ChiaroScuro Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Jeg skal oppdatere til Win 10. Har derfor innstallert Win7 på en brukt PC. Dette fører til en haug med oppdateringer, men det lar jeg skje mens jeg sover. Nå virker det som om maskinen er fornøyd, men for sikkerhets skyld sjekket jeg om SP1 var innstallert. I følge Kontrollpanel-System har jeg ikke SP1, men oppgraderings loggen min viser at SP1 er på plass. "Windows 7 Service Pack 1 for x64-based Systems (KB976932) Installation date: 10.02.2016 17:50 Installation status: Successful. Update type: Important" Er det noen annen måte å sjekke? Jeg er ikke motstander av å bruke RegEdit. Endret 10. februar 2016 av Thonord Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 hvorfor har det noe å si? du kan oppgradere fra ren windows 7 til win10 om du bare laster ned iso filen på forhånd Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 https://www.microsoft.com/nb-no/windows/windows-10-upgrade Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Trykk win+r å skriv inn winver Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 hvorfor har det noe å si? du kan oppgradere fra ren windows 7 til win10 om du bare laster ned iso filen på forhånd information about the free upgrade offer1, please visit the Windows 10 Upgrade page for details. Latest OS: Make sure you are running the latest version of either Windows 7 SP1 or Windows 8.1 Update Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 hvorfor har det noe å si? du kan oppgradere fra ren windows 7 til win10 om du bare laster ned iso filen på forhånd Fordi SP1 er systemkrav for å oppgradere fra Win7 Trykk win+r å skriv inn winver Det er alltid minst 4 måter å gjøre noe i Windows, men jeg tror ikke det fines informasjon om OS i "Device Manager" Jeg heller nå til den oppfatning at loggen min er feil. Hvis jeg hadde kunnet slette SP1, så hadde den vært på plass. Jeg kan ikke slette SP1. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Du trenger ikke oppdatere eksisterende Windows-installasjon før du oppgraderer til Windows 10. Du må bare passe på at installasjonen er aktivert. Du kan faktisk installere Windows 7 (uten SP1) eller Windows 8 (ikke 8.1 en gang), aktivere og så oppgradere til Windows 10. Men det er heller ikke nødvendig lengre. Windows 10 godtar nå produktnøkler ment for Windows 7 og 8, så du kan installere Windows 10 direkte. Les mer i Windows 10 tråden. Lykke til! Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 14. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2016 Problem løste seg selv. Plutselig oppdaget PCen at SP1 manglet., ga beskjed til updateren og vips. Så var SP1 installert. Win 10 er nå på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå