arcticviking Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 hei. har en liten uheldig situasjon gående. for å forklare dette kort å greit, så hjalp min mor meg ut av en lei situasjon for en stund siden. og jeg står til gjeld til henne på 180.000kr har siden prøvd å søke forbrukslån for å betale henne tilbake, men får på langt nær lån på dette beløpet uten sikkerhet noe plass. får sikkert lån på 180.000 totalt om jeg låner hos flere selskaper, men det blir jo en vanvittig rente. kan nevne at jeg har god betalingsevne, fast jobb og ingen anmerkninger. tips til hvordan jeg skal løse denne "blemmen" motas med takk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Er din mor avhengig av å få disse pengene veldig raskt? Hvis ikke: Er det noen grunn til at dere ikke bare skal gå for en normal nedbetalingsplan? Lenke til kommentar
arcticviking Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Er din mor avhengig av å få disse pengene veldig raskt? Hvis ikke: Er det noen grunn til at dere ikke bare skal gå for en normal nedbetalingsplan? min mor måtte selv låne for å hjelpe meg. så per idag betaler jeg henne 2500kr pr mnd som hun da betaler in på det lånet. ønsker å være uavhengig, og vil ikke stå som et hinder for henne slik at hun ikke får låne mer penger pga meg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Det er nok ikke så mange andre måter å løse dette på enn å låne penger fra noen andre, i praksis forbrukslån. Jeg antar du ikke eier bolig og kan refinansiere der. Stikkordet er vel "betal ned raskest mulig". 1 Lenke til kommentar
arcticviking Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Det er nok ikke så mange andre måter å løse dette på enn å låne penger fra noen andre, i praksis forbrukslån. Jeg antar du ikke eier bolig og kan refinansiere der. Stikkordet er vel "betal ned raskest mulig". Jeg eier enebolig og har samboer. men ønsker ikke å dra henne in i dette da denne gjelden er fra min fortid før jeg traff henne. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Er denne trangen til å være veldig selvstendig verd en tusenlapp ut av vinduet hver måned? For renteforskjellen mellom pantesikret lån og sikret lån utgjør omtrent det. Så lenge du betaler som du skal og ikke alt går til helvete på en gang så trenger ikke din samboer å påvirkes nevneverdig av en refinansiering for å bake inn denne gjelden i boliglånet. Det er bare å avtale dere imellom at du er ansvarlig for denne delen av lånet, og skal betale ned ekstra ved siden av. Alternativt kan du høre om banken vil bidra til at du får et pantesikret tilleggslån. Da vil din samboer stille også sin andel av boligen som sikkerhet, og dermed være realkausjonist), men ellers være upåvirket. Da bør du imidlertid ha et godt forhold til banken din, for det er nok mange som ikke orker det ekstra styret. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Har ho bruk for den romsligheten ho får av at du betalar tilbake heile lånet hennes? Om du har fast innbetaling på 2500 per månad er vel lånet nedbetalt innan 8-ish år. Om du betalar litt ekstra har og der bør det gå. Dersom du har lån på bustaden du eig, kan du evt. heve det når du får rom for det og betale ned hennes lån. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Kan ikke du overta lånet hennes med hun som kausjonist? Da er iallefall lånet ditt og det hemmer ikke henne så lenge du ikke missholder det? Evt ser jeg ikke hvorfor det blir så ekstremt mye dyrere med flere lån om de har tilnærmet lik rente. Blir noe mer gebyrer, men er vell ikke snakk om så mange? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Er i totalt motsatt situasjon av trådstarter. Over en mill i dass. Endret 14. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Er i totalt motsatt situasjon av trådstarter. Over en mill i dass. Aldri lån ut mere enn du har råd til å tape Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Redacted Endret 16. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 hei. har en liten uheldig situasjon gående. for å forklare dette kort å greit, så hjalp min mor meg ut av en lei situasjon for en stund siden. og jeg står til gjeld til henne på 180.000kr har siden prøvd å søke forbrukslån for å betale henne tilbake, men får på langt nær lån på dette beløpet uten sikkerhet noe plass. får sikkert lån på 180.000 totalt om jeg låner hos flere selskaper, men det blir jo en vanvittig rente. kan nevne at jeg har god betalingsevne, fast jobb og ingen anmerkninger. tips til hvordan jeg skal løse denne "blemmen" motas med takk. Hvilken rente har du på lånet til din mor? Har hun gitt en frist for når hun må ha pengene tilbake? Anonymous poster hash: 18277...033 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå