jbn Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Har nettopp kjøpt etter sterke anbefalinger en ASUS N552 VX til ca 10 000 kr.Maskinen er bare nydelig og for en skjerm! Men,jeg får den ikke til å spille av DVD,på tidligere maskiner jeg har hatt var det bare å sette inn DVDen så skjedde alt automatisk.Jeg er nokså uerfaren på feltet,er det noen som kan gi meg gode råd før jeg begynner å prøve meg fram med prøving og antagelig feiling ? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Windows 10 støtter vel ikke DVD avspilling i windows mediaplayer. Prøv videolan eller Powerdvd\windvd. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 haha, i windows 10 så må man betale for den muligheten Hvis man ikke finner noen andre programmer som kan det da Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 http://www.videolan.org/vlc/ Bruk dette programmet. Lenke til kommentar
jbn Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Så det var årsaken-men ganske utrolig at ikke W10 har en slik funksjon gratis - det er jo tross alt endel som fremdeles har behov for DVD-avspilling.Ringte Komplett hvor jeg kjøpte den og fikk tips om å innstallere VLC - det funker så det suser ! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Det er ikke mange som bruker DVD-avspilling, og det koster penger for MS å inkludere, da de må betale lisens for å inkludere det. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Det hadde blitt en enorm kostnad for MS å inkludere DVD-codec i operativsystemet. Kun DVD-codec alene koster MS $2 pr lisens, ubetydelig om pc'n har DVD-spiller eller ikke. I tillegg kommer Dolby Digital og endel andre codecs. Så de har rett og slett gjort det for å spare penger. VLC har det gratis i sin pakke, og betaler ingenting i lisens for det. Så så lenge det ikke er mer til bry for kunder enn å laste ned VLC, K-lite eller en av de andre videoavspillerne syns jeg det er helt greit at MS velger å spare etpar hunder millioner i året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå