hjahre Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hei, Til daglig kjører jeg en linux-maskin som mediacenter, men nå i det siste har jeg savnet å kunne spille enkelte Windows-spill. Et annet irritasjonsmoment er at lyden fra skjermkortet, et AMD R9 270x, er at den ikke funker ordentlig. Nå tenker jeg på å oppgradere PCen. Hadde jeg hatt plass til dedikert Windows-maskin så hadde jeg skaffet nytt kabinett og bygget en mindre mediacenter-pc. Så spørsmålet nå er hvilken prosessor jeg skal velge. Har sett på Intel i5-6600K, hva tror dere? Kravene jeg har er at prosessoren er kraftig nok og at den støtter hardware passthrough, VT-d mener jeg det heter. Ser ut som det er standard på Skylake-prosessorene fra Intel. På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Skylake 6600K er en del snillere på temperatur og noen prosent bedre ytelse enn 4690K. vet ikke helt hvem mediacenter pc du sikter etter, men du får dem i ITX størrelse som jeg ville anbefalt, med det står også 6600K sterkere med tanke på temperaturer og sin 1151 socket som har større utbrett marked for hovedkort i ITX størrelser. over på dette med hardware passthrough eller VT-D så støtter både 6600K og 4690K for dette. btw, fractal har kommet med en stillig ITX,https://www.komplett.no/product/868420/datautstyr/kabinetterbarebone/htpc-mediasenter/fractal-design-node-202-psu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå