Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes GLC Plug-in hybrid


mackanz

Anbefalte innlegg

Hej,

 

Få väldigt fina rabatter på denna bil genom jobbet, sparar ca 80k på en bil som redan är förhållandesvis "billig" med tanke på effekt, 4WD och storlek. Ca 550k för 300+hk, 4WD, god automatkasse, el-drift till arbete med gratis laddning på arbete osv.

 

Har inte fått till prov på bilen ännu, men skall få det till snarast.

Har idag en C-Klass stationsvagn från 2013 som jag är otroligt nöjd med. Då denna är Bensin står den sig ovanligt bra att sälja brukt, så tiden kanske är inne att byta bil, trots att min bil är relativt ny.

 

Någon som har testat nya GLC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, to ganger nå (glc 220d). Men vanskelig å bestemme oss for C eller GLC. Hun vil ha høy bil, jeg vil ha mer sportslighet og kanskje spare 200 000.

GLC med hybrid var jo sagt å komme nå i februar, siste melding nå er at den kommer rundt juletider -16 istedet. Snakker om forsinkelse. 

 

Er egentlig like vanskelig å velge c-klasse også. Det må være bensin eller hybrid, men hybriden er kun bakhjulstrekk og vi bor litt kronglete til på vinter. Så skal man vente på 4x4..? Hybriden har kort rekkevidde på ren el, men lang nok til frem og tilbake på jobb.

Ville også ha den nye 9T-kassa, men den virker å ikke være tilgjengelig på hybriden og bensin. Merkelig at den kun skal være for diesel, mulig bos-mannen ikke var helt oppdatert da.

 

Men prøvekjøringen av GLC var fin den. Bilen er enda et hakk stivere enn min GLK, føles tightere og mer sportslig. Litt mindre oversikt fra førerplass, men innenfor grensene. Bilen føles bedre på veien, men GLK er noe røffere i stilen. Responsen er mer avhengig av programmet du kjører og generelt mer valgmuligheter på GLC. Oppsummert: veldig bra, men vanskelig å velge mellom to såpass gode biler. Ser ingen konkurrenter i prisklassen om dagen, inntil bmw og audi kommer med sine nye versjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mercedes har bara en liten elbil desvärre. Mitsubishi har den som heter PHEV, men har testat tre japaner/kineser, och ingen har imponerat på mig när det gäller interiör/komfort. Nya RAV 4 hybrid var ok den, men helt tragisk växellåda. Det var som att köra en bil från 60-talet igen.

 

Hade gärna köpt en elbil, men har ingen laddmöjligheter hemma (tar nog ett par år).

 

C Hybrid som kommer med de begränsningar ud pratar om, har väl ännu mera straff i bakluckan till batteriet än GLC som jag förstår det, men oavsett, bägge kräver nog takbox, BOS har förresten goda tillbud på fina Packline om dagen.

 

Tror inte vi får se 9-steg på hybrider innan E-Klassen kommer i sommar. Hur dom skall prissätta den har jag ingen aning om, för nu har de modeller som konkurrerar med varandra när det gäller pris.

 

Förövrigt tycker jag 7-steg med dubbelclutch är en dröm att köra (Har 2013 bensin med turbo nu). 0-100 gör man glatt under 8 sekunder. Har inga problem med att ha samma kasse igen.

 

C-klasse hybrid får man inte med AMG kit, då Mercedes bestämde att den skall ha ett "miljömässigt" präg. Helt tragisk beslutning.

Lenke til kommentar

Mercedes har bara en liten elbil desvärre. Mitsubishi har den som heter PHEV, men har testat tre japaner/kineser, och ingen har imponerat på mig när det gäller interiör/komfort. Nya RAV 4 hybrid var ok den, men helt tragisk växellåda. Det var som att köra en bil från 60-talet igen.

 

Hade gärna köpt en elbil, men har ingen laddmöjligheter hemma (tar nog ett par år).

 

C Hybrid som kommer med de begränsningar ud pratar om, har väl ännu mera straff i bakluckan till batteriet än GLC som jag förstår det, men oavsett, bägge kräver nog takbox, BOS har förresten goda tillbud på fina Packline om dagen.

 

Tror inte vi får se 9-steg på hybrider innan E-Klassen kommer i sommar. Hur dom skall prissätta den har jag ingen aning om, för nu har de modeller som konkurrerar med varandra när det gäller pris.

 

Förövrigt tycker jag 7-steg med dubbelclutch är en dröm att köra (Har 2013 bensin med turbo nu). 0-100 gör man glatt under 8 sekunder. Har inga problem med att ha samma kasse igen.

 

C-klasse hybrid får man inte med AMG kit, då Mercedes bestämde att den skall ha ett "miljömässigt" präg. Helt tragisk beslutning.

 

Om du har mulighet til å lade på jobb så trenger du strengt talt ikke å lade hjemme, har du vurdert en Tesla? Ift økonomien er det ingenting å tenke på, Tesla bjørn har akkurat regnet på det, kom frem til at den koster 4kr pr mil inkludert forsikring, reperasjon, service, strøm, dekk osv. Det er vell ca det samme en må ut med kun i drivstoff for en hybrid :) 

Lenke til kommentar

 

Mercedes har bara en liten elbil desvärre. Mitsubishi har den som heter PHEV, men har testat tre japaner/kineser, och ingen har imponerat på mig när det gäller interiör/komfort. Nya RAV 4 hybrid var ok den, men helt tragisk växellåda. Det var som att köra en bil från 60-talet igen.

 

Hade gärna köpt en elbil, men har ingen laddmöjligheter hemma (tar nog ett par år).

 

C Hybrid som kommer med de begränsningar ud pratar om, har väl ännu mera straff i bakluckan till batteriet än GLC som jag förstår det, men oavsett, bägge kräver nog takbox, BOS har förresten goda tillbud på fina Packline om dagen.

 

Tror inte vi får se 9-steg på hybrider innan E-Klassen kommer i sommar. Hur dom skall prissätta den har jag ingen aning om, för nu har de modeller som konkurrerar med varandra när det gäller pris.

 

Förövrigt tycker jag 7-steg med dubbelclutch är en dröm att köra (Har 2013 bensin med turbo nu). 0-100 gör man glatt under 8 sekunder. Har inga problem med att ha samma kasse igen.

 

C-klasse hybrid får man inte med AMG kit, då Mercedes bestämde att den skall ha ett "miljömässigt" präg. Helt tragisk beslutning.

 

Om du har mulighet til å lade på jobb så trenger du strengt talt ikke å lade hjemme, har du vurdert en Tesla? Ift økonomien er det ingenting å tenke på, Tesla bjørn har akkurat regnet på det, kom frem til at den koster 4kr pr mil inkludert forsikring, reperasjon, service, strøm, dekk osv. Det er vell ca det samme en må ut med kun i drivstoff for en hybrid :)

 

Ser den, men det blir en del prakk att dra på jobb när jag har ferie, juleferie eller påskferie bara för att ladda bilen.

Månadskostnaderna för en Tesla blir mer än dubbelt mot vad jag har idag då Tesla'en fort kostar 900k.

 

För oss är det ingen kris om jag går tom för ström på en Hybrid, men det är det nästan med en Elbil.

Kan hända jag är feg, men vill gärna inte riskera att bli fast. Dessutom kanske man måste byta jobb snart (nedgångstider här på jobb nu) och då vet man aldrig vilka möjligheter/begränsningar man har.

Lenke til kommentar

 

 

Ser den, men det blir en del prakk att dra på jobb när jag har ferie, juleferie eller påskferie bara för att ladda bilen.

Månadskostnaderna för en Tesla blir mer än dubbelt mot vad jag har idag då Tesla'en fort kostar 900k.

 

För oss är det ingen kris om jag går tom för ström på en Hybrid, men det är det nästan med en Elbil.

Kan hända jag är feg, men vill gärna inte riskera att bli fast. Dessutom kanske man måste byta jobb snart (nedgångstider här på jobb nu) och då vet man aldrig vilka möjligheter/begränsningar man har.

 

 

Joda det kan by på problemer, men om du sjekker ladekartet er det nok noen muligheter i nærheten ift superlader eller 50kWh lader.  Og en trenger ikke gå all in, man får tesla til 7-800 000 :) Men dyrere blir det, men totalt sett kommer en nok greit ut av det ift kost. En hybrid har dobbelt opp med potensielle problemer og vedlikeholdskostnader. 

 

Jeg kjenner til usikkerheten, men jeg ville iallefall gitt det en kjangs med å sjekke opp mulighetene :) Ellers blir nok hybrid ett godt og billig valg også, og det er hærlig å kjøre på elmotor :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er for så vidt veldig fornøyd med 7T-kassa som står på GLKen min nå, men når jeg leste en test om at den nye 9T skal være enda bedre, kom fristelsen fort. Kanskje verdt å vente litt utover året og sjekke hva som er tenkt.

Viktig info om manglende AMG-pakke på hybrid. Takk for "advarselen". Fatter ikke hva MB tenker på her. Jeg har virkelig ikke sett for meg ny MB nå uten AMG-pakke, innvendig og utvendig.

 

Har du vurdert andre merker med hybrid, eller er det "das beste uder nicht"? :)

Lenke til kommentar

Er for så vidt veldig fornøyd med 7T-kassa som står på GLKen min nå, men når jeg leste en test om at den nye 9T skal være enda bedre, kom fristelsen fort. Kanskje verdt å vente litt utover året og sjekke hva som er tenkt.

Viktig info om manglende AMG-pakke på hybrid. Takk for "advarselen". Fatter ikke hva MB tenker på her. Jeg har virkelig ikke sett for meg ny MB nå uten AMG-pakke, innvendig og utvendig.

 

Har du vurdert andre merker med hybrid, eller er det "das beste uder nicht"? :)

WW faller bort, enbart på grund av förhandlaren här i Trondheim. Möller bil borde inte finnas på denna planet. Annars hade en A4 plug-in gått fint det. Rav 4 Hybrid är en otroligt speciell bil. Helt otrolig acceleration första 200 meterna, man får seriöst hålla i hatten, men när turtalet passerar 7000 rpm i en vanlig uppförsbacke utan att man kan göra något går det helt bort. Med så mycket backar här i Trondheim skulle Rav 4 dra över en liter per mil, och den är inte ens laddbar.

 

Både jag och min bättre halva har blivit glada i både Mercedes och förhandlaren här i Trondheim att vi nog ger de våra pengar en gång till.

 

Volvo har så dåligt utval på motorer/växellåda per idag att de inte är ett tema ens. Bra och fina bilar annars. Som du säger, finns inga som konkurerar på design, komfort, glädje och utstyr till priset som ett par modeller av Mercedes gör idag. Törs nästan påstå att de har bland de bättre bensinmotorer som finns för norsk ekonomi och förhållanden i dag.

Lenke til kommentar

Enig i mye her ja. Synes for så vidt Møller i Ålesund er ganske ok. Hadde Audi tidligere og service, kundebehandling osv da var helt i toppen. En del små men irriterende feil på bilen var litt av grunnen for overgang til MB og har virkelig ikke angret. Men er skuffet over testene av de siste hybridene nå, hvor langt unna oppgitte mål batteriet faktisk varer. MB oppgir selv 31km på strøm, mens testen viste nærmere 20km. Samme problem på de fleste andre riktignok, i ulik grad. Passat GTE får jo god karakter nå, men da må du reise til en annen forhandler høres det ut for.

 

Ellers er Opel på gang med ny Ampera, som lokker med virkelig bra rekkevidde på rundt 300km. 

Mitsubishi phev får også bra tilbakemeldinger, et par kolleger/venner som har skaffet den nå.

Lenke til kommentar

C klasse sin hybrid er sagt skal holde til 0,3 på mila, bra, men for min mening er at mercedes er for dyrt ennå. Men mercedes lover kvalitet selvfølgelig.

 

åssen er serviceplanen og priser på hybrid framfor vanlig bensin/diesel?

Vilka bilar jämför du med då om du menar merca är för dyrt?

Lenke til kommentar

Har en GLC 220 Diesel till test nu och första intrycket är vanvittigt bra. I slush sitter bilen som stöpt på dåliga vägar samtidigt som den är väldigt komfortabel. Det sitter Agility select på den vilket jag nog måste ha tror jag. Denna har exclusive utvändigt men AMG innvändigt vilket var en mycket fin kombination. Denna med Bensin 205HK + eldrift kan bli våldsamt skoj!

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Har en GLC 220 Diesel till test nu och första intrycket är vanvittigt bra. I slush sitter bilen som stöpt på dåliga vägar samtidigt som den är väldigt komfortabel. Det sitter Agility select på den vilket jag nog måste ha tror jag. Denna har exclusive utvändigt men AMG innvändigt vilket var en mycket fin kombination. Denna med Bensin 205HK + eldrift kan bli våldsamt skoj!

Enig. Bare synd vi ser slutten på 2016 før den er i Norge. Etter hva bos kunne opplyse om ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...