Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spillmus ble plutselig kresen på overflate og beveger seg ikke ved tastaturtrykking.

Anbefalte innlegg

Har hatt en Corsair M65 RGB i litt over et år. Denne blir brukt sammen med en Steelseries plastmusematte. I morges fungerte alt som normalt, men når jeg kom hjem fra jobb registrerte den plutselig ikke mer bevegelser. Museknappene, DPI-knapper, frem/tilbake og "sniperknapp" fungerer hele tiden og lysene er på og blinker som de skal.

Jeg fant etterhvert ut at den fungerer på et lite område av skrivepulten, men ikke på musematten eller rett på skrivepulten der musematten pleier å ligge. Det er kun et punkt helt nede på kanten av pulten fungerer den som normalt.

Programvaren som følger med musa har et "lift height" valg med tre nivåer men dette løser ingen verdens ting. Og musa har allerede nyeste firmware.
Etter litt tråling på nett fant jeg en som hadde et lignende problem, og i tillegg så observerte han at hvis han trykte på tastaturet mens M65 musa stod helt i ro ville ikke musa registrere på bevegelse igjen og man måtte koble ut og inn igjen USB-kabel. Jeg testet dette selv og har samme symptom. Corsair K95 tastatur.

Dette har jeg aldri vært borti før, men jeg håpte kanskje noen av dere har erfart noe lignende og vet hva det kan være.
Har dessuten testet i UEFI og det er like lite respons der på musematte og fungerer på kanten av pulten.

Link til person med lignende problem, løsning ble RMA:
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=116107

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M65 RGB er en kablet spillmus, og jeg har brukt trykkluft på jobb for å garantere at det er rent.

Endte med å kjøpe en identisk mus på Elkjøp. Skal sende inn den som ikke fungerer på RMA. Får sikkert ny og da har jeg en i reserve. Spillmus slites ut uansett så greit å ha en ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...