Gå til innhold

Hodetelefonforsterker med DAC

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en liten hodetelefonforsterker med USB-DAC til min bærbare pc. Har idag en førstegenerasjons NuForce µDAC som synger på siste verset. 

Eneste den trenger er USB inn og hodetelefon 3,5mm ut. 

Skal i all hovedsak brukes til Sennheiser Momentum hodetelefoner. 

Har en Audioquest Dragonfly 1.2 som jeg kjøpte brukt på finn.no til 600kr som jeg er veldig imponert over, men trenger én til (samboer). Er det bare å kjøpe samme igjen, eller finnes det bedre (billigere) modeller der ute? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man som regel fornøyd med noe, så er det som regel anbefalt å kjøpe det samme en gang til, så slipper man å bli skuffet..

Eneste jeg ikke liker med Audioquesten (har den ikke hatt bruk for den selv) er at den er en ren dongle, og dermed altfor enkelt blir ødelagt ved bruk på bærbare osv, samt kan skade USB porten på PCen. Men det fikses jo enkelt med en liten forlenger kabel.

Men er det for bruk på en stasjonær PC, eller alltid brukes på ett fast sted, så ville jeg anbefalt en med ekstern strømforsyning. da har man som regel mulighet for høyere lyd om det skulle være ønskelig. USB porten har kun en maks mengde strøm, og det er ikke veldig mye. Dragonfly er så vidt meg bekjent en USB 2.0 enhet, og da er det kun 0,5A til drift og forsterkning.

Lenke til kommentar

Volum er ikke spesielt kritisk. Skal bruke den på jobb, så må høre eventuelle telefoner og kollegaer som lurer på ting og maser.

Den klarte å dra Beyerdynamic dt770 på en tilfredsstillende måte, så da får jeg tydeligvis kjøpe én til da.. Så kjedelig og lite kreativt.

Skal utelukkende brukes på bærbar,på et fast sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...