siggis Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg kjøpte Sunsway/ST Lab Broadband Gateway med 4-port 10/100 switch router og koblet alt opp som det skal. Ting lyste og jeg hadde full tilgang til maskiner og router internt i nettet, men da jeg skulle søke opp internett, skjedde det lite. Jeg gikk inn på routereren for å teste koblingen manuelt, og trykket connect, ingenting skjedde. Dobbeltsjekka passord og brukernavn, alt stemte, lysene på router og modem lyser som de skal (dvs. at den har kontakt med modem som igjen har kontakt med bylinje). Jeg vet ikke hva jeg skulle ha skrevet i Service name, men skreiv Telenor ADSL, MTU stod som standard (1492). Jeg skjønner ikke helt hvorfor den ikke vil koble seg til internettet. Det funket verken automatisk eller ved manuell oppkobling ved å logge seg på routeren (via web interface) (skulle fått opp ip adresse, gateway, subnet da, men det stod fortsatt bare 0.0.0.0 på alle de settingene når jeg prøvde å trykke connect). WAN lyset på routeren blinket ved gjevne mellomrom, som om den prøvde å komme seg ut på internett, men fikk ikke aksept for dette av en eller annen grunn, jeg kjørte PPPoE oppkobling. Noen som kan hjelpe meg, det er ikke så mye som kan konfigureres på denne routeren heller, så det skulle ikke være så vanskelig å komme igang, men den gang ei. Siggis Lenke til kommentar
jirre Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg kjenner ikke routeren din men den vanligste feilen med Telenor ADSL er at man glemmer å skrive "@online.no" bak brukernavnet. Elleres skal du benytte PPPOE, men du trenger ikke å skrive noe i feltet "service name". Lenke til kommentar
Mr. Blue Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) kan prøve telenor.no på service name. det hjalp for meg en gang i tiden. Så må du huske å ha [email protected] ellers funker lite, men jeg har kjøpt meg ny ruter jeg og, blir liksom disconnecta når jeg har vert innpå nette i 2 minutter. Da kutter den tråløse delen min. Vist jeg ikke setter opp PPPoE del på rutern så kan jeg monge meg så mye jeg vill på det tråløse nettverket uten å få problem. Vet ikke men det føles ut som telenor bare vipper meg ut av nettverke. føles som en irc nuke faktisk:) Men du får å lykke til Endret 19. november 2003 av Mr. Blue Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 keg har kjøpt meg ny ruter jeg og, blir liksom disconnecta når jeg har vert innpå nette i 2 minutter. Da kutter den tråløse delen min. Vist jeg ikke setter opp PPPoE del på rutern så kan jeg monge meg så mye jeg vill på det tråløse nettverket uten å få problem. Vet ikke men det føles ut som telenor bare vipper meg ut av nettverke. føles som en irc nuke faktisk:) Men du får å lykke til Hva slags router er dette, har du nyeste firmware? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå