AfterGlow Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Enda en stor spiker i kisten for den belastede programvaren.Google kvitter seg med Flash i annonsene sine Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Både bra og synd, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Både bra og synd, vil jeg tro. Synd? på hvilken måte? Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Både bra og synd, vil jeg tro. Synd? på hvilken måte? Var så enkelt å blokkere flash-basert reklame. 5 Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Good riddance. Å blokkere reklame kommer til å være like enkelt det alltid har vært, tatt betraktning til at adblockers forhindrer innlasting av <div>en som inneholder reklamen. HTML fortsetter jo å være HTML Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Samtidig som Flash blir borte, blir også sikkerheten noe bedre ved at en (ofte brukt) sårbar plattform blir borte. Det er et steg i riktig retning. 2 Lenke til kommentar
Syter Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Installerte aldri flash på den nye PCn min. Har gått fint i et år, de fleste sider har en html5-erstatning - dog ikke alle fungerer med alle nettlesere. Men selv om det av og til må sjongleres med nettlesere og graves i settings - jeg har ikke vært fristet til å installere verken flash eller java. Lenke til kommentar
halsn Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 HTML5 er fremtiden. Goodie good Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Installerte aldri flash på den nye PCn min. Har gått fint i et år, de fleste sider har en html5-erstatning - dog ikke alle fungerer med alle nettlesere. Men selv om det av og til må sjongleres med nettlesere og graves i settings - jeg har ikke vært fristet til å installere verken flash eller java. Nettlesere som Google Chrome kommer jo med Flash innebygget (pepperflash). Selv har jeg gått inn å deaktivert Flash i Chrome via about:plugins men dessverre så er det endel nettsider som jeg benytter til vanlig som fungerer dårlig med Flash deaktivert. Deriblant NRK Nett-TV og Twitch.TV ser ut til å være helt avhengige av å ha pepperflash i Chrome aktivert for å fungere. NRK Nett-TV har muligheten for å aktivere en alternativ videostrøm om du ikke har flash aktivert, men denne fungerer aldri i Chrome og støtter så vidt jeg vet kun Apple Safari (Mac OS X) og Microsoft Edge (Windows). Det samme gjelder også Twitch.TV som også skal ha støtte for å kjøre uten flash, men det fungerer aldri i Chrome... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg