Gå til innhold

Vil gjerne fraråde folk fra å bruke Postnord og Posten på bestilling fra Komplett

Anbefalte innlegg

Vil gjerne dele en egen erfaring med bestilling fra Komplett med Posten og Postnord.  Jeg bestilte en ny PC fra Komplett søndag den 31. Januar. Komplett satt sammen PCen kjapt og hadde sendt den til Oslo den 3 Feb og ankom den 4 feb i Oslo. PCen lå liggende hos Postnord i Oslo fra den 4 feb helt til 9 feb. Hvor jeg maste og ba de få sendt den videre. Den ble så sendt fra Postnord til Posten den 9 feb. Hvor jeg fikk beskjed om at den blir sendt og kommer i morgen, så fikk jeg en beskjed om at den er forsinket, den kom ikke den 10 feb heller i dag den 11 feb dette er og snakk om en rute på 15 minutter fra Oslo Sentrum til nærmeste butikk fra meg. 

Vil og gjerne fraråde folk og heller bestille på Pick-Up point i stedet. Siden Posten og PostNord ikke klarer å sende en pakke fra Sandefjord til Oslo på under 8, snart 9 dager. Elendig leveringstid fra disse to aktørene. 

Kommer til å bruke Pick-Up point neste gang, og som sagt bruk burde dere unngå å bruke Postnord og Posten til levering, selv om dere bor i Oslo som meg.

Takk.

Endret av Eirik2306
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt både Posten og Postnord (wichever nettbutikken bruker) og har ALDRI hatt problemer. Og eg har bestilt en del ting fra nettet oppigjennom årene.

Ting fra eksempelvis Komplett og Gamezone som eg bruker mest, har utrolig kort leveringstid og eg har ingenting imot hverken Posten eller Postnord.

Forøvrig rart at Postnord sender videre en pakke fra seg selv TIL Posten som da skal ta den videre til butikk, da Postnord og Posten er to ulike aktører og har veldig lite med hverandre å gjøre. Og at de gir fra seg leveranser til rivaliserende aktører synes eg høres både merkelig og lite sannsynlig ut.

Værsågod.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har brukt både Posten og Postnord (wichever nettbutikken bruker) og har ALDRI hatt problemer. Og eg har bestilt en del ting fra nettet oppigjennom årene.

Ting fra eksempelvis Komplett og Gamezone som eg bruker mest, har utrolig kort leveringstid og eg har ingenting imot hverken Posten eller Postnord.

Forøvrig rart at Postnord sender videre en pakke fra seg selv TIL Posten som da skal ta den videre til butikk, da Postnord og Posten er to ulike aktører og har veldig lite med hverandre å gjøre. Og at de gir fra seg leveranser til rivaliserende aktører synes eg høres både merkelig og lite sannsynlig ut.

Værsågod.

2mqtid3.jpg

Fra Postnord som viser de har sendt den til Posten Norge i Oslo, som da skal videresende den. Noe de ikke klart enda.

Endret av Eirik2306
Lenke til kommentar

Stakkars deg da... Hvilke andre aktører skal man bruke hvis man ikke kan bruke Posten og Postnord?

Jeg har fått et hundretalls pakker levert de siste par årene og både Postnord/ Tollpost og Posten/ Bring har alltid vært fantastiske. Har tatt "en dag ekstra" på terminalen et par ganger for omsortering, men aldri mer enn det.

Tror de fleste med litt vett i hodet og mer enn 1 bestilling bak seg fortsetter å bruke de fantastisk gode transportørene.

Man kan jo bruke UPS selvfølgelig :rofl:

Lenke til kommentar

Postnord brukte 3 uker på kabinettet mitt 

4 feb rotet de bort skjermkortet, som de sier jeg må regne som tapt.

Surrehuer. 

Ser frustrasjonen, Pcen kom ikke i dag, tviler på om de klarer å få sendt den denne uken. Det er visst vanskelig for Posten og sende Pakken 15 minutter til nærmeste butikk fra meg. 

Endret av Eirik2306
Lenke til kommentar

Stakkars deg da... Hvilke andre aktører skal man bruke hvis man ikke kan bruke Posten og Postnord?

Tror de fleste med litt vett i hodet og mer enn 1 bestilling bak seg fortsetter å bruke de fantastisk gode transportørene.

Jeg har ikke tall på antall bestillinger jeg har gjort ila. årene, men det begynner å bli svært mange. Posten har alltid en dag ekstra på terminalen, både i Stavanger og Oslo. Det er ihvertfall hva som har skjedd med mine pakker. Jeg kunne også nevnt hvordan de klarte å sende en pakke til Nord-Norge(som skulle til Østfold fra Kr.Sand), men alle har lov til å gjøre feil. 

Edit. Jeg ser en moderator har fjernet bilde jeg la ved denne kommentaren. Det er dog ingen spor etter denne endringen. Hva slags oppførsel er dette? 

Edit 2. Ser grunnen nå. Enten snakker vi om en person som er litt for følsom - eller totalt misforstått vitsen med bildet. For de av dere som har sett South Park; Comcast episoden. Det var nettopp dette kommentaren ovenfor minnet meg om. Hvordan dette ble et personangrep vet jeg ikke.. 

Endret av Woods
Fjernet personangrep
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De får nok til å levere en pakke eller to, det er avvikene de ikke har noe godt system for. 

For eks levere på døra, så er de ikke hjemme. 

Da går pakken inn i bilen igjen og blir borte etter noen dager. 

Sånn de mistet mine ting. 

De kan ikke da bare levere den i butikk, som sender meg lapp som posten kan, da det er på-døra-pakke og den ikke er i samme system som mypac i butikk. 

At pakker skal leveres og folk ikke er hjemme hadde de aldri tenkt på. 

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller, men komplett sender bare dit hele tiden uten at jeg får velge. 

Da typisk for rmaer ol som de sender ut uten at jeg "kjøper" 

Og PUP som ble lagt ned, vips så ble det bare automatisk på døra(det som allerede var bestilt), det var kabinettet til 30k som ble rota bort i 3 uker. 

Og når jeg kjøper ting for over 100kg så kommer det bare på døra, ett par mnd etterpå såklart. 

Og alt som er merket server, kommer automatisk på døra. Selv en pakke med skinner til rack-kasse. 

Det er rack-varer, så det er sikkert tungt, så det er haket av for på døra.. Håpløst. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Værsågod.

Selv om du ikke personlig har hatt problemer med posten så betyr det ikke at de er feilfri. Jeg har flere ganger opplevd forsinkelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...