Gå til innhold

Problem med nettverkstilkobling Pinell Supersound II+

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt denne radioen til dama. Prøver å sette den opp mot det trådløse nettverket men får bare feilmelding (se vedlegg).

Hva gjør jeg nå? Finner ikke noe info om dette hverken i bruksanvisningen eller på nett. Det nærmeste jeg kommer er at jeg muligens må sette IP-adresse manuelt. Men hvordan gjør man det? IP-adresse er noe jeg ikke forstår meg på ...

post-133814-209976_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert feil på ruter ja.

prøv og restarte ruter og koble til radio før du kobler til pc ect.

hvis d ikke funker må du inn på ruteren og enten resette dhcp lease eller lignende.

gå til nettleseren og skriv inn ip adressen til ruteren: 192.168.0.1 eller 10.0.0.138 du skal få en login skjerm der.

hvis det ikke funker må du finne ip adressen til ruteren, dette skal stå under ruteren eller på nettverksinstillinger.

etter at du har komt deg in på ruteren er det umulig og hjelpe før du finner ut hva ruter du har dlink ect.

Lenke til kommentar

Har du satt en maksgrense på antall enheter som tillates trådløst?

PS. Har du ruter fra Altiboks får du ikke logget på lokalt, men kun via kundesidene. Og da med en svært begrenset mengde innstillinger. Det må virkelig anbefales egen ruter og altiboks-saken i bridgemode.

Lenke til kommentar

sikkert feil på ruter ja.

prøv og restarte ruter og koble til radio før du kobler til pc ect.

hvis d ikke funker må du inn på ruteren og enten resette dhcp lease eller lignende.

gå til nettleseren og skriv inn ip adressen til ruteren: 192.168.0.1 eller 10.0.0.138 du skal få en login skjerm der.

hvis det ikke funker må du finne ip adressen til ruteren, dette skal stå under ruteren eller på nettverksinstillinger.

etter at du har komt deg in på ruteren er det umulig og hjelpe før du finner ut hva ruter du har dlink ect.

Kan som oftest gå på nettverks delen under Windows utforstkeren (hvis man har Windows), og høyreklikke på routeren hvis den dukker opp der, og da trykke "åpne webside for enheten", sa slipper man å tenke på IP adressene.

Passord er som regel admin. eventuelt søke på routerens merkenavn og produktnr samt default password så får man det som regel opp.

Lenke til kommentar

Men som h33t er inne på, hvis man ikke vet hva ip-adresse er, bør man gjerne ikke fikle på ruterinnstillinger heller. :)

Solaar, benytter du andre enheter på trådløsnettet? Mobiler og nettbrett f.eks.? Kan du se på innstillingene til disse enhetene?

Lenke til kommentar

Men som h33t er inne på, hvis man ikke vet hva ip-adresse er, bør man gjerne ikke fikle på ruterinnstillinger heller. :)

Det var vel også en gang i tiden du ikke viste hva en IP adresse var?

Så om han ikke vet det, så bør han ikke da få muligheten til å lære seg dette?

Lenke til kommentar

Det var da ikke i nærheten av poenget. Og ruterinnstillinger er ikke stedet for å lære seg IP.

Lenke til kommentar

Det var da ikke i nærheten av poenget. Og ruterinnstillinger er ikke stedet for å lære seg IP.

Når er det ellers vanlige folk trenger å drive med IP adresser?

De eneste gangene jeg har behov for det er når jeg driver med routerene, og en sjelden gang i bland monterer ett kamera.

Routere er vel det beste stedet å lære seg dette, skjer det noe feil så er det bare å resette og starte på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...