Gå til innhold

Problemer med å lage konto #2 på Windows 10

Anbefalte innlegg

For et par uker siden oppgraderte jeg en Windows 7-maskin til Windows 10. På Windows 7-installasjonen var det to brukere. Selve oppgraderingen til Win10 og å logge inn på konto #1 gikk fint men når jeg skulle legge til konto #2 kom det beskjed om at noe gikk galt. Begge brukerkontoene har egne kontoer hos Microsoft. Når jeg logger på med begge kontoene på skytjenesten til Microsoft står begge brukerkontoene som brukere av maskinen men på maskinen mangler muligheten for å bytte bruker og å logge inn som brukerkonto #2. Jeg får lagt inn meg selv som bruker av maskinen. 

Noen som kan gi tips til en permament løsning? Det må da være mulig for to (og sikkert flere) Microsoft-kontoer å logge inn på samme Windows 10-maskin. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig du har prøvd det, men siden du ikke nevner metodene spesifikt velger jeg å nevne et par muligheter.

Alternativ 1 er å trykke Win+L, da vil du logge ut nåværende bruker og deretter ha muligheten til å logge inn som andre brukere.

Alternativ 2 er å åpne start-menyen, venstre- eller høyreklikke navnet på kontoen som nå er logget inn og deretter enten klikke på den kontoen du vil logge inn med eller velge sign out/logg ut.

post-24025-0-56694800-1455228838.png

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har jeg klart å mikke det til slik at at brukeren dukker opp på påloggingsskjermen men når jeg går inn på "Familie og andre brukere" ligger ikke denne brukerkontoen der. Når jeg prøver å legge til brukerkontoen kommer feilmeldingen "Vi kan ikke koble til nå. Vennligst kontroller nettverket" og den feilmeldingen har kommet over cirka halvannen uke (helt siden jeg oppdaterte til Windows 10). Brukerkontoen ligger inne som lokal admin i snapin-modulen for lokale brukere.

For at brukerinstillinger skal bli synkronisert mellom ulike Windows 10-maskiner vil jeg gjerne ha den siste brukerkontoen registrert på "Familie og andre brukere". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...