Gå til innhold

Finner ikke drivere

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå instalert windows profesional på nytt (etter en formatering). Men windows instalerte igen drivere (mangel av nettverk, og mus er jo de mest irrierende manglende). Når jeg søker på ny hardware i windows finner den mye, men finner ikke drivere som passer, hverken på wincd eller egene driver cd'er...

Cd'en til musa som brukte egen install og ikke windows sin install. Install'en sa alt gikk fint, men allikevel fungerte ikke musedriverene. Hva kan det være som for forårsaker dette?

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det har noe medd hardwaren å gjøre da jeg har instalert windows pro flere ganger velyket på denne maskinen....

Men ok:

CPU: P4 2,4GHz

Hovedkort: Abit SR7-8x

Skjermkort: Saphire Radeon 9600 PRO

Lydkort: Soundblaster Live 5.1

HD: Western Digital Special Edition 80GB

Lenke til kommentar
hmmm. kan jo prøve å laste ned de nyeste driverene ifra internett.

Viss det ikkje funke så ville jeg prøvd hardwaren på en annen pc som kjører windows for å sjekke om det fungere det

Tja... jeg kommer jo ikke inn på internett uten drivere heller da...

Og som sagt som prøvde jeg en driverne til musa som jeg hadde.. fungerte ikke... samme med netverkskortet... Og alle driverne er prøvd før, hardwaren har fungert før...

Takk for hjelpen.. Men jeg ser bare en mulighet her, å formatere og installere windows enda en gang... Skrik ut nå om noen vet om åraskene til disse problemene. ;)

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De filene ville den, overaskende nok, ta tjuska. :)

Men det varte ikke lenge før det klikket igjen.

Formaterte på nytt, resetet bios, og satte inn gammel (15GB) harddisk som jeg instalerte WinXP på. Nå fungerer det helt fint, også på harddisken som klikket tidligere... :dontgetit:

Uansett, takk for hjelpen alle sammen! :)

Endret av The DiM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...