Gå til innhold

Jeg har tenkt i noe.

Gjest medlem-401307

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-401307

Jeg begynner å tro at Gud kan ikke fly og er ikke allmektig og kan heller ikke reelt bevege seg uendelig langt og har en viss tidsbegrensning. Fordi det er en himmel og en jorden og vi måtte lage fartøyer som båt, fly, bil, palle, osv.

Hvis jorden var virkelig kule og sirkel, så hvorfor påsto menneskene at den VAR flat men så sirkel og nå kun en sentrum i hele universet?

Hvis Gud er allmektig så må Han være i stad til å bevege hurtigere enn skyene men det gjør Han ikke.

Hvis Han er en ånd, så hvorfor finnes det mennesker, demoner, og nær døden opplevelser, himmellegemer, osv.

Hvis Han har en menneskeskikkelse så hvorfor er Bibelens symboler omtalt som billedlig?

Hvis Han lever i all evighet, så hvorfor kommer det alltid en bestemt mønster overalt som f.eks bil flytter fram og tilbake, fly starter og slutter i to punkter, mennesker som våkner og sover?

Hvis Han er allmektig så hvorfor klarer Han ikke å gi de som har fullført selvmord en oppstandelse?

Hvis Han klarer å la jorden bestå i all evighet, her snakker vi ikke så lenge jorden består i 1. Mosebok, så burde Han ha forhindret at solen slukner.

Satan har åpenbart helvete på jorden p.g.a slange, Jesus Kristus har åpenbart helvete inni jorden og Koranen har åpenbart helvete i himmelen; så, hvorfor har forskere funnet ut at det ser det ut at universet er ca 3000 grader celsius temperatur og en viss størrelse? Altså Jesus Kristus har sett at Djevelen er i virkeligheten den største demon?

Hvis Han er allmektig så hvorfor dukker stadig Satan et sted rundt oss i nøyaktig fastsatt tider og en nøyaktig mønster?

Hvis Gud er så god, så i rekkefølge: hvorfor har først minst én menneske tatt selvmord, Satan døde, Jesus Kristus døde fullkomment?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. Right. Det er et "helvete" å tro at den finnes en Gud. Jeg lider så sykt.  :rofl:

Du misforstår. Det er et helvete når en innser at en tviler på guds eksistens. Det er inderlig smertefullt.

Alternativene er klare. Enten lider en, i tvil, resten av livet, eller så tar man skrittet fullt ut, forkaster ubegrunnet dogme og fryder seg over det miraklet som tilstedeværelse er.

Lenke til kommentar

Det virker som du fabulerer rundt  "det ondes problem". Dette problemet er definitivt verdt å tenke over. For eksempel har teologen William Lane Craig en god gjennomgang her. Dersom dette blir for enkelt, så kan du ta for deg en mer grundig filosofisk gjennomgang her. Dersom du ikke leser engelsk, si ifra, så kan jeg forsøke å finne noe på norsk.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Vel, du kan få min oppfatning på hvorfor jorden tidligere var flat, så rund, så oval, så i sentrum og så bare en del av universet.

Det var fordi mennesker ikke var smartere.

Det å tenke at jorden er flat, tror jeg var ganske fornuftig. Fordi jeg skal fort tenke meg at mennesker ikke hadde tanker om aliens eller verdensrommet. De viste ikke at stjerner var soler som lå flere lysår unna vårt solsystem. Vist vi går tilbake 5000år tilbake i tid, hadde ikke mennesker tilgang til teleskoper, matematikk eller meterstokker. Deres vitenskap var for det meste dannet av fantasi, historier og teorier, i motsettningen til i dag der vi bruker både matematikk, meterstokker, teleskoper og annet utstyr vi har tilgjengelig for å vise og fortelle hvordan verden faktisk er. For å stille deg TS noen spørsmål.

Hvordan skal et menneske forstå at en stjerne er en sol mange lysår unna uten et teleskop?

Hvordan skal et menneske forstå at det finnes bakterier og celler uten et mikroskop?

Hvordan skal et menneske forstå at jorden har noe som heter Gravitasjonskraften holder oss på bakken og hvordan den fungerer uten matematikk?

Hvordan skal et menneske forstå det jeg skriver uten et språk å kommunisere med?

Språk, teleskoper, matematikk og mange andre ting som er mer eller mindre moderne oppfinnelser som gjør at både vår forståelse men også sansene våre blir sterkere og bedre, ettersom vi får bedre oppfinnelser eller teknologi. Jo, mer kan vi finne ut om verden. Det syns jeg er svært vakkert. Menneskene før oss trodde at jorden var flat. Det var ikke nødvendigvis at de var dummere enn det vi er. Men de hadde rett og slett ikke det teleskopet som vi har funnet opp i dag. Hadde de hatt et teleskop, kunne vi sett at verden spinner rundt Solen, som vi har funnet ut nå i ettertid. 

Kanskje engang i fremtiden. Så finner vi opp noen briller eller teleskop som gjør at vi kan se bak stjernene og planetene i himmelen, eller et så sterkt teleskop som kan ta bilder av andre planeter som er mange titalls lysår unna, da finner vi kanskje liv i andre planeter? Vi i dag er ikke for dumme for å finne opp dette teleskopet. Men teknologi er noe som tar tid. Så vi som en menneske rase må bare prøve så godt vi kan for å finne ut mer om omverdenen. :) 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-401307

Det var en vanskelig tekst å forstå. Du burde jobbet med å lage eksamensoppgaver. Da skulle elevene fått noe å bryne seg på. 

Jeg klarte ikke å forstå noe som helst. Det ble et kaos av ulike ting. 

Du sier eksamensoppgaver... Men jeg er ingen lærer og klarer ikke å være en student i universitet på ggrunn av diagnosen paranoid schizofreni.

Det mennesker oppfinner blant annet f.eks universitetsinstitutt, løfte om evig liv, politistasjon, strøm som ikke går til grunne, stortinget, rettssaker, okkult, fabrikker som lager ting som forfaller, frelseplan, menneskelige og sataniske organisasjoner, skoler til ingen nytte fordi nye elever gjør alltid de samme feilene, forskere klarer ikke å lage selvtenkene roboter, forebyggende arbeid mot selvmord, Gud hjalp ikke da Satan fristet Jesus med selvmord men ventet bare inntil Jesus Kristus sa nei, osv; til ingen nytte!

Hvis menneskene håner og spotter Gud og havner i helvete selv etter Jesu Kristi tid når Jesus Kristus lovte å frelse så skjuler Gud veldig mye. Selv den største synder som er selveste Satan, kom han alltid til himmelen kun før Jesus Kristus døde på korset iflg Kirke eller pæl iflg JV. Da har jeg konkludert at Gud er ondere enn Satan.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å tro at Gud kan ikke fly og er ikke allmektig og kan heller ikke reelt bevege seg uendelig langt og har en viss tidsbegrensning. Fordi det er en himmel og en jorden og vi måtte lage fartøyer som båt, fly, bil, palle, osv.

Hvis jorden var virkelig kule og sirkel, så hvorfor påsto menneskene at den VAR flat men så sirkel og nå kun en sentrum i hele universet?..

Fordi mennesker ikke vet noen ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-401307

Mennesker vet massevis av ting. Til og med du vet mest sannsynlig noe.

Ja, mennesker vet veldig mye om skapelse.

Så mennesker vet nok mye mer enn Gud påstår i følge Book of Satan, Bibelen, og Koranen.

Endret av medlem-401307
Lenke til kommentar

Anbefaler at de som poster i slike tråder tar en liten vurdering av hva man svarer på.
Er man i tvil så tar dere kontakt med en moderator og slår av en prat.
Vær snill og grei og prøv å svare TS så godt dere kan , morsomheter og lignende kan taes i en annen del av forumet.
Mvh
Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...