Håkonv Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Har 2 forsterkere. 1x monoblokk og 1x 4-kanals. Begge er av merket boss. Problemet mitt er: - monoblokka: koblet den til, funket helt fint, veldig go bass og alt bra. Men so klarte ej å knekke av rca kablane, sann at verre dissa pinnane på rcaen sto inni, va lett å ta it da, å prøvde med ein ny rca. Men det vil ikkje kome ein einaste lyd. Den er ikke i protection mode. - 4 kanals: laga high pitched lyd, kan hende det berre e forstyrrelsa, det er egentlig berre når bilen går. Kanskje dynamo ledninga? Men brukte akkurat samme veiane som på ein anna forsterkar, å det fungerte heilt fint, ikkje ein einaste lyd. Alt ditte skjedde når eg skulle koble høgtalarane frå dørene, å da la jeg inn 2 nye rca kabla ogso. Jeg hadde koblet bare 1 høyttaler da fungerte ingenting, å da tenkte jeg at jeg skulle prøve de, for å sjå om de virka, å då virka ingenting ? ikkje bassen som hadde funka for kanskje 1 time eller 30 min sida, og helder ikkje høgtalaren. Men fann ut ka som va gale me høgtalaren da (brukar feil) so fekk fiksa de. No sitte jeg igjen me disse problema. Prøvde å koble basskassa på 4 kanalen, de funka, men litt lite kraft. - monoblokka vil ikkje fungere sjølv om den ikkje e i protection mode. Kanskje pga. Knekte rca kabelen, men fått ny no. - 4 kanals lagar høgfrekvens lyd, avogtil kan det hørest ut som hjerteslag. Kan overdøve den med musikk. Lyden blir høgre når jeg skrur opp level, ingenting skjer med ulyden når jeg skrur opp på spilleren. Plis hjelp? Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hvordan har du jordet forsterkerne? Har du gjort det skikkelig? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Hvordan har du jordet forsterkerne? Har du gjort det skikkelig?Rett på minus på batteriet, med gode kabelsko Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Ingenting er bedre enn det. Og du har gått over alt, sett til at det sitter skikkelig fast? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Kan forsterkeren sende ut aignal til høyttalerene dersom forsterkeren får for lite strøm eller er dårlig jorda? Kanskje den berre blir svak? Eller sende den ikkje ut i det heile tatt? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Ingenting er bedre enn det. Og du har gått over alt, sett til at det sitter skikkelig fast? Er 99% sikker på at alt sitte skikkelig fast. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Har prøvd med aux-rca på mobilen tl forsterkarane. Då fe 4 kanals bra lyd, men monoblokk får ingen lyd. Monoblokka er på, namnet lyse, power lyset lyse. Basskassa har jeg prøvd å koble til 4 kanal, då fungera bassen. Prøvd å kobla vanlige høyttalera på monoblokk, ingen reaksjon. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Har ei hypotese på at det kan vere dynamo støy på 4 kanelen. Da er det bare monoblokka igjen eg treng hjelp til da Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Begge forsterkarane er heilt nye. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Hmm.. har ikke sjekket om den står i master eller slave enda. Kan de ha noke å seie? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Da har jeg funnet ut at monoblokka ikkje funka fordi den sto på "slave" no funka den heilt flott. Og har funnet ut at forstyrrelsane skyldes dynamo støy, fordi pipelyden går opp til høgre turtal ej he. Så da skal jeg flytte litt på rca kanlane idag, så skal de bli heilt bra Takk for hjelpa Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Da har jeg funnet ut at monoblokka ikkje funka fordi den sto på "slave" no funka den heilt flott. Og har funnet ut at forstyrrelsane skyldes dynamo støy, fordi pipelyden går opp til høgre turtal ej he. Så da skal jeg flytte litt på rca kanlane idag, så skal de bli heilt bra Takk for hjelpa Ja, ble det bra da?? Jeg tipper du fortsatt har støy? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Da har jeg funnet ut at monoblokka ikkje funka fordi den sto på "slave" no funka den heilt flott. Og har funnet ut at forstyrrelsane skyldes dynamo støy, fordi pipelyden går opp til høgre turtal ej he. Så da skal jeg flytte litt på rca kanlane idag, så skal de bli heilt bra Takk for hjelpa Ja, ble det bra da?? Jeg tipper du fortsatt har støy? Ja de vart faktisk veldig bra (når motoren ikkje går) Men har fortsatt støy når bilen går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå