Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Motor er varm men ingen varme i kupé

d3vil87

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp av de kloke hodene her inne :-)

Jeg har en 2005 VW Passat 1.9 TDI.

Det jeg sliter med nå i disse dager er at motor og slikt blir 90 grader, men av en eller annen grunn så kommer det ingen varme inn i kupé.

Hva kan være grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Termostat er en veldig billig del, og er svært enkel å bytte. Husker ikke om den er mekanisk eller elektronisk styrt på 1.9TDI, men er like lett å bytte uansett. Dersom man skal gjøre det selv er det bare veldig viktig å notere seg hvilken vei den satt når man tar den ut. Det ser ut som det er helt likegyldig hvilken vei den settes inn, så ikke la dere lure :)

Skal man sette bort jobben på verksted er det vel ikke verre enn 1000kr for hele jobben inkl deler.

Lenke til kommentar

Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen.

Han skriver at den blir 90 grader.

Ja, jeg ser det. Men dersom ikke termostaten fungerer åpner den seg ikke, og da hjelper det lite at kjølevæsken blir 90 grader akkurat der hvor føleren sitter.

Lenke til kommentar

Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen.

Han skriver at den blir 90 grader.

Ja, jeg ser det. Men dersom ikke termostaten fungerer åpner den seg ikke, og da hjelper det lite at kjølevæsken blir 90 grader akkurat der hvor føleren sitter.

Hvis termostaten ikke åpner, koker kjølevæsken. Hvis termostaten ikke lukker (som er ganske vanlig på VAG), blir ikke kjølevæsken 90 grader.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...