Gå til innhold

Google kvitter seg med Flash i annonsene sine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installerte aldri flash på den nye PCn min. Har gått fint i et år, de fleste sider har en html5-erstatning - dog ikke alle fungerer med alle nettlesere.

Men selv om det av og til må sjongleres med nettlesere og graves i settings - jeg har ikke vært fristet til å installere verken flash eller java.

Lenke til kommentar

Installerte aldri flash på den nye PCn min. Har gått fint i et år, de fleste sider har en html5-erstatning - dog ikke alle fungerer med alle nettlesere.

Men selv om det av og til må sjongleres med nettlesere og graves i settings - jeg har ikke vært fristet til å installere verken flash eller java.

Nettlesere som Google Chrome kommer jo med Flash innebygget (pepperflash). Selv har jeg gått inn å deaktivert Flash i Chrome via about:plugins men dessverre så er det endel nettsider som jeg benytter til vanlig som fungerer dårlig med Flash deaktivert.

Deriblant NRK Nett-TV og Twitch.TV ser ut til å være helt avhengige av å ha pepperflash i Chrome aktivert for å fungere. NRK Nett-TV har muligheten for å aktivere en alternativ videostrøm om du ikke har flash aktivert, men denne fungerer aldri i Chrome og støtter så vidt jeg vet kun Apple Safari (Mac OS X) og Microsoft Edge (Windows). Det samme gjelder også Twitch.TV som også skal ha støtte for å kjøre uten flash, men det fungerer aldri i Chrome...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...