Lars Taraldsen Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Kranfører nektet å bruke kran.Her er tipsene som avdekket nye, alvorlige regelbrudd på Goliat Lenke til kommentar
DKCOPE7M Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Sånn går det når en velger utenlandsk firma som ENI, ny type plattform konsept, samt at man velger et verft utenfor Norge. Hadde man valgt et Norsk verft med skikkelig HMS, så hadde tross alt verdiskapinga og overforbruk av penger vært brukt her i landet. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Flytt penga ut av landet, få enorme kostnadsoverskridelser, laber kvalitet og massiv oppfølging under hele perioden. Alle kjenner vel til Yme og hva det kostet, og det er ikke enestående. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Det er litt rart at man har så stor tro på disse besparelsene når erfaring viser at det ofte er det motsatte som skjer. Forsåvidt enig med kremt der. Lenke til kommentar
G5X3ZJ34 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Ikke ukjent at anbudsøkonomer som vurderer anbud tar kun hensyn til dagens kost og ser ikke etter kostnader som dukker opp "etter" prosjektet skulle vært avsluttet......erfaring fra tidligere anbudsrunder og prosjektgjennomføringer bryr de seg også fint lite om. Så økonomer er oftest dem som velter problemene på store prosjekt over på ingeniørene med utsagnet: Kost er Kost. Endret 12. februar 2016 av G5X3ZJ34 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå