Ragnar Skj Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Humber - men hvilken utgave ? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Flott bilde av stilig bil men om utgaven er jeg helt blank . Kanskje den diagonale linjen øverst til venstre skulle ha vært klonet bort , samt den røde ledningen på bakken . Men det er bare pirk fra min side . Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Flott bilde av stilig bil men om utgaven er jeg helt blank . Kanskje den diagonale linjen øverst til venstre skulle ha vært klonet bort , samt den røde ledningen på bakken . Men det er bare pirk fra min side . Mvh Alec Rød ledning og diagonal linje fjernet i V2. Takk for din gode kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hei, Ragnar. Artig bilde, men litt lite utsnitt til å bedømme med sikkerhet om det er Humber Super Snipe IV eller V, men det er utvilsomt én av dem ! Jeg gjetter på Super Snipe V, på grunn av gummibeskytterne på støtfangeren, - jeg tror ikke Super Snipe IV hadde slike, men der er jeg usikker ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Hei, Ragnar. Artig bilde, men litt lite utsnitt til å bedømme med sikkerhet om det er Humber Super Snipe IV eller V, men det er utvilsomt én av dem ! Jeg gjetter på Super Snipe V, på grunn av gummibeskytterne på støtfangeren, - jeg tror ikke Super Snipe IV hadde slike, men der er jeg usikker ! M v h Albert. Er nok ikke helt enkelt å fastslå modell med sikkerhet ut fra bildet, det var jo så mange varianter av Humber. Regner med at du er ganske nær i din vurdering. Takk for at du ville kommentere ! Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Dette var ikke lett Ragnar. Jeg prøve med ett kjapt Googlesøk, men det er tydelig at denne modellen hadde mange "facelift" i sin tid. Ett godt eksponert, skarpt og fint bilde. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Dette var ikke lett Ragnar. Jeg prøve med ett kjapt Googlesøk, men det er tydelig at denne modellen hadde mange "facelift" i sin tid. Ett godt eksponert, skarpt og fint bilde. Mvh. Rolf Hei Rolf og takk for kommentar. Nei, ikke lett å bestemme eksakt type. Bildet er for øvrig tatt på trebåtfestivalen på Sætre i juni 15. Du observerte kanskje de samme bilene ? Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 V2 ble flott den. En bil jeg aldri har hørt om en gang.. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 V2 ble flott den. En bil jeg aldri har hørt om en gang.. Hei Helene, du er nok ALTFOR ung du ? Takk for kommentaren ! Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Dette var ikke lett Ragnar. Jeg prøve med ett kjapt Googlesøk, men det er tydelig at denne modellen hadde mange "facelift" i sin tid. Ett godt eksponert, skarpt og fint bilde. Mvh. Rolf Hei Rolf og takk for kommentar. Nei, ikke lett å bestemme eksakt type. Bildet er for øvrig tatt på trebåtfestivalen på Sætre i juni 15. Du observerte kanskje de samme bilene ?Skj Hei igjen Ragnar. Det har du helt rett i, jeg tok til og med noen bilder av de......men det hadde jeg helt glemt Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Blank og fin britisk aristokrat. Fin kvalitet på bildet også. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 V2 ble flott den. En bil jeg aldri har hørt om en gang.. Hei Helene, du er nok ALTFOR ung du Takk for kommentaren ! Mvh Ragnar Det høres forsåvidt bra ut det Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Blank og fin britisk aristokrat. Fin kvalitet på bildet også. Hei, og takker ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 V2 ble flott den. En bil jeg aldri har hørt om en gang..Hei Helene, du er nok ALTFOR ung du Takk for kommentaren ! Mvh Ragnar Det høres forsåvidt bra ut det Du vet det noe som heter å bli yngre med årene også. (men det gjelder dessverre ikke meg) Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Flott og stilig frontparti dette, kunne tenkt meg å sett hele bilen. En ungdomskamerat hadde en humber sceptre racinggreen og med lyse skinnseter, men den hadde en annen front..husker ikke modell, men elegant var den. Dette var på tidlig på 70 tallet tror jeg, og det var en lege som hadde hatt bilen først. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Flott og stilig frontparti dette, kunne tenkt meg å sett hele bilen. En ungdomskamerat hadde en humber sceptre racinggreen og med lyse skinnseter, men den hadde en annen front..husker ikke modell, men elegant var den. Dette var på tidlig på 70 tallet tror jeg, og det var en lege som hadde hatt bilen først. Mvh Oddmund Hei Oddmund og takk for dine betraktninger. Legger ut originalbildet som V3 som viser 3 stk nesten helt like Humber. Vet ikke om dette hjelper så mye på identifiseringen, men allikevel. Skj Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Praktfulle doninger, Ragnar, i veldig jevn og godt lys. Designet bringer tankene i retning USA, uten at jeg er sikker på at det stammer derfra; vi var jo tidlig ute med automobil også i Europa. Var det en gang noe som het Humber Hawk, mon tro? Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Praktfulle doninger, Ragnar, i veldig jevn og godt lys. Designet bringer tankene i retning USA, uten at jeg er sikker på at det stammer derfra; vi var jo tidlig ute med automobil også i Europa. Var det en gang noe som het Humber Hawk, mon tro? Hei Trond Olav, joda det finnes også Humber Hawk MK I -VI, og Series I -IV. Den lille forskjell jeg kan se på Hawk og Snipe/Super Snipe er grillen. På Snipe serien går grillen rundt hjørnene foran noe de ikke gjør på Hawk. Dette etter det jeg kan finne ut via nettet. Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Ikke et bilmerke jeg har særlig kjennskap til. Vet ikke helt hva jeg lander på av V1 og V2? Tror nesten det må bli V1 med list som skaper litt liv i det svarte. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Ikke et bilmerke jeg har særlig kjennskap til. Vet ikke helt hva jeg lander på av V1 og V2? Tror nesten det må bli V1 med list som skaper litt liv i det svarte. Roar Var vel ikke noe vanlig syn på norske veier. Men som den bilgale person jeg er (og særlig var) synes jeg dette var gromme saker. Ble vel riktignok regnet som et bilmerke litt under den mest eksklusive garden. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg