Fritto Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Jeg ser til stadighet at enkelte av mine facebookvenner deler/liker artikler fra frieord.no Nå ser ikke jeg hva frieord.no egentlig tilfører av nyheter, 70 % prosent av hans artikler er "klipp og lim" journalistkk som han henter fra mainstream media som VG, NRK og som så blir krydret med Bredesen`s nasjonalistiske krydderblanding. Det som forbauser meg er at Thorgrim Bredesen i flere intervjuer påstår at han tar avstand fra sine tidligere tilknytninger til Vigrid, den nordisk motstandsbevegelsen osv.. Men han har ennå tilgode og fortelle hvorfor han endret "livssyn", hva skjedde som gjorde at han nå er mer "liberal" ? Det er tross alt bare 4,5 år siden han stod på talerstolen til Nordfront.se og sa: Det er slik at hver gang jeg er i Sverige blir jeg mer og mer imponert av deres organisasjon, dere er ledende i vår kamp for det nordiske folk.. Jeg tror at det bare er hamskifte, innholdet er stort sett det samme ennå, bare fremstilt som litt mer spiselig. Noen synspunkter ? Endret 12. februar 2016 av Fritto Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Man skal ikke tro, eller spekulere. Jeg kan ikke gi deg svaret, heller ingen andre her inne kan det. Kun Thorgrim Bredesen kan gjøre det, om du velger å spørre han direkte. Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Man skal ikke tro, eller spekulere. Jeg kan ikke gi deg svaret, heller ingen andre her inne kan det. Kun Thorgrim Bredesen kan gjøre det, om du velger å spørre han direkte. La akkurat ut spørsmålet til Thorgrim Bredesen på facebooksiden til frieord.no Tviler på om jeg får svar Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Har ikke hørt om dette nettstedet før, men det ser interessant ut. Takk for det nyttige tipset! 4 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Har ikke hørt om dette nettstedet før, men det ser interessant ut. Takk for det nyttige tipset! Det nettsiden driver med å skrive halvesannheten. F.eks. de fleste voldtektene gjennomføres av oss etniske nordmenn, men innvandrere er overrepresentert på overfallsvodtekter som utgjør de største delen av annmeldte voldtekter. I følge politet utgjør det 1-2% av alle voldtekter i Norge. Frieord: Det er nesten bare muslimer som voldtar i Norge, og viser til de annmeldte voldtektene gjennomføres av kun muslimer også vidt ikke-vestlig innvandrere. Dette er begrunnelsen på hvorfor frieord ikke er en nyhetskilde. Fokus ligger bare på å hetse hovedsaklig muslimer (selvom jeg er islamkritiker, men ikke islamfiendtlig) og ikke vestlig innvandrere. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 I følge politet utgjør det 1-2% av alle voldtekter i Norge Og hvilken statistikk henviser du til? Iflg Oslo Politiet så sa de i 2007 følgende om gjerningsmenn: Europa 7,9% Amerika 3,3% Afrika 30,5% Asia 15,2% Midt-Østen 15,9% Norge 27,2% Skjønner at du har dårlige matematikkunnskaper altså! Og jeg tror ikke at statistikken har blitt noe bedre siden den gang! Kilde. Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Nå skal ikke jeg styre hva som blir skrevet i en tråd jeg starter, men denne tråden handler ikke om hvorvidt det er norske eller utenlandske statsborgere som begår flest lovbrudd. Det vil jeg tro at det fins mange andre tråder som omtaler... Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 I følge politet utgjør det 1-2% av alle voldtekter i Norge Og hvilken statistikk henviser du til? Iflg Oslo Politiet så sa de i 2007 følgende om gjerningsmenn: Europa 7,9% Amerika 3,3% Afrika 30,5% Asia 15,2% Midt-Østen 15,9% Norge 27,2% Skjønner at du har dårlige matematikkunnskaper altså! Og jeg tror ikke at statistikken har blitt noe bedre siden den gang! Kilde. Wow, for en hersketeknikk! Lær deg å argumentere saklig! Aftenposten beskriver noe annet til tross for å være høyrevridd avis. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Aftenposten beskriver noe annet til tross for å være høyrevridd avis. I store deler av 1900-tallet var avisa Høyre-avis, men det var dengang det, og itte nå. 2008-2013 var en kommunist sjefredaktør. 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Aftenposten beskriver noe annet til tross for å være høyrevridd avis. I store deler av 1900-tallet var avisa Høyre-avis, men det var dengang det, og itte nå. 2008-2013 var en kommunist sjefredaktør. Helt riktig, Aftenposten er nok en av de mest venstrevridde avisene i Norge. 5 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Henviser til reglene for posting på dette forumet..Spesielt regel nr.1,3 og 4 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Wow, for en hersketeknikk! Lær deg å argumentere saklig! Aftenposten beskriver noe annet til tross for å være høyrevridd avis. Er du virkelig så lettlurt? Det står at 73% er norske statsborgere, ikke at 73% er født i Norge. Mange innvandrere har norsk statsborgerskap. 9 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Wow, for en hersketeknikk! Lær deg å argumentere saklig! Aftenposten beskriver noe annet til tross for å være høyrevridd avis. Er du virkelig så lettlurt? Det står at 73% er norske statsborgere, ikke at 73% er født i Norge. Mange innvandrere har norsk statsborgerskap. Mange andre og tredje generasjons også... 4 Lenke til kommentar
Hekate81 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg ser til stadighet at enkelte av mine facebookvenner deler/liker artikler fra frieord.no Nå ser ikke jeg hva frieord.no egentlig tilfører av nyheter, 70 % prosent av hans artikler er "klipp og lim" journalistkk som han henter fra mainstream media som VG, NRK og som så blir krydret med Bredesen`s nasjonalistiske krydderblanding. Det som forbauser meg er at Thorgrim Bredesen i flere intervjuer påstår at han tar avstand fra sine tidligere tilknytninger til Vigrid, den nordisk motstandsbevegelsen osv.. Men han har ennå tilgode og fortelle hvorfor han endret "livssyn", hva skjedde som gjorde at han nå er mer "liberal" ? Det er tross alt bare 4,5 år siden han stod på talerstolen til Nordfront.se og sa: Det er slik at hver gang jeg er i Sverige blir jeg mer og mer imponert av deres organisasjon, dere er ledende i vår kamp for det nordiske folk.. Jeg tror at det bare er hamskifte, innholdet er stort sett det samme ennå, bare fremstilt som litt mer spiselig. Noen synspunkter ? Leser friord iblant selv, og har lest at han som lager siden angivelig er nazi eller eks-nazi. Men hva så? Det eneste viktige her er jo om det som står på siden er fakta, eller om det er oppspinn. Så langt jeg kan se er det jeg har lest vært fakta. Så, hva er det du vil? Misliker du at noen opplyser folk om hatkriminalitet begått av ikke-vestlige? Mainstream media prøver jo å skjule det, så fint at noen tør og vil avsløre hva som foregår. Den verste, mest perverse og brutale rasismen i vårt samfunn er det jo etniske nordmenn som rammes av -og noen bør jo få frem det, siden mainstream media heller vil fokusere på at en eller annen dame med hijab har fått stygge blikk på bussen, mens de ignorerer at norske jenter blir gjengvoldtatt av muslimer (en rasisme som er en million ganger verre enn det innvandrere blir utsatt for!!) 5 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 I følge politet utgjør det 1-2% av alle voldtekter i Norge Og hvilken statistikk henviser du til? Iflg Oslo Politiet så sa de i 2007 følgende om gjerningsmenn: Europa 7,9% Amerika 3,3% Afrika 30,5% Asia 15,2% Midt-Østen 15,9% Norge 27,2% Skjønner at du har dårlige matematikkunnskaper altså! Og jeg tror ikke at statistikken har blitt noe bedre siden den gang! Kilde. Wow, for en hersketeknikk! Lær deg å argumentere saklig! Aftenposten beskriver noe annet til tross for å være høyrevridd avis. Hersketeknikk du liksom... var vel heller du som fikk din egen retorikk midt i fleisen, etter som tallene kunne bekreftes...eller..? 4 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Hvis du tar det som står på frieord.no som fakta uten å være kritisk så er jeg redd du vil gå på en skikkelig smell. la oss ta ett eksempel. Denne artikkelen: https://www.frieord.no/innvandring-2/guttegjeng-bak-seksuelle-overgrep-mot-smajenter-pa-pirbadet-i-trondheim/ Her åpner altså artikkelforfatteren ved å koble saken til "befølingssaken" i tyskland, underforstått at her er det det samme som har foregått - altså innvandrere. litt lenger ned i artikkelen så uttaler altså en fagperson at befølingen ikke kan ansees som et overgrep, hvoretter artikkelforfatteren bruker hersketeknikk og prøver seg på dårlig skjult sarkasme "Hvor grensen mellom beføling av kjønnsorganene til unge jenter og overgrep går, opplyser ikke Vagnild noe om til Adressa.no." - underforstått, jentenes kjønnsorganer er befølt av underforstått innvandrere som underforstått er en del av en kulturell overgrepskultur som har koblinger til saken i tyskland. Som du ser er altså ikke innholdet eller det artikkelforfatteren forsøker å formidle i samsvar med de kjente fakta i saken i det hele tatt. - For alt vi vet er det en "etnisk norsk" guttegjeng som har "moret" seg med å dra noen jenter i bena under vannet i bassenget. Denne metodikken går igjen i de fleste artiklene, så her må man tenke selv og ettergå faktagrunnlaget selv ellers kan man fort bli rundlurt. 2 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 I følge politet utgjør det 1-2% av alle voldtekter i Norge Og hvilken statistikk henviser du til? Iflg Oslo Politiet så sa de i 2007 følgende om gjerningsmenn: Europa 7,9% Amerika 3,3% Afrika 30,5% Asia 15,2% Midt-Østen 15,9% Norge 27,2% Legg også merke til at statistikken i Norge og Oslo overhodet ikke er sammenlignbar, men allikevel gjerne blir satt opp mot hverandre for å understøtte det som passer best til det den som bruker den ønsker å få frem. 2 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg ser til stadighet at enkelte av mine facebookvenner deler/liker artikler fra frieord.no Nå ser ikke jeg hva frieord.no egentlig tilfører av nyheter, 70 % prosent av hans artikler er "klipp og lim" journalistkk som han henter fra mainstream media som VG, NRK og som så blir krydret med Bredesen`s nasjonalistiske krydderblanding. Det som forbauser meg er at Thorgrim Bredesen i flere intervjuer påstår at han tar avstand fra sine tidligere tilknytninger til Vigrid, den nordisk motstandsbevegelsen osv.. Men han har ennå tilgode og fortelle hvorfor han endret "livssyn", hva skjedde som gjorde at han nå er mer "liberal" ? Det er tross alt bare 4,5 år siden han stod på talerstolen til Nordfront.se og sa: Det er slik at hver gang jeg er i Sverige blir jeg mer og mer imponert av deres organisasjon, dere er ledende i vår kamp for det nordiske folk.. Jeg tror at det bare er hamskifte, innholdet er stort sett det samme ennå, bare fremstilt som litt mer spiselig. Noen synspunkter ? Leser friord iblant selv, og har lest at han som lager siden angivelig er nazi eller eks-nazi. Men hva så? Det eneste viktige her er jo om det som står på siden er fakta, eller om det er oppspinn. Så langt jeg kan se er det jeg har lest vært fakta. Så, hva er det du vil? Misliker du at noen opplyser folk om hatkriminalitet begått av ikke-vestlige? Mainstream media prøver jo å skjule det, så fint at noen tør og vil avsløre hva som foregår. Den verste, mest perverse og brutale rasismen i vårt samfunn er det jo etniske nordmenn som rammes av -og noen bør jo få frem det, siden mainstream media heller vil fokusere på at en eller annen dame med hijab har fått stygge blikk på bussen, mens de ignorerer at norske jenter blir gjengvoldtatt av muslimer (en rasisme som er en million ganger verre enn det innvandrere blir utsatt for!!) Nettopp dette, det er viktig å ha alternative nyhetskilder som dette for å få det totale nyhetsbildet fra begge sider men jeg synes Frieord er litt vel subjektiv på linje med VG og Dagbladet bare fra den andre siden. 1 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg ser til stadighet at enkelte av mine facebookvenner deler/liker artikler fra frieord.no Nå ser ikke jeg hva frieord.no egentlig tilfører av nyheter, 70 % prosent av hans artikler er "klipp og lim" journalistkk som han henter fra mainstream media som VG, NRK og som så blir krydret med Bredesen`s nasjonalistiske krydderblanding. Det som forbauser meg er at Thorgrim Bredesen i flere intervjuer påstår at han tar avstand fra sine tidligere tilknytninger til Vigrid, den nordisk motstandsbevegelsen osv.. Men han har ennå tilgode og fortelle hvorfor han endret "livssyn", hva skjedde som gjorde at han nå er mer "liberal" ? Det er tross alt bare 4,5 år siden han stod på talerstolen til Nordfront.se og sa: Det er slik at hver gang jeg er i Sverige blir jeg mer og mer imponert av deres organisasjon, dere er ledende i vår kamp for det nordiske folk.. Jeg tror at det bare er hamskifte, innholdet er stort sett det samme ennå, bare fremstilt som litt mer spiselig. Noen synspunkter ? Leser friord iblant selv, og har lest at han som lager siden angivelig er nazi eller eks-nazi. Men hva så? Det eneste viktige her er jo om det som står på siden er fakta, eller om det er oppspinn. Så langt jeg kan se er det jeg har lest vært fakta. Så, hva er det du vil? Misliker du at noen opplyser folk om hatkriminalitet begått av ikke-vestlige? Mainstream media prøver jo å skjule det, så fint at noen tør og vil avsløre hva som foregår. Den verste, mest perverse og brutale rasismen i vårt samfunn er det jo etniske nordmenn som rammes av -og noen bør jo få frem det, siden mainstream media heller vil fokusere på at en eller annen dame med hijab har fått stygge blikk på bussen, mens de ignorerer at norske jenter blir gjengvoldtatt av muslimer (en rasisme som er en million ganger verre enn det innvandrere blir utsatt for!!) For det første..Fakta eller oppspinn ? Jeg har saumfart mange artikler på frieord.no og finner at han bruker mainstream media som kilde til de fleste artiklene, men ofte utelater han noe av den opprinnelige artikkelen, eller legger til elementer som han ikke oppgir noe kilde til, eller dokumenterer på noe som helst vis. For det andre...Påstanden om at mainstream media prøver og skjule diverse ting faller jo på sin egen urimelighet i og med at storparten av hans artikler er hentet fra mainstrem media. For det tredje...Dette at mainstrem media ignorer saker om at norske jenter som blir gjengvoldtatt av muslimer..Igjen så henter han de fleste sakene sine fra VG,NRK osv. Dette tilsier jo at norske medier ikke ignorer den typen saker. Ergo..stort sett alt han skriver om kan jeg lese om i vanlige norske aviser og se på nyhetssendinger. 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 (endret) Noen synspunkter ? For det første..Fakta eller oppspinn ? Jeg har saumfart mange artikler på frieord.no og finner at han bruker mainstream media som kilde til de fleste artiklene, men ofte utelater han noe av den opprinnelige artikkelen, eller legger til elementer som han ikke oppgir noe kilde til, eller dokumenterer på noe som helst vis. For det andre...Påstanden om at mainstream media prøver og skjule diverse ting faller jo på sin egen urimelighet i og med at storparten av hans artikler er hentet fra mainstrem media. For det tredje...Dette at mainstrem media ignorer saker om at norske jenter som blir gjengvoldtatt av muslimer..Igjen så henter han de fleste sakene sine fra VG,NRK osv. Dette tilsier jo at norske medier ikke ignorer den typen saker. Ergo..stort sett alt han skriver om kan jeg lese om i vanlige norske aviser og se på nyhetssendinger. Du har helt rett, men frieord brukes til å skrive hetsene mot ikke-vestlige innvandrere. Hensikten med at han henviser til mainstream media er at han vil skrive om det samme i tillegg til påpeke etnisiteten til den mistenkte (som alltid er en ikke-vestlig innvanderer, som regel er en muslim). Jeg er islamkritiker, men ikke for ivrig til å følge frieords faktafeil. Endret 14. februar 2016 av Det gode liv 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå