Gå til innhold

Sunbeam kabinett - kjøling og støy...

Anbefalte innlegg

Yo...

Skal bygge meg ny maskin snart, og har da lyst å lage noe litt uvanlig og spes... Så jeg har gått å siklet litt på dette Sunbeam Acryl kabinettet... Kunne blitt gøy det...

Men så lurer jeg litt på om det er noen overklokkere her som har no erfaring med hvordan det er med varme og sånn i denne. Er jo plass til en haug med vifter, men det trenger jo ikke å bety alt... Og med så mange vifter, er det mulig å få den nogenlunde stille...? Vet jo at overklokking og lite støy ikke akkurat er synonymt, men... :-) Og hvordan er det *egentlig* å bygge i?

Vel, noen som har noen erfaringer å dele? Og før noen skriver, som i en annen tråd om dette kabinettet, at man heller bør sjekke reviews.. Har gjort det, men de sier veldig lite om kjøling og sånt... :cool:

--

iDEA-L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har dette kabinettet fullt med vifter og jeg kan love deg at de bråker. Får heldigvis viftestyring i morgen. Kan sjekke hovedkort temperaturen i morgen når jeg får på plass viftene igjen. Men, det pleier å holde lav temperatur, ihvertfall i forhold til det Skyhawk kabinettet jeg hadde tidligere.

Kan anbefale dette kabinettet hvis du har tenkt til å bygge deg pc og ha det sånn en stund. Anbefaler det ikke til folk som bytter hardware ofte. Til det blir det rett og slett for knotete.

Uansett, er kjempefornøyd, og det er fett å se på. (Synes jeg da). *grin*
Lenke til kommentar

Hehe... Hvilke vifter har du da? Er det kabinettet sin feil at det bråker eller ville det bråket like mye i andre kabinett med like mye vifter...? Dvs, er det konstruksjonen av kabinettet som gjør det...? Vurderer også et mye mindre flashy, men fint, Lepont kabinett. Men det er forsåvidt like mange vifter i det... Og endel dyrere...

Så snart jeg har fått satt sammen maskinen slik jeg vil ha den, så blir den nok sånn ei stund... Har ikke tid til å mekke så mye oftere enn annet hvert år.. :-) Hva er det som er vanskelig med bygging i det? Det med at man må ha spacere på enhetene og ikke skuff til hovedkort og sånt? Ting passer som det skal?

Blir det så lett ripete som jeg leste i en test? Få se bilde av ditt a, så kan jeg avgjøre om det er fett eller ikke! ;)

--

iDEA-L

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hehe.

Gått og siklet på dette kabinettet en stund jeg også. Planer omm å prøve å få snekret inn vannkjøling i det. Tror det kan bli usannsynlig fett :thumbup:

Noe spesielt negativt med boksen? (annet enn det som står i testen på ok.no)

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...