d3vil87 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hei! Trenger hjelp av de kloke hodene her inne :-) Jeg har en 2005 VW Passat 1.9 TDI. Det jeg sliter med nå i disse dager er at motor og slikt blir 90 grader, men av en eller annen grunn så kommer det ingen varme inn i kupé. Hva kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Kanskje for lavt kjølevæskenivå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Har du manuelt eller automatisk klima? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Kan være spjeld som sitter fast, men kan også være luft i kjølesystemet der varmeregisteret er. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Spjeldene ti varmeapparatet styres av vacuum. Sjekk for lekkasje. Virker bremsen din unormalt tungt? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Har du husket å lukke vinduene? 3 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Hvor dyrt er det å skifte termostaten? Jeg har muligens samme feil. Har det andre ulemper enn komfort? Slitasje/overoppheting? Endret 13. februar 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg har samme problem! Samme bil. Men hos meg er detr konsekvent annenhver gang jeg starter bilen. Funker, funker ikke, funker, funker ikke. Utrolig irriterende, henger meg på tråden. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Termostat er en veldig billig del, og er svært enkel å bytte. Husker ikke om den er mekanisk eller elektronisk styrt på 1.9TDI, men er like lett å bytte uansett. Dersom man skal gjøre det selv er det bare veldig viktig å notere seg hvilken vei den satt når man tar den ut. Det ser ut som det er helt likegyldig hvilken vei den settes inn, så ikke la dere lure Skal man sette bort jobben på verksted er det vel ikke verre enn 1000kr for hele jobben inkl deler. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Denne videoen bør dekke det meste: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen. Han skriver at den blir 90 grader. 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) spjeldene styres av små elektromotorer.. den som feiler på din bil kalles for: Positioning Motor for Temperature Flap (V68) VW Climatronic (by Hella) Self-Diagnostics: http://www.saunalahti.fi/~jues/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf mer info: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=270416 en liten fim her: Endret 13. februar 2016 av joka Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen. Han skriver at den blir 90 grader. Ja, jeg ser det. Men dersom ikke termostaten fungerer åpner den seg ikke, og da hjelper det lite at kjølevæsken blir 90 grader akkurat der hvor føleren sitter. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen. Han skriver at den blir 90 grader. Ja, jeg ser det. Men dersom ikke termostaten fungerer åpner den seg ikke, og da hjelper det lite at kjølevæsken blir 90 grader akkurat der hvor føleren sitter. Hvis termostaten ikke åpner, koker kjølevæsken. Hvis termostaten ikke lukker (som er ganske vanlig på VAG), blir ikke kjølevæsken 90 grader. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Termostaten din har sluttet å fungere mest sannsynlig. Denne skal åpne for gjennomstrøm av kjølevæske når væsken nærmer seg 90 grader. Dersom den ikke åpner vil det heller ikke blåse varmluft inn i kupeen. wrong Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Varmeregisteret går vel uansett utenom termostaten? Det gjør det i det minste på min bil. Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Har du manuelt eller automatisk klima? Jeg har dette Climatronic systemet, regner med det er automatisk. Har ikke veldig mye peiling kan man vel si Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Spjeldene ti varmeapparatet styres av vacuum. Sjekk for lekkasje. Virker bremsen din unormalt tungt? Ok, kan sjekke det også. Hmm kan ikke akkurat si at bremsene har vært tunge nei Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Kjempegod hjelp og få! Takk skal dere alle ha, inklusiv deg som nevnte å lukke vinduene. Skal huske på det også 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå