DrDoogie Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Kommentarer fra administratorene? Eller blir bare tråden slettet, mon tro? EDIT: Dette gjelder Opera 7.21 for linux. Endret 21. november 2003 av DrDoogie Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Glimrende, men vil du spandere på deg å rable ned fremgangsmetode? Og antar du at det kun vil gjelde for linux? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Fremgangsmåten eller effekter fra blokkingen? For de uinnvidde: http://www.cexx.org/sheriff.htm (server-side spyware) Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg antar at fremgangsmåten for å blokkere i linux kun gjelder for linux ja, hehe. Får se om jeg kan konfigurere min Opera.. Takk for linken, den er jo ikke så positiv til Red Sheriff som yummy er. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Link til andre tråder om Red Sheriff? Jeg har ikke noe annet enn Google-toolbar kjørende, og jeg synes ikke ting går nevneverdig tregt. DrDoogie, kan du utdype litt? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Kom hjerne med en metode for å blokke det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Link til andre tråder om Red Sheriff? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2&hl=redsheriff Ja, ja, jeg vet at det å svare på egne innlegg ikke er et godt tegn. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hvis man har IP-rangen de bruker vil det vel være mulig å blokkere det i firewall eller programmer som Peerguardian. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Behøver det å være vanskeligere enn å redigere hosts-fila da? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Glimrende, men vil du spandere på deg å rable ned fremgangsmetode? Og antar du at det kun vil gjelde for linux? Jeg har da foreløpig gjort det slik at jeg har lagt til ei linje i default.filter, for proxy'en Privoxy. Privoxy er vistnok basert på Junkbuster, såh... Linja er da: s@<!-- Copyright Information.*?/COMMENT>.*?(</body>.*?</html>)@$1@sig Hvis du ser i kildekoden for HTML-sida, så vil du finne "server-no.worldwide", som jeg antar er url-addressen som tilhører Red Sheriff sitt lille skript. Nå skal det tilføyes at jeg ikke merker samme hastighetsøkning med Mozilla, som faktisk er mye raskere. Jeg snakker da om at det kan ta 10-15 sekunder for meg på min 100kilobytes-linje å laste opp ei side, med Opera 7.22. Mens Mozilla gjør det på 5-10 sekunder. Så det er fullt ut mulig at jeg tar feil, men det er jo lett for dere å sjekke dette selv, ved å legge til: 127.0.0.1 server-no.imrworldwide.com , i "/winnt/system32/drivers/etc/hosts" fila deres, som det helt riktig har blitt påpekt. EDIT: Ok, my bad. Grunnen til at det gikk tregere hos meg, var at proxy'en min hadde for lite minne. Jaja, får vel gå til innkjøp av en 32MB brikke til da. Uff, alle de utgiftene man skal ha! Endret 21. november 2003 av DrDoogie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå