Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 21 og har vært sammen med typen i snart 3 år. Jeg syns forholdet vårt et blitt så kjedelig. Vi ble sammen ganske fort og 1.år etterpå kjøpte han seg hus og vi har brukt den siste tiden bare på oppussing. jeg husker egentlig ikke sist vi fant på noe bare vi to. Han er veldig flink til å finne på ting med seg selv og venner. jeg føler at han lever i en liten boble der han har det bra med seg selv og har alt han trenger i livet. Jeg har prøvd å hinte etter ting. Om hvorfor ting ikke var som før, jeg fikk mye oppmerksomhet og nå er det nesten ingenting. Han sier at det er jo sånt som går over med tiden. Samme med sexen, han forventer å ha like mye sex som når vi ble sammen, og jeg syns ikke den er noe bra. Også der tenker han mye på seg selv og sine behov. 

Jeg har alltid hatt en plan om å bli ferdig med utdanning, jobbe litt å få barn og sånn, men nå når jeg nærmer meg ferdig så blir det mer og mer skremmende. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, er det jeg som er for kravstor? Jeg har prøvd å hinte etter ting flere ganger, men ingenting som funker. Og nå når jeg fortalte han at jeg måtte ha tid for meg selv så skjønte han det ikke da heller. 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid lett med samliv. Det er gi og ta. Og det er en kamp til tider.

Men det er viktig å ta tid til hverandre - så hvis du vil ha en ferie bare dere to, eller f.eks sette av noen dager i mnd hvor dere gjør ting sammen så må du bare si at du forventer det. Tid i hverdagen er også viktig, f.eks sette av 30 min hver dag til middag. Så enkelt som det. Det er ikke urimelig. Oppussing av hus kan ta rotta på de fleste, så her er det enormt viktig å sette av tid til hverandre. Hvis dette er hans hus, og du bruker tid og penger (?) på å hjelpe med oppussing så ville jeg også sørget for at du har noe verdi i dette. Hvis du bruker flere år av livet ditt på å pusse opp hans hus, bare for så å flytte ut og stå med null tilbake, er det jo enormt surt. Samboerkontrakter er helt normalt, og ikke urimelig i det hele tatt.

Sex går opp og ned. Noen ganger har man mer, noen ganger mindre. Hvis du ikke får noe særlig ut av det så må du si ifra. Denne biten må jo være kjempelett å få i orden. Er han bare egoistisk og ikke viser vilje til å endre det, så er det over og ut.

Ikke hint om ting - Si hva du forventer. Hvis det ikke går så er dere kanskje ikke rett for hverandre.

Det er viktig at du er fornøyd - det samme gjelder jo for han. Så noen kompromiss må nok til.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Historien din er ikke enestående. Han ser ut til å ta deg for gitt, og du føler deg åpenbart ikke verdsatt.

Ta det opp med han. Direkte. Ikke "hint", men fortell han hvordan du har det. Fortell at du ikke er komfortabel med det livet du ser for deg at dere vil ha dersom dere fortsetter å leve sammen. Fortell også konkret hva du ser etter, hva du ønsker, og hvordan dere kan få det bedre. Og gjør det klart at dersom ting ikke endrer seg til det bedre - og begge er fornøyd med disse endringene - så vil du ut av forholdet og se etter noe nytt.

Dersom du blir i forholdet uten å være klar og direkte på hva du ønsker å endre, så vil ingenting endres, og han vil fortsette å ta deg for gitt. Du vil fortsette å være misfornøyd, og du vil sannsynligvis være utro hvis du ikke klarer å avvikle forholdet før den tid. Så... ikke kast bort tida di. Ta ansvar for ditt eget liv, og vær direkte og tydelig. Og dersom det ikke skjer noen forbedring (innen en tidsfrist som du kommuniserer til ham tydelig), så avslutt forholdet.

Lenke til kommentar

Den klassiske problemstillingen, separasjon av venner og kjæreste. Det gjelder å finne en nogenlunde fin balanse hvor man som mann fremdeles kan "henge med gutta", men hvor man også "tar med damene på tur" av og til eller har spillekvelder med de venneparene som finnes.... når det gjelder sexlivet så har dere større problemer.... du må på en måte få han til å få lyst til at du skal være tilfredstilt hvis det gir mening, jeg for min del vet at dama ikke kommer så ofte når vi ha vanlig sex, så jeg passer på å overrasske henne med å gi henne en orgasme  på andre måter, slik sørger jeg for at det er vått i trusa hennes hver gang jeg har lyst på sex og hun er så glad for å ha det at hun selv klager på at vi ikke har sex ofte nok hver gang det går 3-4 dager uten. 

Anonymous poster hash: b95a3...31e
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid lett med samliv. Det er gi og ta. Og det er en kamp til tider.

Men det er viktig å ta tid til hverandre - så hvis du vil ha en ferie bare dere to, eller f.eks sette av noen dager i mnd hvor dere gjør ting sammen så må du bare si at du forventer det. Tid i hverdagen er også viktig, f.eks sette av 30 min hver dag til middag. Så enkelt som det. Det er ikke urimelig. Oppussing av hus kan ta rotta på de fleste, så her er det enormt viktig å sette av tid til hverandre. Hvis dette er hans hus, og du bruker tid og penger (?) på å hjelpe med oppussing så ville jeg også sørget for at du har noe verdi i dette. Hvis du bruker flere år av livet ditt på å pusse opp hans hus, bare for så å flytte ut og stå med null tilbake, er det jo enormt surt. Samboerkontrakter er helt normalt, og ikke urimelig i det hele tatt.

Sex går opp og ned. Noen ganger har man mer, noen ganger mindre. Hvis du ikke får noe særlig ut av det så må du si ifra. Denne biten må jo være kjempelett å få i orden. Er han bare egoistisk og ikke viser vilje til å endre det, så er det over og ut.

Ikke hint om ting - Si hva du forventer. Hvis det ikke går så er dere kanskje ikke rett for hverandre.

Det er viktig at du er fornøyd - det samme gjelder jo for han. Så noen kompromiss må nok til.

Ja jeg har ofte spurt om å finne på ting f.eks. være med venner eller gå en tur elns. Men det skjer liksom aldri noe. Han er veldig flink til å finne på sånne ting mens jeg er vekke å studerer. Det er ofte jeg som må ta initiativ til å gå ut og spise og betale fordi alle pengene bare forsvinner i hus og lån.

Med tanke på sexen så har jeg sagt i fra en del ganger. Ofte gjør jeg det bare fordi jeg føler jeg må. Eller vist jeg sier nei så bare forsetter han og mase. Han tenner meg egentlig ikke lengre heller. men det kan jo være hele situasjonen også som spiller inn. Ofte må jeg jo gjøre ting selv.. også er det eneste han maser om er at jeg skal ligge øverst fordi det liker han så godt..

jeg føler nok bare at han ikke setter så mye pris på meg og hva jeg faktisk gjør. Han er også litt mer enkel en det jeg er noe som han kanskje glemmer ganske ofte. hehe  

Lenke til kommentar

Trist hvis denne karen vil ha samleie med en dame som ikke vil ha samleie.

Det er iallfall helt uaktuelt for min del - finnes ikke mer turnoff.

I et forhold kalles dette "pliktsex". Og ja, det er enorm turnoff. Det er en grunn til å slå opp for begge parter.

TS, hvis du har pliktsex allerede ett år inn i forholdet, og dere ennå ikke har unger sammen, så bør du tenke godt over om dette forholdet er dødt. Dette er definitivt et rødt flagg. Men det er enklere å komme ut av før dere får unger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke få alt fra en person.

Noen kan gi deg følelsesmessig tilfredsstillelse, noen kan gi deg fysisk tilfredsstillelse, noen gir deg glede ved å bli med på ting, noen gir deg glede ved å utfordre deg.

Er du heldig finner du en som treffer på flere plan, men å finne noen som treffer på alle er utrolig vanskelig. 

Du må prøve å være tilfreds med det du kan få av kjæresten din, og så finne andre du kan være sammen med for det som mangler. Hvis det ikke lar seg kombinere med den kjæresten du har nå, må du vurdere å finne en annen kjæreste så kabalen går opp.

Lenke til kommentar

Du jobber ikke?

Du er ikke like sosial som ham?

Jeg føler litt flashback fra et tidligere forhold.

Han jobber hele dagen har kjøpt hus og bruker mye tid på å fikse opp dette. Han er sosial og ønsker å bruke tid på disse?

Du sitter hjemme og kjeder deg og ønsker at han skal underholde deg når han kommer hjem?

Kan høres ut som det beste for begge to var å finne noen andre uten at jeg har nok info til å konkludere. Jeg var i et lignende forhold og har aldri hatt det bedre etter at jeg innså at jeg måtte finne noen andre. Dere er tilsynelatende unge så masser av tid til å finne noen som passer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...