Gå til innhold

Hjelp! Tror GPU'en min er ekstremp varm

Magnuz_j

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har nylig kjøpt meg Powercolor 9800pro jeg har hørt fra mange at det var dårlig med orginalvifta så jeg kjøpte ZM80CHP og ZMOP1.

Jeg festet det og allt virket greit. så tenkte jeg på og overklokke litt. Men da ville jeg vite GPU temperaturen først sånn at jeg ser hvor mye det gå på. så jeg monterte en temp måler (som hele tiden har vist riktig temperatur før) på GPU og nå viste den 72´grader så klokket jeg det ned til 317/350 og kjørte 3Dmark03.

Temperaturen gikk da opp til 83 grader. Viser den da feil?

Er det normalt at GPU temp går opp til 60-70 grader med den kjølinga jeg har når den starter opp maskina?

Hvis det er noen andre som har overklokk Powercolor med den kjøleren eller orgial, hadde det vært fint om de kunne også skrive inn her hvor mye dem har klokket opp til så jeg veit hvor mye jeg kan kolkke til (hvis temperaturen viser feil)

Tar alle svar med et smil *grin*

på forhånd takk

Magnus J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der ja... Kjørte 3Dmark nå sålåste maskina seg. hmmm Skjøner ikke detta... den var ikke sånn før jeg monterte temperaturmåler..

vurderer å fjerne den nå.. så får vi se åssen den går da... kan jo være at den ikke får ledet så mye varme siden den ligger rett oppå GPU? :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vurderer å fjerne den nå.. så får vi se åssen den går da... kan jo være at den ikke får ledet så mye varme siden den ligger rett oppå GPU?
:no::no::no:

Mener du at temperatur-sensoren er mellom GPU og GPU-kjøler...???I såfall bør du fjerne den snarest...fest den på baksida av GPU!!! :yes::yes::yes:

Endret av ElNino
Lenke til kommentar
Der ja... Kjørte 3Dmark nå sålåste maskina seg. hmmm Skjøner ikke detta... den var ikke sånn før jeg monterte temperaturmåler..

vurderer å fjerne den nå.. så får vi se åssen den går da... kan jo være at den ikke får ledet så mye varme siden den ligger rett oppå GPU? :shrug:

Plast leder ikke varme spesielt bra, nei. Fjern den straks, og sette den heller på baksiden av grafikkortet! Det er en direkte ordre!

Lenke til kommentar

Halo!!!!

Hvis tempratur-måleren ligger mellom Gpu og gpu-vifte bør du fjerne den snaretst!!!

Dette er extremt :devil: farlig!!!

En kompis av meg smelta GPU'en sin på denne måten!!! :scared:

Det som skjer er at tempratur måleren lagger et bitte litte mellomrom mellom gpu-vifta og gpu'en! Og det er ikke bra!!! :cry:

I tilegg er det enda verre hvis tempratur målern er av PLAST!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...