Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte radio på Audi a4 b6

corsa91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kommer an på hva du har fra før. Alternativene er:

- standard passivt anlegg

- aktive bakhøytalere med forsterker og sub i bagasjerom (sjekk i bagasjerom)

- BOSE-anlegg (da står det BOSE i Concert når du slår på)

Den du lenker til er for det midtre alternativet.

Lenke til kommentar

Har ikke Bose anlegg. Men jeg har mini sub i bagasjerommet på høyre side. Har også amplifire over der. 

Trodde bare i front var aktive mens bak var passiv men jeg har ikke så god peiling på akkurat det. 

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da har du samme som meg (jeg har B7). Har ikke sett på pluggene, men jeg gikk ut fra at forsterkeren bak driver sub og høyttalerne i bakdørene, mens spilleren driver de foran, for de som har halv-aktivt Audi-anlegg.

For de som har standard anlegg, driver spilleren høyttalerne foran og bak. For de som har Bose, driver (visstnok) forsterkeren alle høyttalerne inkl sub.

Her er en som har laget en oversikt over pin-out med og uten BOSE: http://www.audiworld.com/forums/tt-mk1-discussion-9/pin-outs-concert-concert-w-bose-1771631/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bilen har CANBUS, med har ikke quadlock-kontakt for lydanlegg. Den har en kvasi med delvis standard ISO og spesialkontakt for CAN-kommunikasjon. Nyere biler har Quadlock, ikke ISO i det hele tatt. Du får lyd foran med standard ISO-plugger, men må ha en overgang for at remote on og linjeutgang til forsterker for bakhøyttalere og sub skal funke. Den du linker til burde funke, men jeg har ikke sett på spenningsnivåene som linjeinngangen på forsterkeren krever.

I tillegg trenger du en monteringsramme, originalspillerens hull er større (bredere) enn standard 1-DIN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tror standard ISO fra ny spiller passer rett inn på kontaktene for ISO-delen i bilen. Sjekk at du har både +12V fast og +12V tenning på i ISO-pluggene, mulig at denne kvasiløsningen får styring fra CANBUS-kontakten. I så fall må det legges opp ny ledning for den som mangler. Det kan også være at +12V fast og +12V tenning er byttet om i bilen i forhold til hvordan spilleren skal ha det. Mål deg frem.

... og DAB-antenne, dersom du skal ha radio med DAB+. A4 har visst noe aktivt multiantennesystem for FM som ikke kan brukes på DAB-radio, så langt jeg har oppfattet det jeg har lest meg opp på. For FM trenger du nok en overgang fra dobbel Fakra-antenne til enkel DIN.

Har ikke byttet i min egen enda, bare i konebilen. Denne er nyere, og har Quadlock (Fakra), men her manglet +12V fast, var bare +12V tenning og jord i Quadlock her. Måtte legge opp ny ledning til fast 12V i sikringsboksen på den, ellers glemte spilleren alle settinger og stasjoner.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...