ExcaliBuR Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hvis man bare har klasse B så stemmer det med tankegangen din Salvesen.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hvis man bare har klasse B så stemmer det med tankegangen din Salvesen.. Aha det er der jeg blander ja! Takker, som du sikkert skjønner er jeg ingen dreven "tilhenger" ;p Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Det er 1200 km til nærmeste IKEA her jeg bor. Sikkert kjekt for de som bor nært. Da er Du bra ner en hjernbane i forhold til IKEA. Dette hengerspørsmålet er bare tull, en autonom henger vil følge etter bilen din om du har bruk for det. Eventuelt med en travers for lengre gods. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 30 mil... interessant. Ang. henger, så har jeg en MB 190E med krok som blir veteran om 2 år, og som man kan dra 1500kg henger med kl.B, så jeg blir hjelpen... ? Lenke til kommentar
HK76 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hvis alt her stemmer så er jeg veldig interessert! Men jeg tror 300 000 er maxgrensen for hva jeg ønsker å betale... Når han sier at den skal konkurrere i det norske markedet regner jeg med at prisen blir 299.900. Før ekstrautstyr. Lenke til kommentar
HK76 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Espen, det er ikke så dyrt nei, men det er unødvendig kronglete sammenlignet med å bare hekte hengeren på bilen og kjøre. Det blir litt i samme gate som å argumentere for å frakte unger til skole og barnehage med buss i stedet for bil, og stikke innom butikken på vei hjem med unger og bæreposer på buss, vente på bussbytter osv sammenlignet med å bare ta bilen. Sett fra den andre siden: Hvor vanskelig kan det være for elbilprodusentene å gjenge opp fire hull bak på understellet? Sannsynligvis ikke så vanskelig, men jeg tror hovedgrunnen er at poenget faller litt vekk da bilene er så tunge. De kan ikke dra noe særlig. Model X kommer jo nå med hengerfeste, men den kan jo ikke trekke særlig. Men skulle likt å se litt prioriteringer her, slik at en kunne frakte ting på søplet osv. Men som nevnt over er det ganske lett å finne løsninger på dette idag, men det er absolutt mer tungvindt en det behøver å være. Eh? Model X kan trekke 2.500 kilo. Det synes nå jeg er mer enn nok for de fleste. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Eh? Model X kan trekke 2.500 kilo. Det synes nå jeg er mer enn nok for de fleste. Om du hadde lest hele samtalen hadde du sett at jeg tok feil her ja, jeg tok utgangspunkt i klasse b sertifikat slik at det er rundt ett tonn tilgjengelig. Så igjen, jeg bommet her, ja Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 @Simen1, helt enig. Man bør definitivt ha et tilhengerfeste hvor man kan henge på et strømaggregat Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hehe, ja det hadde vært noe. I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hehe, ja det hadde vært noe. I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor. Tja, det finst nå et bra antall med lade-hybrider. Og da kommer en betre ut økonomisk, om det var tanken. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hehe, ja det hadde vært noe. I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor. Gjør ikke Chevrolet Volt akkurat dette? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hehe, ja det hadde vært noe. I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor. Gjør ikke Chevrolet Volt akkurat dette? Så vidt jeg har klart å lese meg til; jo. Samme med BMW i3 Hybrid, men den har mindre bensinmotor, og større batteri (Like stort som EL-versjonen). Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Hehe, ja det hadde vært noe. I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor. BMW i3 hybrid er en slik bil i praksis, elbil med forbrenningsmotor som kun lader batteriet. Det ser ikke ut som det gir spesielt god virkningsgrad... Fra testen av i3 på klikk.no: "Og BMW i3 Plug-in hybrid kan rulle videre i 10–15 mil med sin bensintank på ni liter." Altså et forbruk på 0,6L mila... Kilde: http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1629786.ece Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Det er 1200 km til nærmeste IKEA her jeg bor. Sikkert kjekt for de som bor nært. Det vil jeg kalle å være heldig! Nei, jeg tuller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå