut av landet, uansett hvor de kommer fra. Det er faktisk ikke det denne tråden handler om. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Frieord.no er faktisk en veldig bra kilde, man trenger ikke engang lese sakene direkte fra dem da de refererer til kilder fra andre nyhetssider og kan fortelle deg hvordan norsk media lyger og unnlater å fortelle sannheten. Fra VG: "I fjor sommer ble en norsk 17-åring voldtatt av tre australske menn på en nattklubb i Kroatia. Nå slipper mennene fengsel mot at de betaler erstatning." http://www.vg.no/nyheter/utenriks/australia/australske-medier-voldtok-norsk-jente-betaler-for-aa-slippe-fengsel/a/23611823/ Fra Daily Mail: "Aussie creeps who paid $30,000 to beat rape trial: Predator 'heard a soft voice telling him his purpose in life was to bed beauties' before attacking girl, 17, in a bar toilet in Croatia with two mates" De er jo og politisk korrekte i overskriften, men i motsetning til VG så kommer navn og bilde på gjerningsmennene og man finner da ut hvilket folkeslag som har slått til igjen. "Dylan Djohan, Ashwin Kumar and Waleed Latif" - Ja for de hørtes jo veldig australsk ut. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3436281/Three-Australian-men-raped-17-year-old-Norwegian-backpacker-Croatia-free-paying-30-000-avoid-trial.html#comments Norsk media opplyser sjeldent om den hele sannheten så da er det fint at man har nettsteder som Frieord for de som ikke har tid til å lete i utenlandske media selv. Endret 14. februar 2016 av Ateist 5 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Frieord.no er faktisk en veldig bra kilde, man trenger ikke engang lese sakene direkte fra dem da de refererer til kilder fra andre nyhetssider og kan fortelle deg hvordan norsk media lyger og unnlater å fortelle sannheten. Fra VG: "I fjor sommer ble en norsk 17-åring voldtatt av tre australske menn på en nattklubb i Kroatia. Nå slipper mennene fengsel mot at de betaler erstatning." http://www.vg.no/nyheter/utenriks/australia/australske-medier-voldtok-norsk-jente-betaler-for-aa-slippe-fengsel/a/23611823/ Fra Daily Mail: "Aussie creeps who paid $30,000 to beat rape trial: Predator 'heard a soft voice telling him his purpose in life was to bed beauties' before attacking girl, 17, in a bar toilet in Croatia with two mates" De er jo og politisk korrekte i overskriften, men i motsetning til VG så kommer navn og bilde på gjerningsmennene og man finner da ut hvilket folkeslag som har slått til igjen. "Dylan Djohan, Ashwin Kumar and Waleed Latif" - Ja for de hørtes jo veldig australsk ut. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3436281/Three-Australian-men-raped-17-year-old-Norwegian-backpacker-Croatia-free-paying-30-000-avoid-trial.html#comments Norsk media opplyser sjeldent om den hele sannheten så da er det fint at man har nettsteder som Frieord for de som ikke har tid til å lete i utenlandske media selv. Her har VG gjort en dårlig jobb, helt enig, men det og bruke den ene artikkelen som grunnlag for og si at" Norsk media opplyser sjeldent om den hele sannheten" er et nokså tynt grunnlag. Hvis en saumfarer artiklene på frieord.no så finner en oftere påstander som er feil og halvsannheter i artiklene til Bredesen en en finner i VG. Og det jeg ikke forstår er hvorfor det er så viktig og forsvare frieord.no når det er oppgitt feil opplysninger i artiklene der, bør ikke det være likt om det er VG eller frieord.no ? Endret 14. februar 2016 av Fritto 2 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Du trenger jo ikke lese det han skriver, bare les overskriften og så sjekk kildene. Det han viser til i kildene er jo ofte at man finner sannheten om norske situasjoner i utenlandske medier hvor norske medier viser seg å skjule sannheten. 2 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Uønsket beføling mot mindreårige sine kjønnsorganer kan ikke karakteriseres som overgrep? Sludder og vås, skjerp deg. Og her gikk du altså rett i fella jeg beskrev. - Hvor har du det fra at noen mindreåriges kjønnsorganer er befølt? - Dette er kun noe artikkelforfatteren har skrevet, og fremkommer ikke noe annet sted i tilgjengelig kildemateriale. 3 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Jaså du, du mener altså at det like så godt kan være en etnisk norsk guttegjeng som seksuelt beføler/angriper andre etnisk norske barn som bader. Dette ville i så fall vært høyst uvanlig, for saker som dette har så og si alltid ikke-vestlige(dvs. muslimske) overgripere. Så, hvor tar du det fra at det liksom kan være etnisk norske gutter som antaster norske barn i Pirbadet? For det første så vet vi ikke en gang at det er begått noe overgrep her, du går rett i fella som frieord setter og som dessverre får normalt oppegående mennesker til å flokke seg til semantikk fra ytre høyrefløy som man ikke ville tatt i med en ildtang for ikke lenge siden. Interessant nok er dette akkurat den samme metodikken IS bruker for når de begår terrorisme i europa. - De ønsker en polarisering av samfunnet, fordi deres største problem er muslimer som tenker selv og ikke vil følge IS (og de er jo tross alt ett stort flertall mot ISs mindretall). Dersom de klarer å skape en så sterk polarisering at man enten er med IS eller imot Islam, da har de oppnådd målet sitt og krigen er ett faktum. På samme måte ønsker krefter på ytre høyrefløy å polarisere samfunnet slik at du enten blir en nasjonalist som vil redde landet ditt og må stille seg bak deres ideologi, eller en forræder som ønsker alle som vil utnytte landet vårt velkommen. -Alt imellom disse ytterpunktene ødelegger for ekstremistene, og dersom vi godtar dette og ikke setter foten ned vil vi snart igjen være en saueflokk som står bak en ekstremist og løfter høyrehånden til hilsen mens vi ber om ordre. Endret 14. februar 2016 av kjetilkl 3 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Uønsket beføling mot mindreårige sine kjønnsorganer kan ikke karakteriseres som overgrep? Sludder og vås, skjerp deg. Og her gikk du altså rett i fella jeg beskrev. - Hvor har du det fra at noen mindreåriges kjønnsorganer er befølt? - Dette er kun noe artikkelforfatteren har skrevet, og fremkommer ikke noe annet sted i tilgjengelig kildemateriale. Må det være kjønnsorgan for å kunne regnes som overgrep? Er det eneste del av kroppen som gjelder? Spyr av denne mentalgymnastikken noen ganger, neste blir vell at befølingen skal forsvares fordi det ligger i "kulturen" deres. Endret 14. februar 2016 av geita_ 5 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Uønsket beføling mot mindreårige sine kjønnsorganer kan ikke karakteriseres som overgrep? Sludder og vås, skjerp deg. Og her gikk du altså rett i fella jeg beskrev. - Hvor har du det fra at noen mindreåriges kjønnsorganer er befølt? - Dette er kun noe artikkelforfatteren har skrevet, og fremkommer ikke noe annet sted i tilgjengelig kildemateriale. Må det være kjønnsorgan for å kunne regnes som overgrep? Er det eneste del av kroppen som gjelder? Spyr av denne mentalgymnastikken noen ganger, neste blir vell at befølingen skal forsvares fordi det ligger i "kulturen" deres. Det var du som påsto at det var beføling av kjønnsorgan? - Og her gikk du altså rett i fella igjen. - Hvor har du det fra at det er innvandrer/asylsøkere som har gjort dette? Jeg sier ikke at det ikke kan være det, men det vet vi faktisk ikke. - Til din informasjon så kan jeg informere deg om at ting som jeg beskrev som kan ha skjedd er noe "etnisk norske gutter" har drevet med i svømmingen opp igjennom årene, men at det nok kun de siste årene har blitt vanlig å rapportere slike ting som mulige overgrep. - Ser du ikke at det er nettopp dette som er problemet, at artikkelforfatteren insinuerer ting som vi ikke vet noe om, og at andre som deg henger seg på og støtter opp om en rasistisk retorikk og dermed er helt på ville veier? Endret 15. februar 2016 av kjetilkl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå