GeneralVirus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Dropp det. Det er sannsynlig at det ikke hjelper noe på lydisoleringen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2016 Hva med 6/9mm rehab-gips utenpå eksisterende vegg, sparkel og et par strøk med malerullen? Det gir samme inntrykk på bilder og visning, sparer deg for mye tid, og de færreste kjøpere vil bry seg om forskjellen. Hvis det ligger glassvatt i etasjeskillet gir det nok ikke stor gevinst, lydmessig, å bytte ut denne. Det er tomrom man vil unngå. Det er tross alt ca 5cm glassvatt i kanskje 30cm etasjeskille. Men, tenker jeg dropper taket. Veggene er litt for sent, men er ikke mye forskjell på verken jobb eller pris å isolere i veggen når den først skal ned. Må rive det meste av veggen ettersom det er trefiber uten for veggen også, umulig å feste noe i det. Alternativet blir veldig lange skruer men da har man problemet med stor ujevnhet igjen. Skulle jeg bodd der lengre ville jeg nok gått for lydbøyler, men tror ikke det hadde hjulpet heller når gulvet mitt tidvis rister(bokstavlig talt) pga han over meg. Lyden beveger seg veldig godt i konstruksjonen... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Noen som vet hvor man får tak i trefiberisolasjon? Var på coop i dag, de hadde ikke, så vidt jeg kan se ikke på maxbo heller... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Viser seg at det er vanskelig å få tak i trefiberisolasjon, så det blir rockwool, så får sette på fuktsperre. Noen som vet om man får tak i 7,5cm isolasjon? Er til innervegg, så kan bruke 5, men greit om 7,5 finnes Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2016 Fantastisk, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå