Gå til innhold

Ide til genial 'sharing economy'-hjemmeside - hvem kan utvikle den?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått en ide til en hjemmesiden som faller inn under kategorien 'sharing economy'. Det er altså det samme grunnprinsippet som ligger bak Uber og Airbnb, som jo er ganske aktuelt for tiden.

I denne forbindelse vil jeg gjerne vite hvordan man bør gå frem for å finne en som kan utvikle denne hjemmesiden - en som potensielt kan være en partner i dette prosjektet?

Jeg har en mastergrad i business og finans og noen års arbeidserfaring fra denne bransjen, men jeg har dessverre ingen kunnskap om websideutvikling. Er det noen som kan gi meg noe guidance?

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en god idé sitter det garantert 50 andre og programmerer det samme akkurat nå. Du vil neppe finne en utvikler (et team, egentlig, om du skal få til noe) som gjør denne typen jobber uten betaling, til det er sannsynligheten for at det slår igjennom for liten.

Skal du leie inn team, sett av tre ganger så lang tid du tror det tar og få inn flinke UX- og backendfolk med en gang. Ideer er null verdt, flaks og eksekvering er alt.

Lenke til kommentar

Sjekk først at Norske regler tillater det du vil gjøre. Skattelover og slikt, pluss at man ofte raskt kan havne i gamblingkategorien om ROI (woho, businessbegrep!) ikke er garantert.

Du er ikke alene her inne om å ha ideer, antakelig er de fleste av oss her fordi vi en eller annen gang ville lære oss IT for å kunne realisere en drøm. Være seg å lage nettsider, spill eller kanskje en kickass excel template.

https://signalvnoise.com/posts/2188-theres-no-room-for-the-idea-guy

EDIT:

Gratis 'sharing economy' idé som er realisert i flere fattige landsbyer rundt om:

Man danner grupper på 10 - 30 personer. Hver måned setter alle inn et lite beløp, f.eks 300,-
Hver måned får en i gruppen alle pengene til investering. Så hver Xte måned får man X * 300 som for 10 personer er 3000 hver 10. mnd :)

Endret av Enthroner
Lenke til kommentar

Delingsøkonomien som alle snakker om har så utroleg mange svakheitar, små filletenester som f.eks leieting.no blir meir styr enn økonomisk vinning.

Men eg har trua på at tenester som Airbnb/Finn og Uber/Haxi har ein plass på markedet, men de skal betale skatt akkurat som andre norske selskapar. Uansett det må tilpasses eit marked som er frustrerande for forbrukarar. I Noreg har Finn utført mykje av det same som Airbnb, bare at Airbnb gjer hele konseptet betre og smidigare. Men taxinæringa har alltid vore ein stor frustrasjon og dyrt, samt ofte dårlig service. Det skyldes mye pågrunn av at taxinæringa har blitt "beskytta" med lisensar for å forhindre svart økonomi.

Uansett, om du er ute etter "hjelp" så må du fortelja oss om ideen din, den er verdt 0kr og det er ingen grunn til å halde den hemmeleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...