Gå til innhold

Opel Ampera-e får en rekkevidde på godt over 300 kilometer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis alt her stemmer så er jeg veldig interessert! Men jeg tror 300 000 er maxgrensen for hva jeg ønsker å betale...

 

Når han sier at den skal konkurrere i det norske markedet regner jeg med at prisen blir 299.900. Før ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

 

Espen, det er ikke så dyrt nei, men det er unødvendig kronglete sammenlignet med å bare hekte hengeren på bilen og kjøre.

 

Det blir litt i samme gate som å argumentere for å frakte unger til skole og barnehage med buss i stedet for bil, og stikke innom butikken på vei hjem med unger og bæreposer på buss, vente på bussbytter osv sammenlignet med å bare ta bilen.

 

Sett fra den andre siden: Hvor vanskelig kan det være for elbilprodusentene å gjenge opp fire hull bak på understellet?

 

Sannsynligvis ikke så vanskelig, men jeg tror hovedgrunnen er at poenget faller litt vekk da bilene er så tunge. De kan ikke dra noe særlig. Model X kommer jo nå med hengerfeste, men den kan jo ikke trekke særlig. 

 

Men skulle likt å se litt prioriteringer her, slik at en kunne frakte ting på søplet osv. Men som nevnt over er det ganske lett å finne løsninger på dette idag, men det er absolutt mer tungvindt en det behøver å være.

 

 

Eh? Model X kan trekke 2.500 kilo. Det synes nå jeg er mer enn nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Hehe, ja det hadde vært noe. :p

 

I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja det hadde vært noe. :p

 

I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor.

 

Tja, det finst nå et bra antall med lade-hybrider. Og da kommer en betre ut økonomisk, om det var tanken.

Lenke til kommentar

Hehe, ja det hadde vært noe. :p

 

I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor.

Gjør ikke Chevrolet Volt akkurat dette?

Lenke til kommentar

 

Hehe, ja det hadde vært noe. :p

 

I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor.

Gjør ikke Chevrolet Volt akkurat dette?

 

Så vidt jeg har klart å lese meg til; jo. Samme med BMW i3 Hybrid, men den har mindre bensinmotor, og større batteri (Like stort som EL-versjonen).

Lenke til kommentar

Hehe, ja det hadde vært noe. :p

 

I fare for å være mot strømmen her så har du et lite poeng. Både det å sette kjepper i hjulene for avgiftsdifferensieringen på nybilprisen og rent teknisk siden batteriet vil fungere som lastutjevnende buffer og fordi generatoren kan optimeres for mye høyere virkningsgrad på et bestemt turtall sammenlignet med virkningsgraden til en tradisjonell bensinmotor.

 

BMW i3 hybrid er en slik bil i praksis, elbil med forbrenningsmotor som kun lader batteriet. Det ser ikke ut som det gir spesielt god virkningsgrad...

 

Fra testen av i3 på klikk.no:

 

"Og BMW i3 Plug-in hybrid kan rulle videre i 10–15 mil med sin bensintank på ni liter."

 

Altså et forbruk på 0,6L mila...

 

Kilde: http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article1629786.ece

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-245639

Det er 1200 km til nærmeste IKEA her jeg bor. Sikkert kjekt for de som bor nært.

Det vil jeg kalle å være heldig! Nei, jeg tuller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...